Pepco Group miało w III kw. 2023/24 1.481 mln euro przychodów, wzrost o 7,6 proc. rdr (opis)

Pepco.jpg

Pepco Group miało w III kwartale roku obrotowego 2023/24, zakończonym 30 czerwca, 1.481 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 7,6 proc. rdr, przy założeniu stałego kursu walutowego - podała spółka w komunikacie.

Przychody sieci Pepco wyniosły 929 mln euro, co oznacza wzrost o 12,6 proc. rdr przy stałym kursie walutowym. Przychody Poundland Group wyniosły 480 mln euro, czyli spadły o 2,7 proc. Przychody Dealz wzrosły o 23,3 proc. do 72 mln euro.

Narastająco, po trzech kwartałach, Pepco Group ma 4.681 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 10 proc. rdr, przy założeniu stałego kursu walutowego.

Przychody sieci Pepco po trzech kwartałach wyniosły 2.915 mln euro, co oznacza wzrost o 13,2 proc. rdr przy stałym kursie walutowym. Przychody Poundland Group wyniosły 1.535 mln euro, czyli wzrosły o 1,6 proc. Przychody Dealz wyniosły 231 mln euro, czyli wzrosły o 36,2 proc.

Przychody grupy w ujęciu LFL za III kwartał spadły o 4,3 proc. Spadek przychodów LFL narastająco wyniósł 3,1 proc.

W sieci Pepco spadek LFL po trzech kwartałach wyniósł 3 proc., a w samym III kwartale zanotowano spadek LFL o 2,7 proc. Grupa Poundland zanotowała 2,8 proc. spadku LFL po trzech kwartałach i 6,9 proc. spadku LFL w samym III kwartale.

"Przychody grupy w ujęciu porównywalnym w trzecim kwartale były poniżej naszych oczekiwań, częściowo ze względu na czynniki makro, takie jak trwające zakłócenia w łańcuchu dostaw, oraz kwestie wewnętrzne, w tym wolniej sprzedające się starsze kolekcje, które są obecnie wyprzedawane, a także przejście na odzież i towary ogólne z oferty produktowej Pepco w Poundland i Dealz. Aktywnie zwiększamy dostępność i poszerzamy zakres oferowanego przez nas asortymentu. Spodziewamy się, że korzyści wynikające z tych działań zobaczymy w nowym roku obrotowym" - powiedział, cytowany w komunikacie, Andy Bond, przewodniczący wykonawczy Pepco Group.

Jak podano w komunikacie, utrzymuje się solidne odbicie rok do roku w marży brutto, napędzane wynikami Pepco.

Grupa podała, że podtrzymuje swoje wcześniejsze założenia co do przewidywanego wyniku EBITDA na koniec roku obrotowego na poziomie 900 mln euro, co oznacza wzrost o ok. 20 proc. wobec poprzedniego roku.

"Patrząc w przyszłość, grupa jest nadal przekonana, że w tym roku finansowym osiągnie bazowy wynik EBITDA w wysokości około 900 mln euro i zakończy rok z rosnącą sprzedażą w ujęciu porównywalnym w ramach naszej kluczowej działalności pod marką Pepco" - powiedział Andy Bond.

Liczba netto otwarć nowych sklepów w bieżącym roku obrotowym wyniosła 326 (37 w samym III kw.). Jak podano, grupa pozostaje na dobrej drodze do uruchomienia ok. 400 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2024.

Na koniec czerwca sieć grupy liczyła 4.882 sklepów. (PAP Biznes)

pel/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5137 0,45%
1 EUR 4,2702 0,12%
1 GBP 5,1229 0,39%
100 JPY 2,6510 0,24%
1 USD 3,8330 0,61%