Profil:
Unimot SAUnimot spodziewa się 15 mln zł oszczędności rocznie od II półrocza '24
Unimot spodziewa się 15 mln zł oszczędności kosztowych rocznie, począwszy od drugiego półrocza tego roku - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.
"Przeprowadzona w grupie Unimot analiza kosztów przyniosła konkretne rezultaty. Spodziewamy się rocznych oszczędności na poziomie 15 mln zł, począwszy od drugiego półrocza 2024 roku" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Unimotu Adam Sikorski.
"Ponadto, z satysfakcją zauważam, że efektywnie postępuje optymalizacja operacyjna, obejmująca wszystkie podmioty z grupy Unimot, w tym również spółki przejęte w 2023 roku. Proces ten bez wątpienia wzmacnia naszą pozycję na rynku. Z optymizmem patrzymy w przyszłość, mając solidne fundamenty do dalszego intensywnego rozwoju" – dodał Sikorski.
W II kwartale 2024 roku przychody ogółem grupy Unimot wyniosły 3.483,4 mln zł wobec 3.249 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowana EBITDA skorygowana (z uwzględnieniem szacunkowej wyceny zapasu obowiązkowego paliw płynnych i gazowych, przesunięć w czasie kosztów i przychodów oraz zdarzeń jednorazowych) wyniosła 80,4 mln zł, w porównaniu do 63,2 mln zł w analogicznym okresie 2023 r. Zysk netto skorygowany wyniósł 26,9 mln zł wobec 2,2 mln zł rok wcześniej.
Jak podano, na wyniki Unimotu w II kwartale pozytywny wpływ miała działalność segmentu bitumen, który osiągnął wynik EBITDA skorygowanej na poziomie 44,6 mln zł. Maksymalizacja wolumenów sprzedaży tego segmentu była związana z sezonem budowy i remontów dróg.
Segment infrastruktury i logistyki zanotował EBITDA skorygowaną na poziomie 23,9 mln zł. Jak wskazała spółka, a rynku kolejowych przewozów towarowych w Polsce od początku roku obserwuje się tendencję spadkową.
Obszar paliw ciekłych wypracował w II kwartale 2024 r. wynik EBITDA skorygowanej na poziomie 7,6 mln zł. Spółka podała, że utrzymujący się poziom premii lądowej ograniczał możliwości generowania wyższych marż. Unimot kontynuuje dywersyfikację portfela produktowego, koncentrując się na wprowadzaniu i zwiększaniu udziału produktów o wyższej marżowości.
W I półroczu skorygowana EBITDA wyniosła 127,8 mln zł wobec 168 mln zł przed rokiem. (PAP Biznes)
pel/ ana/