Profil:
Lubawa SALubawa miała w I kw. 11,6 mln zł zysku netto wobec 14,8 mln zł zysku przed rokiem
Grupa Lubawa zanotowała w pierwszym kwartale 11,6 mln zł zysku netto wobec 14,8 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody wzrosły o 6,7 proc. rdr, do 107,6 mln zł - podała spółka w raporcie kwartalnym.
Segment materiałów reklamowych odnotował w I kwartale 2025 roku sprzedaż na zewnątrz na poziomie 52,9 mln zł, co oznacza wzrost o 8 proc. rdr. Wynik segmentu wyniósł 6,0 mln zł, co oznacza spadek o 13 proc., a zmniejszona rentowność w tym segmencie - jak podano - była spowodowana niekorzystną zmianą kursu EUR/PLN. Zarząd przewiduje, że w kolejnych okresach wpływ tego czynnika będzie mniejszy ze względu na posiadane zabezpieczenia kursów walut.
Segment sprzętu specjalistycznego osiągnął przychody ze sprzedaży na zewnątrz w wysokości 22,7 mln zł, co oznacza wzrost o 25,4 proc. rdr. Wynik segmentu wyniósł 2,3 mln zł, czyli o 3,9 proc. mniej rdr.
Segment tkanin zanotował sprzedaż na zewnątrz w wysokości 29,1 mln zł, co stanowi spadek o 2,7 proc. rdr. Wynik segmentu ukształtował się na poziomie 3 mln zł, co oznacza spadek o 59,8 proc. rdr. Spółka podała, że zmniejszenie rentowności w tym segmencie wynika z mniej korzystnej struktury sprzedaży, w której większy udział miały w I kwartale produkty o niższej marżowości oraz ze zwiększonych kosztów remontów, amortyzacji wynikającej z wcześniejszych inwestycji i wynagrodzeń.
"Obserwowane w ostatnim czasie ożywienie w segmencie produktów obronnych wpływa pozytywnie na zainteresowanie produktami Grupy Lubawa z tego segmentu. Grupa pracuje nad rozwojem swoich wyrobów, poprawą ich funkcjonalności oraz efektywnością kosztową. Wszystkie spółki Grupy Lubawa kontynuują działania sprzedażowe oraz promocję w kraju i za granicą, realizując kontrakty wieloletnie i bieżące zamówienia" - napisał zarząd Lubawy w raporcie. (PAP Biznes)
pel/