Profil:
Kino Polska TV SAGrupa Kino Polska miała w I półroczu 36,3 mln zł zysku netto
Grupa Kino Polska miała w I półroczu 2024 roku 36,3 mln zł zysku netto, więcej o 52,8 proc. rdr.EBITDA wzrosła o 26,9 proc. do 76,7 mln zł - podała spółka w komunikacie prasowym.
Na koniec pierwszego półrocza 2024 r. Grupa Kino Polska odnotowała przychody na poziomie 155,3 mln zł (+7,3 proc. r/r).
Przychody z reklam na kanałach należących do portfolio grupy wzrosły o 32,3 proc. r/r.
Przychody z emisji spadły nieznacznie o 0,9 proc. r/r i stanowiły 48,8 proc. całkowitej sprzedaży grupy. Wpływy z reklam zwiększyły się 32,3 proc. r/r, a ich udział w przychodach ogółem stanowił 44,4 proc.
Przychody na rynkach międzynarodowych osiągnęły poziom 42,8 mln zł (-10,1 proc. r/r) i stanowiły 27,6 proc. całkowitych przychodów grupy.
"Wprowadzone w ostatnich kwartałach zmiany, w tym odświeżona oferta programowa Zoom TV i Stopklatki oraz nowe warunki współpracy z brokerem reklamowym, pozwoliły zwiększyć nasze przychody w pierwszym półroczu 2024 roku. Sprzyja nam także pozytywny trend na rynku reklamowym w Polsce" - powiedziała cytowana w komunikcie prasowym Katarzyna Woźnicka, członkini zarządu grupy Kino Polska, CFO oraz COO w SPI International.
"Jednocześnie uważnie kontrolujemy wydatki i szukamy możliwości zwiększenia efektywności poszczególnych segmentów naszego biznesu. Znacząco poprawiliśmy wyniki segmentu Stopklatka, zaś kanał Zoom TV osiągnął pozytywny wynik netto, w wysokości prawie 1 mln zł. W rezultacie rośnie zysk netto i rentowność całej grupy Kino Polska" – dodała.
Na koniec I półrocza 2024 r. największe wzrosty w przychodach grupy Kino Polska odnotowano w segmencie Stopklatka (+8,4 mln zł, +38,8 proc. r/r), który wygenerował 29,9 mln zł ze sprzedaży reklam i zakończył drugi kwartał 2024 r. z pozytywnym wynikiem netto w wysokości 5,9 mln zł, w porównaniu do straty rok wcześniej.
Sprzedaż reklam w segmencie Zoom TV wyniosła 16,2 mln zł (+3,9 mln zł, +32,2 proc. r/r), co pozwoliło zamknąć półrocze z dodatnim wynikiem w wysokości 0,9 mln zł. Segment kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne, wygenerował przychody w wysokości 80,3 mln zł (+1,8 mln zł, +2,3 proc. r/r). Segment Kanały marki Kino Polska osiągnął sprzedaż na poziomie 18,6 mln zł (+1,7 mln zł, +10,4 proc. r/r).
Przychody segmentu Produkcja kanałów telewizyjnych przekroczyły w I poł. 2024 r. poziom 3,6 mln zł, były zatem wyższe r/r o 1,4 mln zł (+67,7 proc. r/r), co jest w największym stopniu rezultatem produkcji kanałów zagranicznych dla Grupy CANAL+.
W segmencie sprzedaż praw licencyjnych sprzedaż wyniosła 5,8 mln zł (-54,6 proc. r/r). Jak podano, niższa sprzedaż dotyczy głównie rynku polskiego, wynika również z mniejszej skali odsprzedaży praw licencyjnych do spółki powiązanej spoza grupy. Pomimo tego segment sprzedaż praw licencyjnych, zanotował wzrost wyniku netto o 15 proc. w porównaniu do I półrocza ubiegłego roku.
Średni udział kanałów Grupy w oglądalności widowni komercyjnej wyniósł 2,67 proc. (SHR proc., All 16-59, Consolidated Live +2 d. + OOH), tj. o 2,3 proc. więcej r/r.
Stopklatka osiągnęła udział w oglądalności widowni komercyjnej na poziomie 1,26 proc., notując 3,3 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Kanał Zoom TV miał udział w oglądalności widowni komercyjnej na poziomie 0,65 proc., co oznacza wzrost o 1,6 proc. r/r, zaś kanał Kino Polska na koniec czerwca 2024 r. zanotował udział w oglądalności widowni komercyjnej na poziomie 0,37 proc., co oznacza spadek o 11,9 proc. r/r. Udział w oglądalności o 23,1 proc. r/r, do poziomu 0,32 proc., powiększył kanał Kino TV, zaś kanał Kino Polska Muzyka zanotował takim sam udział w oglądalności widowni komercyjnej jak rok temu, na poziomie 0,06 proc.(PAP Biznes)
epo/