Allianz Polska stawia na produkty dla młodych; w tym roku planuje dokończyć fuzję

Allianz Polska stawia na produkty dla młodych osób, widzi też potencjał w ubezpieczeniach korporacyjnych - poinformowali przedstawiciele Allianz na konferencji prasowej. Allianz Polska chce w 2024 r. dokończyć procesy związane z fuzją.

"Myśląc w perspektywie roku, ale i dłuższym okresie, chcemy rozwijać wszystkie nasze kanały. Chodzi przede wszystkim o dwie główne linie - ubezpieczenia na życie i majątkowe" - powiedział prezes Marcin Kulawik.

"Na rynku ubezpieczeń na życie jesteśmy na drugiej, silnej pozycji - pozycja lidera jest niejednokrotnie trudniejsza do utrzymania niż do zdobycia. Rynek nie jest dynamiczny jeśli chodzi o wzrosty - patrząc na demografię, w długiej perspektywie nam to nie pomaga. Z drugiej strony, wzrastająca świadomość naszych obywateli rekompensuje nam kwestię demografii. Uznajemy zatem, że ten rynek będzie się rozwijał, ale wzrosty będą raczej jednocyfrowe. Wierzymy, że możemy grać cały czas kluczową rolę na rynku" - dodał.

Jak wskazał prezes, Allianz Polska ma silną ofertę produktową.

"Są to produkty pełne, dla wymagających. Wierzymy, że jest miejsce na rynku dla produktów dla osób młodych, które chcą wejść w ten obszar. Wierzymy, że w tym obszarze możemy się rozwijać. Chcemy zachęcić młodych ludzi do inwestowania" - powiedział.

"Drugi obszar to obszar ubezpieczeń majątkowych. Tu jest ogromny potencjał. W tym roku i najbliższych latach myślimy, że naszymi silnikami wzrostu będą dwa obszary produktowe i obszar dystrybucyjny. Jeśli chodzi o obszar produktowy to wierzymy w ubezpieczenia korporacyjne, mamy silne zaplecze w tym obszarze" - dodał Marcin Kulawik.

Prezes wskazał, że kolejny obszar, które chce rozwijać Allianz to ubezpieczenia detaliczne (ale nie komunikacyjne, motorowe).

"Wierzymy, że możemy dużo zrobić też w obszarze MŚP, co istotnie zwiększy naszą pozycję rynkową" - powiedział.

"Dochodzi element dystrybucji. Jesteśmy de facto we wszystkich kanałach dystrybucji. Natomiast na naszym rynku kanał multiagencji jest kanałem rozwijającym, dynamicznym, a nasza pozycja jest tam niewystarczająca - to jeden z kierunków, o których myślimy" - dodał.

1 lipca 2002 r. doszło do fuzji prawnej towarzystw ubezpieczeniowych oraz TFI Allianz Polska i Aviva Polska. Od 2 lipca działają one pod marką Allianz.

"Jest też trzeci element, który jest fundamentem - dokończenie fuzji. Od fuzji minęło 1,5 roku, jesteśmy na bardzo zaawansowanym etapie tej fuzji. W tamtym roku połączyliśmy ofertę produktową, mamy zatem docelową ofertę, którą operujemy. Kwestie formalne, prawne też zostały uspójnione. Zostały projekty dotyczące backoffice'u - one są wymagające pod względem nakładów i atencji. Zakładamy, że ten rok jeszcze będzie rokiem fuzji, natomiast w przyszłym roku już nie chciałbym rozmawiać o fuzji jako głównym elemencie. W tej chwili proces jest zrealizowany w 60-70 proc." - powiedział Marcin Kulawik.

"Odnośnie ubezpieczeń zdrowotnych pandemia pokazała, że jest to ważny element. Ten obszar się bardzo rozwija, a my szykujemy nowe rozwiązania do obsługi naszych ubezpieczeń zdrowotnych, które powinny pojawić się w tym roku. Obszar zdrowia rozwija się bardziej dynamicznie niż sam obszar ubezpieczeń na życie. W przypadku ubezpieczeń majątkowych dynamika jest wyższa" - dodał.

Prezes podał, że odnośnie nowych ryzyk produktowych są to ryzyka związane z transformacją energetyczną.

"Transformacja energetyczna to może być duży temat. Jest to element transformacji naszego kraju, a my chcemy być w tym biznesie. Dochodzi także mobilność elektryczna - tu jesteśmy już całkiem widoczny z istotnymi wzrostami. Baza rynku jest stosunkowo niska, ale w tym obszarze też będzie się dużo działo" - powiedział Marcin Kulawik.

Wskazał, że na polski rynek ubezpieczeniowy wkracza także atom, choć na razie bardziej jako obietnica - tam Allianz może przynieść doświadczenia z innych krajów.

"Odnośnie trendów na rynku trudno nie powiedzieć o technologii. Oczywiste jest, że przez ostatnie lata inwestycje w tym kierunku były ogromne. Allianz jest obecnie w trudnej pozycji, priorytetem na ten rok jest dokończenie fuzji, zatem większość zasobów technologicznych jest skierowana w tę stronę. Równolegle musimy realizować pewne projekty np. regulacyjne. Fokus na technologie jest w tym roku trochę mniejszy, co powoduje, że "dług", który mamy się powiększa" - powiedział Andrzej Wasilewski, członek zarządu.

"Jeśli chodzi o nasze plany, to zdecydowanie chcemy tę lukę nadrobić i mamy ściśle określoną agendę. Budujemy platformę medyczną, która pomoże nam w dużo lepszym stopniu funkcjonować na rynku ubezpieczeń zdrowotnych i pozwoli nam na większą dynamikę, jeśli chodzi o rozwój tego segmentu. W kolejnym kroku, równolegle do projektów, które realizujemy, będziemy chcieli uczynić nasze operacje takimi, gdzie nowoczesna technologia będzie wspierać procesy" - dodał. (PAP Biznes)

alk/ osz/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5541 -0,47%
1 EUR 4,2913 -0,05%
1 GBP 5,1285 -0,04%
100 JPY 2,6238 -0,30%
1 USD 3,9296 0,12%