Profil:
Cyber_Folks SAcyber_Folks w I kw. miał 56,8 mln zł zysku EBITDA oraz 13,3 mln zł zysku netto j.d., powyżej konsensusu
cyber_Folks w I kw. 2025 roku miał 56,8 mln zł zysku EBITDA oraz 13,3 mln zł zysku netto j.d. - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał 54,8 mln zł EBITDA oraz 9 mln zł zysku netto.
Przychody spółki wyniosły 190,5 mln zł i okazały się o 1 proc. wyższe od konsensusu. Z kolei zysk operacyjny wyniósł w I kw. 42,9 mln zł i był wyższy od prognoz analityków o 11,6 proc.
Ponadto, skorygowana EBITDA spółki osiągnęła ok. 62 mln zł.
"To historyczny kwartał – zarówno finansowo, jak i strategicznie. Rosną wszystkie nasze linie biznesowe, a integracja z Shoperem już przynosi wymierne korzyści. Jesteśmy na dobrej drodze, by zbudować najbardziej zaawansowaną technologicznie grupę e-commerce w regionie CEE" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes spółki, Jakub Dwernicki.
Wyniki Shopera są konsolidowane od 1 lutego br., natomiast wyniki pro forma – czyli z pełnym uwzględnieniem wyników Shopera za cały pierwszy kwartał oraz okres porównawczy – z wyłączeniem wpływu hurtowych wysyłek od największego klienta w segmencie Vercom – pokazują ponad 15 proc. wzrost przychodów rok do roku.
Jak podano, grupa utrzymuje stabilne marże brutto, a jednocześnie notuje coraz silniejsze przepływy operacyjne, które w ostatnich 12 miesiącach sięgnęły prawie 200 mln zł.
Jak podano w komunikacie, jednym z kluczowych filarów strategii cyber_Folks jest rozwój autorskich rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję. Grupa rozwija m.in. kreator stron internetowych Now 2.0, który w pełni opiera się na AI i pozwala na stworzenie profesjonalnej witryny w zaledwie kilka minut. "Narzędzie spotkało się z entuzjastycznym odbiorem użytkowników – wskaźnik NPS przekracza 80 pkt., a liczba nowych klientów rośnie w tempie ok. 100 nowych użytkowników miesięcznie"- napisano.
Grupa wdraża również jawnego agenta AI, analizującego dane e-commerce i rekomendującego konkretne działania optymalizacyjne, a także Robofolks – wewnętrznego asystenta AI, który obsługuje zapytania klientów z jakością porównywalną do najlepszych konsultantów. Zarząd dostrzega perspektywę integracji obu rozwiązań z Shoperem.
"AI nie jest dla nas chwilowym trendem, lecz realną przewagą technologiczną. Automatyczne mikro-sklepy, kreatory treści czy asystenci AI to nie przyszłość – to teraźniejszość, którą oferujemy naszym klientom" - powiedział Jakub Dwernicki.
cyber_Folks planuje rozwijać zintegrowany model SaaS + AI poza granicami Polski – w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
"Naszym celem jest wieloletni wzrost wartości – technologicznej, operacyjnej i rynkowej. W długim terminie rośniemy średnio o 30-40 proc. rocznie. Realizujemy konsekwentną strategię rozwoju, której fundamentami są: AI jako kluczowa przewaga w e-commerce, rozbudowa oferty dla mikroprzedsiębiorców, ekspansja zagraniczna oraz budowa długoterminowej wartości dla akcjonariuszy" - wskazał Dwernicki. (PAP Biznes)
mcb/ ana/