Profil:
JR Holding ASI SACampusAI pozyskał w rundzie pre-seed 40 mln zł od funduszu Supernova Group
CampusAI pozyskał 40 mln zł na przyspieszenie rozwoju i globalną ekspansję CampusAI - platformy do nauki i współpracy z AI. Dzięki tym środkom spółka m.in. wejdzie na co najmniej 10 nowych rynków i planuje pozyskać 200 tys. klientów - poinformował CampusAI w komunikacie prasowym.
Wartość rundy pre-seed CampusAI jest rekordowa w historii polskich start-upów. Swoje zaangażowanie zadeklarował anioł biznesu Maciej Zientara, twórca Supernova Group i partner inwestycyjny JR Holding.
Założycielem i prezesem (CEO) CampusAI jest Aureliusz Górski, który od 12 lat zajmuje się tworzeniem rozwiązań w ekosystemie innowacji w Polsce. Za projektem CampusAI stoją przedstawiciele i świata technologii i nauki. W Radzie Naukowej CampusAI zasiada prof. Aleksandra Przegalińska i prof. Dariusz Jemielniak - oboje związani są z Akademią Leona Koźmińskiego w Warszawie.
CampusAI jest firmą technologiczną tworzącą rozwiązania w zakresie edukacji i współpracy oparte o sztuczną inteligencję (AI). Dostarcza wirtualną platformę i immersyjne programy rozwoju, które pomagają jednostkom, zespołom i organizacjom wykorzystać połączony potencjał człowieka i AI. Obecnie spółka rozwija samodzielnie technologię, która może zrewolucjonizować sposób w jaki doświadczamy sztucznej inteligencji.
“Wspieram naukowo Campus AI, ponieważ zgadzamy się na poziomie wartości. Po pierwsze, sztuczna inteligencja jest dla ludzi, a to znaczy, że jest ich narzędziem (a nie odwrotnie), a po drugie: sztuczna inteligencja jest dla wszystkich, a to oznacza, że powinna być jak przystępna i zdemokratyzowana" - powiedziała Aleksandra Przegalińska, która objęła patronatem naukowym CampusAI.
“Żeby transformacja cyfrowa była skuteczna, musi być oparta na wzmacnianiu najważniejszego potencjału każdej organizacji - człowieka. I tu z pomocą przychodzi AI. Dzięki sztucznej inteligencji jesteśmy w stanie podnieść proaktywność, kreatywność i sprawczość każdej osoby co przekłada się na wzrost potencjału organizacji. Dlatego tak ważne jest, by organizacje tworzyły przyjazne środowisko do zdobywania wiedzy i umiejętności współpracy z AI” - dodał Aureliusz Górski, założyciel & CEO CampusAI.
CampusAI tworzy środowisko do nauki mieszanej (blended learning), w której bardzo ważna jest praktyka. Kursanci mogą uczestniczyć w wielu projektach, które dzieją się na wirtualnym kampusie. W wyniku współpracy społeczności powstał już “hAI Magazine” i na podobnej zasadzie powstanie niedługo więcej projektów m.in. AI Radio i AI Art Gallery. Ich celem jest tworzenie klastrów technologicznych.
Spółka planuje udostępnienie wielopoziomowej platformy generatywnej i zwiększenie sprzedaży programów rozwoju dla klientów B2B. W ciągu najbliższych 3 miesięcy chce wejść także na kolejne rynki. W tym roku plan obejmuje ekspansję na do 10 krajów.
“W pierwszej kolejności będą to rynki angielsko i hiszpańskojęzyczne. Docelowo, chcielibyśmy pojawić się na co najmniej 100 kluczowych rynkach, oferując rozwiązanie dla 2 miliardów ludzi. Zakładamy, że w krótkim czasie pozyskamy 200 tys. stałych użytkowników” - powiedział Szymon Piekarz, Co-Founder i CTO CampusAI. (PAP Biznes)
pr/