Profil:
Vercom SAVercom miał w I kw. 28,7 mln zł EBITDA i 22,5 mln zł zysku netto j.d., powyżej konsensusu
Vercom miał w pierwszym kwartale 2025 roku 28,7 mln zł zysku EBITDA oraz 22,5 mln zł zysku netto j.d. - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał 28,5 mln zł EBITDA, jak również 20,4 mln zł zysku netto j.d.
Przychody spółki w I kw. wyniosły 110,8 mln zł i okazały się niższe o 3,7 proc. od konsensusu PAP. Z kolei zysk operacyjny spółki wyniósł 24,8 mln zł i był wyższy o 2,2 proc. od prognoz analityków.
jak podano w komunikacie, wyniki finansowe Vercom w I kwartale były napędzane wzrostem liczby klientów, dzięki czemu łączna liczba obsługiwanych podmiotów przekroczyła 98 tysięcy, oraz skuteczną dosprzedażą usług.
Dodano, że pomimo wzrostu skali działalności grupa zachowała wysoką dyscyplinę w zakresie kosztów ogólnych, co przełożyło się na silny efekt dźwigni operacyjnej.
"Zakończyliśmy I kwartał 2025 roku z wynikami zgodnymi z przyjętą trajektorią wzrostu na ten rok. Wysoka dynamika zysku netto potwierdza mocne fundamenty naszego modelu biznesowego" – powiedział cytowany w komunikacie prezes Krzysztof Szyszka.
Wskazano, że Vercom konsekwentnie rozwija swoje usługi odpowiadając na silną falę popytu na nowe kanały komunikacji. W ocenie spółki szczególnie obiecujące perspektywy rysują się przed technologią RCS, która stanowi kolejną generację komunikacji mobilnej.
Jak podano w komunikacie, globalny rynek RCS ma według prognoz wzrosnąć dziewięciokrotnie do 2028 r., osiągając wartość 2,8 mld USD. Po kilkunastu udanych wdrożeniach RCS dla wiodących marek konsumenckich w Polsce takich jak LPP, BLIK czy IKEA, spółka postanowiła wykorzystać dobry sentyment i przeznaczyć dodatkowe środki na rozwój tej technologii.
"Jeszcze w tym roku chcemy udostępnić klientom RCS Flow Studio - nowoczesną platformę z intuicyjnym interfejsem i zaawansowanym silnikiem automatyzacji umożliwiającym tworzenie złożonych scenariuszy komunikacji. Liczymy, że to pozwoli skorzystać z możliwości jakie oferuje RCS także firmom o skromniejszym zapleczu technologicznym, co znacząco powiększy grono potencjalnych klientów oraz zwiększy skalowalność samej usługi" – członek zarządu Vercom odpowiedzialny za obszar klientów Enterprise, Tomasz Pakulski. (PAP Biznes)
mcb/ ana/