Profil:
Dr Irena Eris SASpółka Dr Irena Eris złożyła pod koniec kwietnia aktualizację prospektu w KNF
Dr Irena Eris złożyła pod koniec kwietnia aktualizację prospektu w Komisji Nadzoru Finansowego w związku z projektem wprowadzenia spółki na giełdę - podała firma kosmetyczna w komunikacie prasowym. W czerwcu 2022 roku spółka zawiesiła prace nad prospektem.
"Pod koniec kwietnia br. złożyliśmy aktualizację prospektu w Komisji Nadzoru Finansowego w związku z projektem wprowadzenia spółki na giełdę. Jesteśmy prężnie rozwijającą się rodzinną firmą, nasze produkty są chętnie wybierane zarówno w Polsce jak i ponad 70 krajach na całym świecie. Planujemy dalej szybko się rozwijać. Nasza strategia pozostaje aktualna – chcemy zwiększać skalę działalności w segmencie kosmetycznym, przede wszystkim poprzez przejęcia atrakcyjnych marek oraz producentów kosmetyków działających w Polsce lub za granicą oraz poprzez rozwój organiczny. Publiczna oferta akcji pozostaje jedną z możliwości wsparcia finansowania naszej ekspansji. Zdecydowaliśmy się na aktualizację dokumentów złożonych w ramach postępowania prowadzonego przez KNF, aby utrzymać gotowość do oferty, jeśli podejmiemy decyzję o realizacji tego scenariusza" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Paweł Orfinger, prezes Dr Irena Eris.
Grupa jest polskim producentem kosmetyków i właścicielem marek Dr Irena Eris, Pharmaceris, Emotopic, Lirene i Under Twenty. Ponadto jest operatorem trzech luksusowych hoteli SPA w Krynicy-Zdroju, na Wzgórzach Dylewskich (Mazury Zachodnie) i w Polanicy-Zdroju oraz właścicielem i operatorem sieci 27 salonów kosmetycznych pod markami Kosmetyczny Instytut Dr Irena Eris oraz Dr Irena Eris Beauty Partner. Firma została założona w 1983 r.
W 2021 r. grupa Dr Irena Eris osiągnęła 297,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, a wypracowany zysk netto wyniósł 25,7 mln zł.
Z działalności w segmencie kosmetycznym w 2019 r. pochodziło 79,4 proc. przychodów grupy, w 2020 r. – 80,8 proc. przychodów, a w 2021 r. 80,9 proc. przychodów.
Firma informowała wcześniej, że chce zwiększać skalę działalności w segmencie kosmetycznym zarówno poprzez rozwój organiczny na nowych rynkach zagranicznych, jak i poprzez przejęcia marek oraz producentów kosmetyków działających w Polsce lub za granicą, w szczególności w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Za pozostałą sprzedaż grupy w ostatnich latach odpowiadał segment usług hotelarskich. Obserwując rosnący popyt na usługi hotelarskie, grupa zapowiadała wcześniej plany budowy kolejnego Hotelu SPA Dr Irena Eris w Świnoujściu.(PAP Biznes)
epo/ asa/