Profil:
Action SAAction stawia m.in. na rozwój marek własnych w segmencie nowo nabytych kanałów
GK Action stawia m.in. na rozwój marek własnych w segmencie nowo nabytych kanałów oraz rozwój sprzedaży e-commerce na rynkach zagranicznych - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji prasowej.
Jak podano na konferencji prasowej kierunkami rozwoju GK Action są: poszukiwanie kolejnych segmentów rynku spoza branży IT do akwizycji e-commerce, rozwój marek własnych w segmencie nowo nabytych kanałów, rozwój sprzedaży e-commerce na rynkach zagranicznych, a także poszukiwanie nowych dostawców i odbiorców do integracji systemowej - rozwój oferty.
"Odnośnie akwizycji to rozmawiamy z różnymi firmami, (...), myślę, że coś z tego wybierzemy, ale nic na siłę. Jeśli chodzi o rozwój marek własnych w segmencie nowo nabytych kanałów to tutaj bardzo mocno działamy (...) potrafimy w tych kanałach sprzedawać coraz więcej" - powiedział prezes Piotr Bieliński.
"Z kolei odnośnie rozwoju sprzedaży e-commerce na rynkach zagranicznych to teraz Czechy i Słowacja - chcemy, żeby od stycznia to działało" - dodał.
Spółka podała, że stan gotówki na 30 czerwca 2024 r. to 117 mln zł.
"Mamy pieniądze na dalszy rozwój. Dalej mamy pieniądze na to, żeby działać i nie obawiać się spowolnień - czasami są zastoje w płaceniu przez klientów - jesteśmy na to mocno przygotowani na najbliższe lata" - powiedział Piotr Bieliński.
"Ten rok jest ciężki, zaczęliśmy mocno pracować nad ekonomią, nad szukaniem oszczędności kosztowych, optymalizacją wszystkich procesów" - dodał.
Prezes wskazał, że lipiec tego roku mile zaskoczył spółkę, natomiast sierpień zaskoczył negatywnie.
"Wrzesień pokażemy za parę dni, natomiast jesteśmy z niego zadowoleni" - powiedział prezes.
Pierwszą połowę 2024 r. GK Action zamknęła przychodami w wysokości 1,14 mld zł oraz zyskiem netto na poziomie 20,79 mln zł. W omawianym okresie marża wyniosła 8,82 proc. EBITDA wyniosła 28,09 mln zł, czyli o 27,7 proc. więcej rdr.
W komunikacie prasowym podano, że w pierwszej połowie 2024 roku Action rozwijała swoje działania w obszarze handlu internetowego, zarówno w segmencie B2C, jak i B2B.
Kluczowym krokiem była koncentracja działań pod nowy system ERP, który umożliwi jeszcze większą optymalizację procesów wewnętrznych oraz poprawę efektywności operacyjnej. Wraz z tym, spółka rozpoczęła implementację rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji automatyzujących procesy biznesowe i podnoszących jakość obsługi klienta.
Dodatkowo, Action w omawianym okresie dostosowywał i optymalizował struktury organizacyjne firmy. W ramach dalszego rozwoju, firma przeniosła swoje projekty e-commerce na bardziej wydajne platformy, co nie tylko poprawiło skalowalność działalności, ale także przyczyniło się do lepszego doświadczenia użytkowników.
Podano, że w ramach strategii rozwoju portfolio e-commerce, Action sfinalizował zakup sklepu internetowego PomoceDlaSeniora. pl, który oferuje produkty wspierające seniorów, osoby z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunów. Transakcja ta wpisuje się w długoterminowy plan rozwoju spółki w obszarze sprzedaży specjalistycznych produktów i wzmacnia jej pozycję na dynamicznie rozwijającym się rynku zdrowia i opieki. Szacuje się bowiem, że do 2050 roku odsetek seniorów po 60. roku życia w polskim społeczeństwie podwoi się.
Istotnym elementem strategii finansowej w pierwszym półroczu była sprzedaż nieruchomości w Krakowie o wartości 19,8 mln zł, co pozwoliło spółce na dalsze wzmocnienie bilansu finansowego.
"Widzimy, jak szybko zmienia się rynek, dlatego naszą główną strategią na ten rok jest inwestowanie w rozwiązania, które nie tylko zwiększają naszą efektywność, ale także przygotowują nas na przyszłe wyzwania. Mamy nadzieję, że kroki, które podjęliśmy w pierwszym półroczu, przyniosą wymierne korzyści zarówno naszym klientom, jak i akcjonariuszom w nadchodzących latach" – powiedział Sławomir Harazin, wiceprezes zarządu. (PAP Biznes)
alk/ ana/