OT Logistics miało w I kw.'24 1,75 mln zł straty netto

OT Logistics miało w pierwszym kwartale 2024 roku 1,75 mln zł straty netto j.d wobec 89,5 mln zł zysku netto j.d. rok wcześniej - podała spółka w raporcie.

W I kw. 2024 r. przychody grupy wyniosły 79,4 mln zł wobec 195,1 mln zł r/r. EBITDA wyniosła 13,2 mln zł wobec 68 mln zł rok wczesniej.

Jak podano, na wyniki wpływ miały: przejściowe osłabienie na początku 2024 r. korzystnych dla Grupy OTL trendów oraz wysoka baza wynikowa sprzed roku, w tym rekordowe przeładunki węgla.

"Zgodnie z tym co już sygnalizowaliśmy I kw. 2024 r. charakteryzował się przejściowym osłabieniem korzystnych dla Grupy OTL trendów. Odczuwalny był zastój na rynku agro przez załamanie cen na rynkach światowych oraz zmniejszenie importu ładunków masowych, głównie węgla i rudy. Dodatkowo nasze wyniki porównujemy z rekordowym I kw. 2023 r., gdy notowaliśmy ponadprzeciętne przeładunki węgla, importowanego wówczas do Polski. Stabilizujemy poziom realizowanych przeładunków i przewozów oraz tworzymy nowe perspektywy rozwojowe w takich obszarach jak usługi transportów ro-ro i multimodalnego oraz analizujemy możliwości wejścia w nowe grupy towarowe obsługiwane w portach" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Kamil Jedynak, prezes spółki.

Skonsolidowane przychody Grupy OTL wyniosły w I kw. 2024 r. 79,39 mln zł. Grupa zanotowała 1,7 mln zł straty netto. EBITDA wyniosła 13,2 mln zł w efekcie spadku wyników z działalności portowej oraz spedycyjnej.

Przychody z działalność portowej spadły w I kw. 2024 r. o 57,45 proc. r/r na skutek niższych przeładunków towarów masowych, a spedycyjnej o 63,17 proc. r/r, głównie za sprawą spadku wolumenów przewozów kolejowych tych towarów. O 21 proc. r/r w I kw. 2024 r. wzrósł przeładunek towarów drobnicowych w tym ro-ro i nawozów.

Spółka zakłada, że po rozwiązaniu problemu blokad granicy ładunki agro ponownie pojawią się na rynku tranzytowym. Oczekuje też wysokiej podaży polskiego zboża w portach w sezonie 2024/2025, w związku z mniejszymi zbiorami w Ukrainie i Rosji. Powyższe okoliczności powinny przyczynić się do istotnego wzrostu przeładunków agro. Dobre perspektywy ma także rynek masowy w segmentach węgla i rudy, który odbudowuje się dzięki m.in. wzrostowi zapotrzebowania na węgiel koksujący. Powyższe pozytywne trendy są już widoczne w działalności grupy w ostatnich tygodniach.

"W produktach agro spodziewamy się stabilnego wzrostu w najbliższych latach. Dlatego w terminalach w Gdyni i Świnoujściu inwestujemy w rozwój infrastruktury i suprastruktury pod tego typu ładunek. Zakładamy też dalszy wzrost przychodów z obsługi ładunków drobnicowych. Pomoże nam w tym uruchomienie nowej linii ro-ro do Szwecji oraz wzrost stawek frachtowych na kontenery z Dalekiego Wschodu. Rośnie także zapotrzebowanie na półprodukty stalowe" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Karol Bowżyk, członek zarządu. (PAP Biznes)

epo/ gor/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5137 0,45%
1 EUR 4,2702 0,12%
1 GBP 5,1229 0,39%
100 JPY 2,6510 0,24%
1 USD 3,8330 0,61%