Kino Polska TV pozytywnie ocenia dynamikę rynku reklamowego; w '24 planuje rozwój w trzech filarach

Grupa Kino Polska TV pozytywnie ocenia obecną dynamikę na rynku reklamowym - poinformował na wideokonferencji Erwan Luherne, członek zarządu Kino Polska TV. W 2024 roku grupa chce rozwijać działalność w filarach: kanały free-to-air, oferta cyfrowa we współpracy z partnerami B2B i kanały FilmBox na rynkach międzynarodowych.

"Widzimy bardzo pozytywne zmiany w pierwszym kwartale 2024 roku. Mogliśmy się niepokoić trendami markowymi w czwartym kwartale 2023 roku, ale w tej chwili rynek reklamy rośnie, to bardzo dobrze dla nas. Dynamika dalej jest bardzo pozytywna, a inwestycje w reklamy rosną. Mocno na tym dynamicznym rynku korzystamy" - powiedział Erwan Luherne.

"Drugim dobrym elementem na pierwszy kwartał jest również fakt, że wyliczenia i prezentacje wyników zmieniają się na korzyść naszych kanałów, coraz więcej ludzi konsumuje treści w inny sposób stosując ponowne odtwarzanie, zmienianie czasu, nadrabianie przegapionych programów. W tej chwili korzystamy z tego i podążamy za nowym standardem prezentowania śledząc wykorzystanie naszych treści poprzez SVOD i Catch up, co zwiększa nasze możliwości zaznaczenia naszych treści i maksymalizuje nasze przychody z reklamy" - dodał.

Nadwyżki finansowe z I kwartału Kino Polska TV chce przeznaczyć na inwestycje w aktywa programowe. Istotne w strategii grupy na dalszą część 2024 roku będą także kanały free-to-air, oferta cyfrowa we współpracy z partnerami B2B i rozwój kanałów FilmBox na rynkach międzynarodowych ze skupieniem na Europie Środkowo-Wschodniej.

"Jeśli chodzi o nadwyżki i plany zarządu to, przede wszystkim, ten rok to inwestycja w nasze aktywa programowe. To drugi rok z rzędu, w którym chcielibyśmy mocno zainwestować w Stopklatkę, w nowe pozycje programowe, jak również w ZOOM TV. Mamy w planach większe inwestycje w kanał Kino Polska, poszerzenie naszego katalogu" - powiedziała Katarzyna Woźnicka, członek zarządu Kino Polska TV.

"Musimy wspierać i być bardzo aktywni jeśli chodzi o kanały free-to-air, musimy naciskać na nową ofertę dla naszych widzów na kanałach free-to-air. Musimy skupić się na ofercie cyfrowej. W Polsce potrzebujemy więcej współpracy z naszymi partnerami B2B, dostawcami kanałów internetowych i telewizyjnych. Wkrótce ogłosimy zawarcie nowych współpracy. Kolejnym filarem jest rozwój kanałów FilmBox - zwłaszcza tych na rynki międzynarodowe, ze skupieniem na Europie Środkowo-Wschodniej poprzez lepszą ofertę programową, treści i dystrybucję kanałów, aby wygenerować sprzedaż reklamową. To są te trzy filary"- dodał Erwan Luherne.

Na początek czerwca grupa planuje uruchomienie nowej wersji kanału Kino Polska.

"Kino Polska znajduje się w trendzie wzrostowym. Uruchomimy nową wersję Kino Polska do 3 czerwca, ponieważ mamy bardzo mocne ambicje związane z tym kanałem (...)" - powiedział Luherne.

Grupa Kino Polska miała w I kw. 2024 r. 18,7 mln zł zysku netto, więcej o 39,1 proc. rdr. Przychody spółki w tym okresie wyniosły 75,5 mln zł o 6,7 proc. więcej rdr. Zysk EBITDA spółki wyniósł 38,7 mln zł, co oznacza wzrost o 23,3 proc. rdr.

Na koniec I kw. 2024 r. największe wzrosty w przychodach Grupy Kino Polska odnotowano w segmencie Stopklatka (+3,7 mln zł, +37,8 proc. rdr), który wygenerował 13,4 mln zł ze sprzedaży reklam. Zoom TV wniósł do przychodów 7,4 mln zł (+1,7 mln zł, +30,8 proc. rdr), a segment Kanały marki Kino Polska 9,3 mln zł (+1,3 mln zł, +16,9 proc. rdr). Segment Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne, wygenerował przychody na poziomie 40,0 mln zł (+0,3 mln zł, +0,8 proc. rdr). (PAP Biznes)

mil/ asa/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5137 0,45%
1 EUR 4,2702 0,12%
1 GBP 5,1229 0,39%
100 JPY 2,6510 0,24%
1 USD 3,8330 0,61%