Profil:
Esotiq&Henderson SAEsotiq & Henderson zapowiada w '24 wzrost sprzedaży w kanale online
Esotiq & Henderson planuje wzrost udziału kanału online w wynikach sprzedaży 2024 roku - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji prasowej. Jako cel biznesowy spółka zakłada zwiększenie rentowności i utrzymanie marży. Planuje też ekspansję międzynarodową na rynki Czech, Rumunii, Słowacji, Bułgarii i Chorwacji.
"Główny nacisk stawiamy na rozwój kanału online. Nie zapominamy jednak o tym, że jesteśmy organizacją, która core swojego biznesu realizuje w sklepach stacjonarnych. W tym momencie skupiamy uwagę na kanałach onlinowych, nie zapominając jednak o sklepach stacjonarnych" - powiedziała Sylwia Nieckarz-Kośla, członek zarządu Esotiq & Henderson.
"Spodziewamy się, że udział kanału online będzie rósł w wynikach sprzedaży całej spółki" - dodała.
Jak podali przedstawiciele Esotiq & Henderson, głównym celem spółki na najbliższe lata są działania optymalizacyjne i poprawianie rentowności, a także utrzymanie marży.
"Naszym głównym celem biznesowym jest utrzymanie marży i ciągłe poprawianie rentowności. Wspiera nas w tym obecny kurs dolara. Przeprowadzamy też działania promocyjne, które zwiększają naszą sprzedaż we wszystkich kanałach dystrybucji" - powiedziała Diana Okular, członek zarządu Esotiq & Henderson.
"Inicjujemy procesy, które wspomagają automatyzację i optymalizację, inwestujemy w nowe technologie, które pozwolą nam poprawić działalność operacyjną" - dodała.
Esotiq & Henderson planuje dalszą ekspansję międzynarodową na rynki Czech, Rumunii, Słowacji, Bułgarii i Chorwacji.
"Dzisiaj, podobnie jak w roku 2023, nadal jesteśmy w procesie pozyskiwania nowych lokalizacji, które planujemy uruchamiać. Oczekiwania nasze, jako spółki, są takie, że te nowe lokalizacje zapewnią wysoką rentowność realizowanej sprzedaży" - powiedziała Sylwia Nieckarz-Kośla.
"Kluczowe rynki określone dla nas do dalszej ekspansji, która będzie prowadzona przez rozwój dystrybucji z partnerami lokalnymi to: Czechy, Rumunia, Słowacja, Bułgaria oraz Chorwacja. Kluczowe rynki dla ekspansji poprzez platformy marketplace oraz handel online to Niemcy oraz pozostałe kraje Europy Zachodniej" - dodała.
Na platformach marketplace i kanale online Esotiq&Henderson koncentrować chce się przede wszystkim w Niemczech, a także w innych krajach Europy Zachodniej.
"Doświadczenie, które zebraliśmy na rynku niemieckim umożliwiło nam stworzenie planu rozwoju, który będziemy realizować w kolejnych okresach. Nasz plan zakłada koncentrację na kanale online, zarówno przez własny sklep oline, jak i platformy zakupowe. Zamierzamy zwiększyć sprzedaż w obrębie platform zakupowych, na których już jesteśmy obecni, jak również wejść we współpracę z nowymi platformami. Jeśli chodzi o kanał tradycyjny, będziemy rozwijać sprzedaż z partnerami lokalnymi, którzy będą naszym ramieniem dystrybucyjnym do sieci multibrandowych" - powiedziała Nieckarz-Kośla.
Grupa Esotiq & Henderson zanotowała w 2023 roku 275,5 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, o 13,9 proc. więcej rdr, przy marży brutto na sprzedaży na poziomie 64,6 proc.
Zysk brutto ze sprzedaży zwiększył się rdr o 17,4 proc. i wyniósł ok. 178 mln zł, a zysk operacyjny był wyższy rdr o 23,2 proc. i osiągnął 16 mln zł. Sprzedaż w internecie rdr wzrosła o 36 proc. do 52,6 mln zł. Nieznacznie niższe w grupie w porównaniu do ubiegłego roku były: zysk brutto 9,16 mln zł (-8,3 proc. rdr) oraz zysk netto 7,38 mln zł (-8,6 proc. rdr).
W 2023 r. sieć sprzedaży marki Esotiq zmniejszyła się o 8 salonów. Sieć stacjonarnych salonów na koniec ub.r. liczyła 288 placówek, w tym 219 sklepów partnerskich oraz 69 salonów własnych. W Polsce funkcjonowało 266 salonów, a za granicą 22 – w Serbii, Łotwie, Macedonii, Mołdawii, Niemczech, Słowacji i Ukrainie. Całkowita powierzchnia sprzedażowa Esotiq w stosunku do 2022 roku zmniejszyła się o 2,6 proc. i wynosiła 17.775 m kw.
Esotiq & Henderson zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych (głównie bielizny) i kosmetycznych. Spółka prowadzi sprzedaż w kraju oraz za granicą. Esotiq obecnie posiada 286 salonów w całej Grupie, w tym 216 sklepów franczyzowych i 70 sklepów własnych. (PAP Biznes)
mil/ ana/