Sprzedaż sklepów małoformatowych w V spadła w Polsce rdr o 2,7 proc. - PIH, CMR
Sprzedaż detaliczna sklepów małoformatowych w maju spadła w Polsce o 2,7 proc. rdr - wynika z szacunków Polskiej Izby Handlu i firmy badawczej CMR.
Mdm sprzedaż wzrosła o 2,0 proc.
"Tegoroczny maj był chłodny i deszczowy, co wyraźnie odbiło się na wynikach sprzedaży sklepów, szczególnie tych mniejszych, do których klienci przychodzą zwykle przy okazji, często po coś do ochłody lub zaspokojenia pragnienia. W wyjątkowo zimnym maju 2025 r. liczba transakcji dokonanych w placówkach spożywczych małego formatu była aż o 12 proc. niższa niż rok wcześniej głównie za sprawą mniejszej liczby klientów sięgających po lody, napoje i piwo" - napisano w komentarzu do badania. (PAP Biznes)
map/ asa/