Silvair Inc. może pozyskać z IPO kilkanaście lub "niskie kilkadziesiąt" mln USD (opis)

Silvair Inc., spółka oferująca rozwiązania z zakresu IoT (Internet of Things – internet rzeczy), z zapowiedzianej w środę oferty publicznej przed debiutem na warszawskiej giełdzie zamierza pozyskać "kilkanaście - niskie kilkadziesiąt milionów dolarów" - wynika z nieoficjalnych informacji PAP Biznes.
Silvair Inc., ogłosiła w środę zamiar przeprowadzenia oferty publicznej i debiutu na warszawskiej giełdzie.
Silvair planuje wyłącznie emisję nowych akcji. Termin przeprowadzenia oferty będzie uzależniony m.in. od warunków rynkowych oraz uzyskania wszystkich niezbędnych zgód organów nadzoru.
"Liczymy, że KNF zatwierdzi w najbliższym czasie prospekt. Wartość emisji akcji może sięgnąć kilkanaście lub niskie kilkadziesiąt milionów dolarów" - powiedziało PAP Biznes źródło rynkowe.
Pozyskane środki mają jej pozwolić m.in. na budowę kanałów dystrybucji swoich produktów o globalnym potencjale rynkowym.
Funkcję globalnego koordynatora Oferty Publicznej Akcji pełni Dom Maklerski Trigon. Celem Silvair jest uzyskanie pozycji lidera na rynku dostawców rozwiązań IoT, w tym inteligentnej kontroli oświetlenia oraz kluczowego dostawcy technologii opartej na standardzie Bluetooth Mesh.
Silvair jest amerykańską spółką z polskimi korzeniami, tworzącą oprogramowanie dla rozwiązań zakresu internetu rzeczy. Firma działa na rynku globalnym. Oprogramowanie tworzone przez spółkę jest obecnie wykorzystywane przez producentów oświetlenia i czujników, umożliwia kontrolę i zarządzanie infrastrukturą oświetleniową i sensoryczną, a także dostarczanie rewolucyjnych usług dla osób zarządzających budynkami komercyjnymi.
Według raportu przygotowanego przez analityków IDC, rynek internetu rzeczy na świecie wart będzie w 2020 roku 1,5 bln USD. Zgodnie z prognozami zawartymi w raporcie Internet of Everything Market (ABI Research) w roku 2021 łączna liczba wszystkich urządzeń podłączonych do internetu może wynieść 48 mld sztuk. W tej liczbie 30 proc. udziału stanowić będą urządzenia wyposażone w standard Bluetooth. (PAP Biznes)
pr/ ana/