Średnia cena sprzedaży jaj wzrosła do 6 IV o 36-44 proc. rdr - dane MRiRW
Średnie ceny sprzedaży jaj spożywczych w klasie A z chowu klatkowego w tygodniu zakończonym 6 kwietnia wzrosły o 36,5 proc. rdr w przypadku kategorii L oraz o 44,2 proc. rdr w kategorii M - wynika z danych Zintegrowanego Systemu Rolniczej Informacji Rynkowej resortu rolnictwa.
Jaja z chowu klatkowego posiadają największy udział w sprzedaży jaj ogółem - w 2024 r. było to 42 proc. Jaja z chowu ściółkowego miały 37-proc. udział w sprzedaży, z wolnego wybiegu 18-proc., a ekologiczne 3-proc.
W przekroju na kategorie, jaja M mają ok. 64-66 proc. udział w sprzedaży w systemach klatkowym, sciółkowym i z wolnego wybiegu, a udział jaj klasy L wynosi w poszczególnych systemach chowu 28-36 proc. (PAP Biznes)
tus/ asa/