AFORTI HOLDING SA W RESTRUKTURYZACJI (8/2025) Ustanowienie ostrożnościowego istotnego odpisu na utratę wartości aktywów
Raport bieżący z plikiem 8/2025
Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Zarząd AFORTI Holding S.A. w restrukturyzacji z siedzibą w Warszawie (dalej: "Spółka", "Emitent") informuje, iż w dniu 5 maja 2025 roku podjął uchwałę w przedmiocie ustanowienia ostrożnościowego odpisu aktualizującego na utratę wartości aktywów tj. akcji i udziałów w podmiotach zależnych oraz wierzytelności, w łącznej kwocie 466.109.467,82 zł.
Spółka przy wycenie aktywów musi mieć na uwadze trwające postępowania restrukturyzacyjne i upadłościowe. Postępowanie restrukturyzacyjne ma pierwszeństwo przed upadłościowym, jednak do tej pory nie zostały wydane w nim rozstrzygające decyzje. Spółka nie jest w stanie oszacować czasu trwania postępowań sądowych. Brak decyzji generuje niepewność wśród partnerów biznesowych, którzy by współpracować ze Spółkami Grupy oczekują stabilności i przewidywalności. Ich wahania, co do współpracy, niekorzystnie wpływają na Spółkę oraz Spółki z Grupy Kapitałowej, których akcje i udziały stanowią aktywa Spółki.
W tej całkowicie nieprzewidywalnej sytuacji Zarząd Emitenta musi kierować się zasadą ostrożności. Przygotowane plany bazują na przyjęciu kontynuowania działalności przez kolejne 5 lat oraz realizacji zakładanych celów biznesowych. W scenariuszu natychmiastowej likwidacji, wierzyciele prawdopodobnie nie odzyskają żadnych środków. Wynika to z faktu, iż spółki oraz powiązane projekty utraciłyby kontrahentów, powodując brak możliwości ich realizacji, a w konsekwencji czyniąc je bezwartościowymi. Dostępne środki finansowe zostałyby znacząco obciążone kosztami odpraw i zwolnień pracowników. Jednocześnie spółka nie dysponuje spieniężalnym majątkiem trwałym, który mógłby wygenerować istotne przychody z likwidacji. Konieczność pokrycia kosztów syndyka oraz postępowania likwidacyjnego dodatkowo ograniczałaby potencjał zaspokojenia wierzycieli.
Biorąc pod uwagę opisane powyżej kwestie, a także, kierując się zasadą ostrożności, ze względu na nieprzewidywalność kiedy i jaka decyzja Sądu w sprawie Emitenta zapadnie, a w wyniku której może dojść do upadłości i likwidacji wszystkich podmiotów z Grupy Kapitałowej Emitenta, Zarząd Spółki postanowił o utworzeniu ostrożnościowego odpisu aktualizującego, w zakresie akcji i udziałów podmiotów zależnych w wysokości 432 162 198,69 zł oraz wierzytelności w wysokości 33 947 269,13 zł.
Z uwagi na nadal trwające badanie sprawozdań finansowych roku 2022, ostrożnościowy odpis będzie miał wpływ na wyniki jednostkowego sprawozdania finansowego Spółki na dzień 31 grudnia 2022 r., co będzie się także wiązało z koniecznością dokonania korekt kwartalnych raportów okresowych.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
[English version below]
Establishing
a prudential material asset impairment allowance
The
Management Board of AFORTI Holding S.A. in restructuring with its
registered office in Warsaw (hereinafter referred to as the "Company",
"Issuer") hereby announces that on May 5, 2025, it adopted a resolution
on the establishment of a prudential impairment allowance for assets,
i.e. shares in subsidiaries and receivables, in the total amount of PLN
466,109,467.82.
When
valuing assets, the Company must take into account the ongoing
restructuring and bankruptcy proceedings. Restructuring proceedings take
precedence over bankruptcy proceedings, but no conclusive decisions have
been issued in them so far. The Company is unable to estimate the
duration of court proceedings. The lack of decisions generates
uncertainty among business partners who expect stability and
predictability in order to cooperate with the Group Companies. Their
fluctuations in cooperation adversely affect the Company and the Capital
Group Companies, whose shares constitute the Company's assets.
In
this completely unpredictable situation, the Issuer's Management Board
must be guided by the principle of prudence. The prepared plans are
based on the assumption of continuing operations for the next 5 years
and achieving the assumed business goals. In the immediate liquidation
scenario, creditors will probably not recover any funds. This results
from the fact that the companies and related projects would lose
contractors, making it impossible to implement them, and consequently
making them worthless. The available financial resources would be
significantly burdened with the costs of severance pay and employee
dismissals. At the same time, the company does not have any liquidable
fixed assets that could generate significant revenues from liquidation.
The need to cover the costs of the trustee and liquidation proceedings
would additionally limit the potential for satisfying creditors.
Taking
into account the issues described above, and also, guided by the
principle of prudence, due to the unpredictability of when and what
decision the Court will make in the Issuer's case, which may result in
bankruptcy and liquidation of all entities from the Issuer's Capital
Group, the Management Board of the Company decided to create a
prudential impairment allowance, in the scope of shares and interests of
the following subsidiaries in the amount of PLN 432,162,198.69 and
receivables in the amount of PLN 33,947,269.13.
Due
to the still ongoing audit of the financial statements for 2022, the
prudential allowance will affect the results of the Company's separate
financial statements as at December 31, 2022, which will also involve
the need to make corrections to quarterly periodic reports.
Legal
basis: Article 17 paragraph 1 of the MAR
- confidential
information
More information on page: http://biznes.pap.pl/en/reports/espi/all,0,0,0,1