Profil:
Kino Polska TV SAKino Polska chce inwestować w treści, ma 100 mln zł gotówki
Kino Polska planuje duże inwestycje w treści do swoich kanałów - poinformowała podczas wideokonferencji członkini zarządu, Katarzyna Woźnicka. Inwestycje mają dotyczyć własnego kontentu grupy oraz treści kupowanych od partnerów.
Kino Polska dysponuje z uwzględnieniem cash poolingu ponad 100 mln zł gotówki, która, jak wskazała Woźnicka, może zostać wykorzystana przede wszystkim na inwestycje w prawa programingowe.
"Nadal obserwujemy i analizujemy sytuację w kontekście naszej sytuacji gotówkowej, zarówno wzrost zysku netto i przychodów reklamowych przekłada się na możliwości gotówkowe. Nadal uważamy, że przed nami duże inwestycje na wymagającym rynku, jeżeli chodzi o kontent - nie tylko ten kupowany od naszych partnerów, ale również inwestycje we własne produkcje" - powiedziała Woźnicka.
W ocenie członka zarządu grupy Erwana Luherne transformacja kanałów spółki przynosi już efekty.
"Jesteśmy w trakcie transformacji grupy Kino Polska, musimy przemodelować cały program. (...) Ostatnie tygodnie dowodzą, że jesteśmy na dobrej ścieżce, ponieważ kanały grupy zwiększają liczbę odbiorców, to dowód na to, że transformacja zaczyna generować wyniki" - powiedział Luherne.
"W III kw. mieliśmy dobre wyniki (oglądalności - PAP), ale IV kw. może być wyzwaniem pod tym względem" - powiedział.
Dodał, że w tej kwestii najważniejsze będzie utrzymanie stabilnej liczby odbiorców kanałów grupy.
Luherne poinformował, że spółka planuje przygotować nową strategię dla głównego kanału Stopklatka.
"Obecnie odbiorcy pokazują, że zaimplementowane modyfikacje radzą sobie dobrze, ale chcemy dążyć do wypracowania nowej strategii dla tego kanału" - powiedział.
Dodał, że nowa strategia będzie miała charakter bardziej ewolucyjny niż rewolucyjny. Rozwój ma polegać na integrowaniu większej liczby treści rozrywkowych, których premiery mają nastąpić w III-IV kw. 2025 roku.
Woźnicka poinformowała, że rynek kanałów linearnych, na którym jest obecna spółka, jest stabilny.
"Rynek dotyczący dystrybucji kanałów linearnych jest rynkiem bardzo stabilnym i dość mocno nasyconym na rynkach, na których jesteśmy (...) Jesteśmy zadowoleni z tego wyniku, bo nawet niezbyt wysoki wzrost (przychodów z emisji - PAP) jest zadowalający. Jeśli popatrzymy na rynek wielu nadawców telewizyjnych mierzy się ze spadkami" - powiedziała.
"Dla nas jest to dobra wiadomość i to, czego byśmy oczekiwali to nadal niewielkich wzrostów, ale bardzo stabilnych" - dodała.
Narastająco po trzech kwartałach 2024 roku 2024 r. grupa Kino Polska uzyskała przychody na poziomie 229,2 mln zł (+6,7 proc. rdr). Przychody narastająco na koniec III kw. 2024 r. stanowiły 42,5 proc. łącznych przychodów grupy. Zysk netto w tym okresie wzrósł do 51,6 mln zł (+58,9 proc. rdr), zaś wynik EBITDA do 112,4 mln zł (+28,2 proc. rdr). (PAP Biznes)
mcb/ gor/