Profil:
Allegro.eu S.A.Wyniki Allegro w I kw. zgodne z konsensusem, spółka nie zmienia oczekiwań na '25 (opis)

Wyniki Allegro w pierwszym kwartale 2025 roku okazały się zgodne z konsensusem analityków. Skorygowana EBITDA wyniosła 749,3 mln zł, a rynek liczył na 745,6 mln zł. Allegro nie zmienia swoich oczekiwań na cały 2025 rok.
Skonsolidowany skorygowany zysk EBITDA Allegro wzrósł w pierwszym kwartale o 6,1 proc. Jak podała spółka, stało się to dzięki coraz większym zakupom wśród aktywnych kupujących jak i silnemu wzrostowi GMV na platformach poza krajem.
Liczba aktywnych kupujących w całym regionie wzrosła o 5,4 proc. do ponad 21 mln, a ich średnie wydatki na Allegro zwiększyły się o 3,7 proc. rok do roku.
"Allegro służy obecnie 21 milionom aktywnych klientów, z czego 6 milionów mieszka poza Polską. Nie tylko liczba aktywnych kupujących rośnie w Polsce i za granicą, ale także średnia ich wydatków na naszej platformie, co dowodzi, że Allegro wie, jak przyciągnąć wysokiej jakości ruch i jak spełniać oczekiwania konsumentów" - powiedział nowy prezes Allegro Marcin Kuśmierz, cytowany w komunikacie prasowym.
"Moje priorytety na przyszłość są jasne: dalsza poprawa wydajności operacyjnej, rozwijanie nowych produktów i usług, jak i tworzenie silnych partnerstw strategicznych. Przede wszystkim chcemy pogłębić nasze zaangażowanie na rzecz wszystkich naszych klientów i pozostać rynkiem pierwszego wyboru dla rosnącej puli konsumentów i sprzedawców z całego regionu" - dodał.
Jon Eastick, CFO Allegro, zwraca uwagę, że Allegro zanotowało w pierwszym kwartale wzrost GMV o prawie 9 proc. w Polsce, podczas gdy sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła ogółem o 2,5 proc.
"Marża w Polsce wzrosła sekwencyjnie o 0,21 pp do 5,82 proc. GMV w pierwszym kwartale, czyli w tempie z wyższego krańca naszych średnioterminowych oczekiwań, a to dopiero w drugim kwartale nowe stawki współfinansowania będą obowiązywać przez cały kwartał. Obiecujące wyniki miały też nasze nowe platformy zagraniczne, które odnotowały wzrost GMV o 82 proc. rok do roku w pierwszym kwartale przy znacznej poprawie marżowości" - powiedział Jon Eastick.
"Nasza dźwignia finansowa wyniosła 0,84x skorygowanego zysku EBITDA, czyli zgodnie z nową polityką alokacji kapitału Allegro, w ramach którego przygotowujemy się do odkupienia 1,4 mld zł akcji w dalszej części tego roku. Ogólnie rzecz biorąc, te wyniki dają nam pewność, że możemy potwierdzić nasze prognozy na cały rok 2025" - dodał.
Allegro utrzymało swoje całoroczne oczekiwania bez zmian. Wzrost skorygowanego zysku EBITDA grupy powinien wynieść między 10 a 17 proc. r/r, zaś skonsolidowany CAPEX szacowany jest na 920 mln-1,1 mld zł.
Wzrost GMV z działalności w Polsce oczekiwany jest w przedziale 9-11 proc. w tym roku przy wzroście przychodów o 14-17 proc., a skorygowanego zysku EBITDA o 8-12 proc.
Allegro spodziewa się w tym roku zwiększenia GMV na platformach zagranicznych o 40-50 proc. przy przychodach wyższych o 55-65 proc. Skorygowana strata EBITDA segmentu oczekiwana jest w przedziale 350-400 mln zł.
