Profil:
Text SAText pracuje nad nowym rozwiązaniem klasy suite i nad akwizycją klientów
Text pracuje nad nowym rozwiązaniem klasy suite o roboczej nazwie Text App i nad akwizycją klientów - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji prasowej. Text liczy na jak najszybsze osiągnięcie 100 mln USD ARR (Annual Recurring Revenue) dzięki rozwiązaniu Text App.
Rozwiązanie klasy suite (pakiet oprogramowania, który integruje różne aplikacje i usługi w ramach jednej platformy - przyp.) o roboczej nazwie Text App, łączy funkcjonalności obecnych produktów i dodaje do nich nowe.
Obecnie nowe rozwiązanie testuje ponad 250 aktualnych klientów Text. W tym roku spółka zaoferuje nowym klientom, jednak intensywna komunikacja związana z Text App jest zaplanowana na przyszły rok.
Jak podano, Text App łączy kluczowe funkcjonalności produktów LiveChat, HelpDesk i ChatBot, a także nowych rozwiązań: TeamChat i Workflows.
"To jest też kluczowy punkt strategii (nowe rozwiązanie Text App - przyp.), którą nakreśliliśmy jeszcze przed zakupem domeny text.com i przed zmianą nazwy spółki z LiveChat Software. Następnym kamieniem milowym będzie udostępnienie Text App dla nowych klientów. Należy się tego spodziewać jeszcze w tym kwartale" - powiedział szef zespołu relacji inwestorskich w spółce Marcin Droba, na konferencji prasowej.
Dodał, że spółka będzie też kontynuowała migrację bieżącej bazy klientów na nowe rozwiązanie.
"W czerwcu zakończyliśmy też inny projekt, również kluczowy i bardzo długotrwały, czyli migrację do nowej infrastruktury w chmurze. Jednym z efektów zakończenia tego procesu będzie możliwość obniżenia kosztów w kolejnych kwartałach, bo do tego momentu utrzymywaliśmy równolegle dwa systemy" - powiedziała Łucja Kaseja, menadżerka relacji inwestorskich Text.
"Dla klientów przyniesie to poprawienie jakości świadczonych usług, likwidację limitów w zakresie ruchu na obsługiwanych stronach internetowych, czy wprowadzenie nowych funkcjonalności dla klientów, zwłaszcza tych klasy enterprise" - dodała.
Wskazała, że w spółce dużo dzieje się w zakresie akwizycji klientów.
"Tu mamy duże wyzwania, część jest związana ze zmianami sposobu wyszukiwania treści w internecie, co zmusza nas do zdecydowanych zmian w zakresie pracy nad SEO, inne związane są z wymagającym otoczeniem makroekonomicznym" - powiedziała.
"Kontynuujemy intensywne prace nad wzmocnieniem naszych tradycyjnych kanałów pozyskiwania klientów, ale równocześnie wzmacniamy dział sprzedaży i naszą obecność offline" - dodała.
W środę Text poinformował, że według szacunków w I kwartale roku finansowego 2025/26 miał 21,83 mln USD otrzymanych płatności, co oznacza spadek o 3,5 proc. w skali roku i spadek o 2,8 proc. w stosunku do poprzednich trzech miesięcy.
Jak podano, spadek wynikał z mniejszego udziału płatności rocznych w całości w stosunku do porównywanych okresów.
W I kwartale roku finansowego (kwiecień - czerwiec 2025) szacunkowa wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów subskrypcyjnych (MRR) grupy z abonamentów wszystkich produktów, na koniec czerwca 2025 r. wyniosła 7,17 mln USD, co oznacza wzrost o 1,4 proc. w stosunku do stanu sprzed roku i wzrost o 0,7 proc. w stosunku do stanu na 31 marca 2025 r.
Wartość ARR wyniosła 86,04 mln USD.
W piątek, 27 czerwca spółka przedstawiła wyniki za rok finansowy 2024/25.
Grupa Text odnotowała w roku finansowym 2024/25 354,2 mln zł skonsolidowanych przychodów i 164,4 mln zł zysku netto. Oznacza to odpowiednio wzrost o 5,6 proc. i spadek o 1,3 proc. w skali roku. Wynik EBITDA wzrósł o 1,6 proc. do 201,6 mln zł.
"Spadki na poziomie zysków to głównie efekt osłabienia amerykańskiej waluty, w której Text generuje praktycznie całą sprzedaż. W trakcie roku spółka notowała też zwiększone koszty infrastruktury, co było związane z migracją na nową 'chmurę'. Zakończenie tego procesu (w czerwcu 2025 roku) umożliwi nie tylko poprawę jakości i oferowanie nowych funkcjonalności dla klientów klasy enterprise, ale też obniżenie kosztów" - podano w komunikacie prasowym.
"Text nadal notuje bardzo wysokie marże operacyjne: 79,7 proc. marży brutto na sprzedaży, 50,1 proc. marży operacyjnej, 56,9 proc. marży EBITDA i 46,4 proc. marży netto" - dodano.
Na koniec roku finansowego 2024/25 MRR spółki osiągnął wartość 7,12 mln USD (co przekłada się na 85,44 mln USD ARR ). Powtarzalne przychody z abonamentów nie obejmują przychodów opartych na modelu "pay per usage" (czyli np. płatności za interakcje ChatBot wykraczające poza abonament, czy za wykorzystanie API). (PAP Biznes)
alk/ osz/