Profil:
Cyfrowy Polsat SACyfrowy Polsat miał w I kw. 946,3 mln zł EBITDA wobec 918,8 mln zł konsensusu (opis)
EBITDA Cyfrowego Polsatu wyniosła w pierwszym kwartale 2024 roku 946,3 mln zł, co oznacza wzrost o 24 proc. rdr - podała spółka w raporcie. Konsensus na EBITDA wynosił 918,8 mln zł (przedział 913-926 mln zł).
W raporcie rocznym grupa zapowiadała, że wykaże w I kwartale 2024 roku 164 mln zł przychodów (I transza) ze sprzedaży przez Polkomtel części adresów IP.
Przychody Cyfrowego Polsatu sięgnęły w I kwartale 2024 roku 3.405 mln zł i były o 0,9 proc. niższe od 3.436,6 mln zł konsensusu. W ujęciu rok do roku sprzedaż wzrosła o 6 proc.
Cyfrowy Polsat podał, że segment usług dla klientów indywidualnych i biznesowych wypracował w pierwszym kwartale 2.576 mln zł przychodów (spadek o 4 proc. rdr) i 634 mln zł EBITDA z wyłączeniem zysku ze zbycia aktywów (spadek o 4 proc.).
Liczba klientów usług multiplay wzrosła w I kwartale 2024 roku do 2,466 mln z 2,456 mln w IV kwartale ur.
Liczba usług kontraktowych u klientów B2C nie zmieniła się kdk i w I kwartale 2024 roku wyniosła 13,08 mln.
Średniomiesięczny przychód od klienta kontraktowego (ARPU) dla usług B2C w I kw. wzrósł do 74,6 zł z 73,6 zł kwartał wcześniej.
Wskaźnik odejść klientów B2C (churn) nie zmienił się kdk i na koniec marca 2024 roku wyniósł 7,6 proc.
Na koniec marca 2024 roku liczba usług prepaid spadła kdk do 2,62 mln z 2,65 mln, ich ARPU spadło w I kwartale do 17,3 zł z 17,4 zł kwartał wcześniej.
Łączna liczba klientów B2B w I kw. 2024 roku spadła kdk do 68,4 tys. z 68,8 tys. Średniomiesięczny przychód na klienta wzrósł w ujęciu kdk i wyniósł 1,49 tys. zł z 1,46 tys. zł.
Segment mediowy Cyfrowego Polsatu osiągnął 585 mln zł przychodów (wzrost o 3 proc.) i 91 mln zł EBITDA (spadek o 2 proc.).
Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy TV Polsat w I kwartale 2024 roku wzrosły o 8 proc. rdr do 307 mln zł, podczas gdy rynek reklamy telewizyjnej zanotował zwyżkę o 9 proc. W efekcie udział Grupy TV Polsat w rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu wyniósł 28,1 proc. w porównaniu do 28,4 proc. rok wcześniej.
Grupa podtrzymała oczekiwania, że rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu w 2024 roku będzie rósł w niskim jednocyfrowym tempie.
Segment zielona energia miał 354 mln zł przychodów i 47 mln zł EBITDA.
Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej Cyfrowego Polsatu sięgnął 180,1 mln zł i był o 9 proc. wyższy od konsensusu PAP Biznes, który wynosił 165,3 mln zł. Zysk wzrósł o blisko 180 proc. rok do roku. (PAP Biznes)
epo/ asa/