Profil:
Aforti Holding SAUOKiK nałożył na Aforti Holding ponad 790 tys. zł kary za wprowadzanie konsumentów w błąd
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że Aforti Holding, który namawiał do zainwestowania w „ofertę wekslową”, złamała prawo i nałożył na spółkę ponad 790 tys. zł kary za wprowadzanie konsumentów w błąd - podał UOKiK w komunikacie.
"Spółka poprzez swoje działanie dawała konsumentowi niesłuszne podstawy do przekonania, że oferta charakteryzuje się wysokim bezpieczeństwem i pewnością zwrotu kapitału. Rzeczywistość wyglądała jednak inaczej. Klienci, którzy nabyli produkty Aforti Holding, zostali pozbawieni prawdziwej i pełnej informacji o ryzyku wynikającym z inwestycji. Mylne wyobrażenie niestety mogło mieć wpływ na podjęcie przez nich decyzji dotyczącej umowy. Praktykę polegającą na rozpowszechnianiu nieprawdziwych informacji na temat oferty uznaliśmy za wysoce szkodliwą – powiedział cytowany w komunikacie prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
W styczniu 2021 roku spółka zaprzestała emisji weksli. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów Prezes UOKiK nałożył na Aforti Holding karę w wysokości 790.555 zł i nakazał szereg obowiązków informacyjnych. (PAP Biznes)
epo/ ana/