Redan ma warunkową umowę sprzedaży znaków towarowych za 10,5-13,5 mln zł (aktl.)

Redan podpisał z krakowską spółką Greenpoint warunkową umowę sprzedaży praw do znaków towarowych Top Secret i DryWash i umowę licencyjną - poinformował Redan w komunikacie. Łączna cena sprzedaży wyniesie od 10,5 do 13,5 mln zł.


Warunkowa umowa obejmuje też sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa Top Secret Fashion Story składającego się z umów franczyzowych dotyczących 30 sklepów działających pod marką Top Secret.

Warunkiem zawieszającym jest otrzymanie przez GP decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyrażającej bezwarunkową zgodę na dokonanie koncentracji w postaci zakupu przez GP praw do umów franczyzowych 54 sklepów Top Secret oraz sklepu internetowego topsecret. pl.

Jak podał Redan, transakcja powinna zostać zamknięta do końca czerwca.

Redan będzie uprawniony do sprzedaży towarów oznaczonych znakami towarowymi, należących do Redanu na dzień zawarcia umowy sprzedaży znaków wyłącznie przez 18 miesięcy, licząc od stycznia 2024 r.

Po przejęciu sklepów działających pod marką Top Secret przez GP Redan będzie mógł prowadzić wyprzedaż posiadanych przez siebie towarów w tych sklepach na zasadach konsygnacji w terminie do 31 maja 2024 r. Redan będzie mógł również prowadzić wyprzedaż posiadanych przez siebie towarów w e-commerce topsecret. pl przez okres 18 miesięcy.

Redan poinformował w komunikacie prasowym, że po sfinalizowaniu sprzedaży celem spółki będzie koncentracja na świadczeniu usług logistyki kontraktowej.

"Naszym celem jest specjalizacja w zakresie usług logistyki kontraktowej świadczonych dla zewnętrznych odbiorców na zasadzie operatora logistycznego. Skoncentrowanie się na takiej działalności pozwoli nam na pełne wykorzystanie posiadanych zasobów, w tym m.in. utrzymywanych powierzchni magazynowych. Redan będzie nadal obsługiwać wszystkie operacje logistyczne biznesu marki +Top Secret+. Zapewni to osiąganie stabilnej rentowności w ramach rozwijania perspektywicznego dla nas biznesu" - powiedział, cytowany w komunikacie, Bogusz Kruszyński, prezes Redanu.

Greenpoint to polska marka odzieżowa, która rozpoczęła swoją działalność w 1992 roku w Krakowie. Obecnie posiada 216 sklepów stacjonarnych w całej Polsce oraz prowadzi sprzedaż na 7 rynkach e-commerce w Europie. Jak podano w komunikacie Greenpoint, marki Greenpoint oraz Top Secret będą istniały równolegle, a ich oferta pozostanie zróżnicowana.

"Przejęcie znanego brandu, jakim jest Top Secret, pozwoli nam poszerzyć ofertę, dokonać skokowego wzrostu powierzchni handlowej, a tym samym bardzo wzmocnić pozycję marki Greenpoint, lokując ją w czołówce kobiecych marek odzieżowych na polskim rynku" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Marek Szostak, prezes Greenpoint. (PAP Biznes)

pr/ pel/ gor/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,6443 -0,34%
1 EUR 4,3236 -0,36%
1 GBP 5,1786 -0,82%
100 JPY 2,6761 -0,61%
1 USD 4,1144 -1,35%