Telerenta rozszerza działalność wchodząc na polski rynek, inwestycje sięgną 1,5 mln euro do końca '24

Telerenta, rumuński startup technologiczny, prowadzący platformę wynajmu sprzętu elektronicznego zarówno dla użytkowników indywidualnych, jak i firm, ogłasza rozszerzenie działalności na Polskę - podała Telerenta w komunikacie prasowym. Ekspansja na polski rynek wiąże się z inwestycjami o wartości 1,5 miliona euro, które zostaną zrealizowane do końca 2024 roku.


Podano, że firma odnotowała trzykrotny wzrost w 2024 r. w porównaniu do roku poprzedniego, którego źródłem był silny popyt oraz zadowolenie klientów.

Wskazano, że Polska została wybrana ze względu na wielkość rynku, wysoki poziom penetracji internetu oraz znaczny potencjał rozwoju branży. Mimo obecności w Polsce kilku aktywnych graczy, Telerenta postrzega ten krok jako ważne wyzwanie, które umożliwi dalszy rozwój i poszerzenie oferty.

Firma przewiduje, że wyniki w Polsce będą o 30 proc. lepsze niż w Rumunii, biorąc pod uwagę wielkość rynku, co pozwoli na międzynarodową weryfikację projektu oraz przygotuje grunt pod ekspansję na inne kraje UE, takie jak Hiszpania, w niedalekiej przyszłości.

"Oczekujemy, że Polska będzie testem, swoistą weryfikacją naszego projektu w kontekście międzynarodowym, i udowodni, że możemy osiągnąć sukces poza Rumunią. Polski rynek, znany ze swojego potencjału rozwojowego, umożliwi nam znaczące inwestycje oraz konsolidację pozycji. W naszej branży kluczowym czynnikiem jest dostępność sprzętu" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Dominik Krzeslak, Country Manager Telerenta Polska.

W ramach operacji w Polsce, Telerenta powołała zespół złożony z lokalnych ekspertów ds. e-commerce, logistyki oraz marketingu online, wspierany przez rumuński zespół odpowiedzialny za wsparcie techniczne i rozwój oprogramowania.

"Analizując otoczenie konkurencyjne dostrzegamy, że działające w branży firmy stosują nieco odmienne modele biznesowe. Ponieważ rynek jest wciąż w fazie rozwoju, widzimy duży potencjał do innowacji oraz tworzenia nowych modeli biznesowych i kanałów sprzedaży, które wzmocnią naszą konkurencyjność i pozwolą na budowanie silnej pozycji rynkowej" – powiedział Dominik Krzeslak.

W Polsce firma planuje wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań. Strategia Telerenty zakłada oferowanie szerokiego asortymentu produktów dostosowanych do specyfiki lokalnego rynku, dostępnych w elastycznych umowach wynajmu trwających do 24 miesięcy.

"Strategia Telerenta na polskim rynku od samego początku działalności zakłada podejście mieszane, zarówno B2C, jak i B2B" - napisano.

Wskazano, że Telerenta planuje stworzenie sieci RentBoxów — specjalistycznych automatów umożliwiających wynajem i natychmiastowy odbiór sprzętu elektronicznego. Pierwsze urządzenie tego typu zostanie zainstalowane jeszcze przed końcem bieżącego roku.

Taką samą strategię firma z powodzeniem wdrożyła w Rumunii, gdzie Telerenta zarządza obecnie 35 RentBoxami w 20 miastach - obecnie 30 proc. zamówień realizowanych jest z wykorzystaniem RentBoxów, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu szybkimi i elastycznymi rozwiązaniami w zakresie wynajmu sprzętu.

Telerenta, będąca częścią amerykańskiej grupy inwestycyjnej NCH (New Century Holdings), oferuje firmom oraz użytkownikom indywidualnym wynajem sprzętu elektronicznego na okres od 3 do 24 miesięcy. (PAP Biznes)

alk/ asa/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,6408 0,10%
1 EUR 4,3090 -0,16%
1 GBP 5,1645 0,01%
100 JPY 2,7050 1,37%
1 USD 4,0974 -0,24%