Answear koncentruje się na poszerzaniu oferty produktowej, jest zadowolony z akwizycji PRM

Answear koncentruje się na poszerzaniu swojej oferty produktowej. Spółka jest zadowolona z akwizycji marki PRM i ocenia, że może ona osiągnąć break even point pod koniec 2024 roku, z kolei w II połowie roku spodziewa się poprawy koniunktury konsumenckiej, również na rynku e-commerce - poinformował na konferencji prezes spółki Krzysztof Bajołek.


"Dalej będziemy poszerzać ofertę produktową (...) będziemy dalej wprowadzać nowe marki, koncentrując się na segmencie premium i średniej ceny, ale tylko na najlepszych i najbardziej rozpoznawalnych markach świata. Dalej będziemy rozwijać kategorię home & living i to powinno nam pozwolić na pozyskiwanie nowych klientów i podnoszenie sprzedaży głównie na rynkach, na których już jesteśmy" - powiedział prezes Answear, Krzysztof Bajołek.

"W I półroczu (2024 r. - PAP) wydaje nam się, że koniunktura na rynku konsumenckim, zwłaszcza e-commerce, dalej będzie jeszcze słaba (...) teraz jest moment, w którym można powiedzieć, że klienci po pandemii zachłysnęli się sklepami stacjonarnymi, to za jakiś czas pewnie się wyrówna. (...) W drugim półroczu koniunktura na rynku konsumenckim powinna być już lepsza (...) również w segmencie rynku e-commerce" - dodał.

Bajołek pozytywnie ocenił akwizycję marki PRM, poinformował również, że spółka chce inwestować w marketing, tak aby marka stała się bardziej rozpoznawalna.

"To była dobra akwizycja i ma duży potencjał na przyszłe wzrosty i generowanie dobrych wyników" - powiedział prezes.

"Na marce PRM będziemy się koncentrować w dużej mierze w najbliższych kwartałach (...) i chcemy szybko doprowadzić do break even i czerpać z niej wysokie dochody w przyszłości" - dodał.

Ocenił, że może to nastąpić pod koniec 2024 roku, jak później doprecyzował wiceprezes ds. finansowych spółki, Jacek Dziaduś szansa na break even marki PRM jest w IV kw. 2024 roku.

W kwietniu spółka planuje otworzyć flagowy sklep marki PRM w Fabryce Norblina w Warszawie.

"Jeżeli chodzi o ekspansję zagraniczną na ten rok raczej (nic - PAP) nie przewidujemy, chyba, że gdzieś pod koniec tego roku. W zasadzie nie potrzebujemy teraz otwierania nowych rynków, mamy ich dwanaście i dwie marki, więc (...) będziemy się koncentrować na tym, żeby te rynki wysycać. W przyszłości na pewno będziemy się zastanawiać, mamy kilka państw jeszcze na Bałkanach czy też krajów bałtyckich, czy też zachód Europy, który wydaje się, że jest w naszym zasięgu logistycznym" - powiedział prezes. (PAP Biznes)

mcb/ gor/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,6034 0,22%
1 EUR 4,2768 -0,02%
1 GBP 4,9431 -0,22%
100 JPY 2,4892 -0,52%
1 USD 3,7478 0,48%