Profil:
Klabater SAKlabater planuje premierę gry Crossroads Inn 2 na przełom 2025/26 r.
Klabater planuje wydać grę Crossroads Inn 2 na przełomie 2025 i 2026 roku, jej cena będzie wynosiła 24,99 USD, a spółka ma w planach rozbudowę produkcji o kolejne dodatki – poinformował podczas konferencji prezes spółki Robert Wesołowski. Spółka rozważa pozyskanie wydawcy dla projektu, a także inwestora.
"Od dwóch lat skupiamy się na dwóch głównych rzeczach – rozwijamy własne IP, stąd właśnie praca nad Crossroads Inn 2, który jest fundamentem tego jak myślimy o naszej przyszłości i rozszerzamy portfolio adaptacji, portów na konsole, bo to jest aktualnie bardzo ważny element w naszej strategii, który pozwala nam funkcjonować i finansować się samodzielnie" - poinformował prezes spółki, Robert Wesołowski.
"Porting nie będzie dla nas częścią, która da nam spektakularne wyniki, ale da nam stałość przepływów finansowych. Nie oczekujemy również, że na portingu zrobimy jakieś spektakularne hity, tym segmentem ma być praca nad naszymi własnymi IP, bo (…) to będzie zupełnie inna rentowność" – dodał.
Wskazał, że nad kontynuacją Crossroads Inn spółka pracuje od ponad roku, a premiera gry jest planowana na przełom 2025 i 2026 roku. Cena produkcji została ustalona na 24,99 USD, a spółka ma w planie wspierać tytuł publikacją dodatków do gry.
"Podstawą jest Steam (…), a później PlayStation i Xbox” – powiedział Wesołowski wskazując kolejność platform na jakich pojawi się tytuł.
Gatunek tytułu to hybryda gry typu Tycoon i Sandbox z elementami rozgrywki RPG.
Dodał, że spółka rozważa również premierę gry na konsoli Nintendo, ale w tym przypadku dużo będzie zależało od premiery nowego Switcha. Wedle doniesień medialnych, Nintendo ma zaprezentować Switcha 2 już wkrótce. We wtorek aktualny lider rynku konsol, Sony zaprezentowało ulepszoną wersję swojego sprzętu obecnej generacji – PlayStation 5 Pro.
Dodatkowo spółka nie wyklucza portu Crossroads Inn 2 na platformy mobile, czemu mógłby sprzyjać silnik Unity, na którym powstaje gra.
"Bardzo chciałbym wprowadzać grę i w ogóle nasze produkty do takiej liczby kanałów dystrybucji, jaka na dany moment jest możliwa. Jeżeli znaleźlibyśmy partnera, który będzie miał takie kompetencje, bo sami nie będziemy mogli tego zrobić, to bardzo chętnie wprowadzimy grę do innych kanałów dystrybucji" - powiedział.
Dodał, że Corssroads Inn 2 w aktualnej formie nie jest grą przystosowaną pod platformę mobilną i wymagałby ona zmian.
Klabater przedstawił również dwa scenariusze potencjalnej sprzedaży gry. W przypadku scenariusza "+60 proc." przychody z tytułu po pierwszym roku miałyby wynieść trochę ponad 1 mld USD, a po 4 latach miałyby one sięgnąć przeszło 2 mln USD.
W negatywnym scenariuszu "~40 proc." po pierwszym roku od premiery tytuł miałby wypracować ok. 0,5 mln USD przychodów, a po 4 latach od debiutu ok. 0,8 mln USD.
Dodał, że Klabater rozważa pozyskanie wydawcy dla tytułu. Nie wyklucza również znalezienia inwestora.
"Rozmowy prowadzimy już długo i w niektórych z nich zabrnęliśmy bardzo daleko, nawet prawie do etapu podpisania umowy. Rzeczywistość branży jest jednak dynamiczna, więc ten proces trwa. Spotykamy się z inwestorami i publisherami i w tej chwili mamy kilka otwartych procesów. Mam nadzieję, że zamkną się one w przeciągu kilku następnych miesięcy” – powiedział.
"Jeżeli ktokolwiek wszedłby z nami w współpracę, to ta inwestycja nie posłuży do ratowania firmy. Te pieniądze w pierwszej kolejności zostałyby wykorzystane na dokończenie produkcji Crossroads Inn 2 i ewentualną rozbudowę teamu portingowego, ale inwestycja w ten zespół jest podyktowana pozyskaniem większego projektu" - dodał.
Wskazał, że potencjalny inwestor może być również inwestorem finansowym i strategicznym.
"Czasami wystarczy publisher, może to być inwestor strategiczny, a czasami też wydawcy sami z siebie inwestują w spółki. (...) Wszystkie te kombinacje są dla nasz dopuszczalne" - powiedział.
Wskazał, że budżet gry najprawdopodobniej wyniesie między 2,5 mln zł a 4 mln zł.
Ponadto Wesołowski wskazał, że spółka jest zainteresowana potencjalną partycypacją w modelu subskrypcyjnym Microsoftu, Game Pass. (PAP Biznes)
mcb/ ana/