Segment MALL powinien zakończyć rok spadkiem GMV o 55-65 proc. r/r. Jego przychody oczekiwane są na poziomie 45-55 proc. niższym, a skorygowana strata EBITDA ma wynieść 150-170 mln zł.
Tegoroczny CAPEX spodziewany jest na poziomie 850 mln-1 mld zł w Polsce, 40-50 mln zł na platformach zagranicznych, oraz 30-40 mln zł w Segmencie MALL.
Tegoroczny wzrost skonsolidowanej GMV oczekiwany jest na poziomie 8-11 proc., a przychody mają się zwiększyć o 7-11 proc.
GMV w Polsce wzrosła w pierwszym kwartale o 8,9 proc. rok do roku do 14,8 mld zł. Oznacza to tempo 3,6 raza szybsze od krajowej sprzedaży detalicznej.
Przychody z działalności w Polsce zwiększyły się o 15 proc. r/r do 2,4 mld zł w pierwszym kwartale. Tempo wzrostu wysokomarżowych przychodów z działalności reklamowej wyniosło 29,4 proc. r/r, a prowizja od sprzedaży (take rate) zwiększyła się o 0,4 pkt proc. do 12,58 proc.
Skorygowany zysk EBITDA z działalności w Polsce wzrósł o 4,8 poc. r/r do 859,4 mln zł. Marża sięgnęła 5,82 proc. GMV, o 0,23 pkt proc. więcej w ujęciu kwartalnym, przy czym nowe warunki dotyczące współfinansowania weszły w życie dopiero w marcu.
Sezonowe inwestycje kapitałowe uplasowały dźwignię finansową na poziomie 0,84x wobec 1,38x rok wcześniej i blisko nowego celu wynoszącego 1,0x Skorygowanego zysku EBITDA.
Liczba aktywnych kupujących na Allegro w Polsce przekroczyła 15,1 mln w pierwszym kwartale. Średnia wartość GMV na aktywnego kupującego/kupującą przyspieszyła wzrost do 8,1 proc. r/r, osiągając poziom 4.097 zł rocznie.
Wartość pożyczek udzielonych przez Allegro Pay wzrosła o prawie 20 proc. r/r do 2,8 mld zł w pierwszym kwartale, finansując w tym czasie prawie 17 proc. GMV.
Allegro Delivery pomogło zwiększyć zakres wolumenów zarządzanych przez Allegro do ponad 29 proc., czyli o 5 pkt proc. więcej kwartał do kwartału. Nowa usługa obejmuje sieć ponad 17.000 automatów paczkowych w całej Polsce, w tym sieci Orlen Paczki i DHL oraz ponad 5.000 automatów One Box by Allegro.
Zarówno GMV, jak i przychody nowych platform grupy w Czechach, Słowacji i na Węgrzech wzrosły o ok. 80 proc. rok do roku w pierwszym kwartale dzięki zeszłorocznym otwarciom Allegro.sk i Allegro.hu oraz coraz częstszym zakupom.
Pula lokalnych sprzedających na nowych allegrowych platformach wzrosła o 56 proc. w ujęciu rocznym, a generowana przez nich w tym czasie GMV była o 57 proc. wyższa.
Liczba aktywnych kupujących na platformach marketplace Allegro w Czechach, Słowacji i na Węgrzech wzrosła do 3,7 miliona w pierwszym kwartale przy jednoczesnym wzroście częstotliwości zakupów.
Jak podała spółka, transformacja Grupy MALL przebiega zgodnie z planem. Oryginalne marki przejęte w Czechach i na Słowacji powiększają pulę sprzedających na zagranicznych platformach Allegro, gdzie też przekierowano cały ich ruch. Grupa ujednoliciła również swoją organizację i procesy ponad granicami, aby opierać się na spójnym zapleczu technologicznym i dzięki temu zwiększać efektywność biznesową.
Allegro spodziewa się, że w roku 2026 segment MALL będzie miał już pozytywny wpływ na wyniki. (PAP Biznes)
pr/