Profil:
Answear.com SAAnswear miał w I kw. 9,8 mln zł zysku EBITDA oraz 3,6 mln zł zysku netto; powyżej konsensusu
Answear miał w pierwszym kwartale 2025 roku 9,8 mln zł zysku EBITDA oraz 3,6 mln zł zysku netto - podała spółka w raporcie wynikowym. Konsensus PAP Biznes zakładał 7,6 mln zł wyniku EBITDA oraz 1,9 mln zł zysku netto.
Ponadto Answear odnotował w I kw. 352,5 mln zł przychodów, co było wynikiem o 0,1 proc. większym od konsensusu PAP. Wyższy od oczekiwań analityków okazał się również zysk operacyjny, który wyniósł 3,9 mln zł wobec oczekiwań na poziomie 1,2 mln zł.
"Wzrost EBITDA pokazuje, że konsekwentna praca nad poprawą rentowności oraz optymalizacją kosztów przynosi wymierne efekty. Co równie istotne, nie zapominamy o wzroście przychodów – wróciliśmy na trwałą trajektorię rozwoju. Nasze wyniki pokazują, że strategia premiumizacji działa, a my skutecznie uciekamy do przodu konkurencji. W kolejnych kwartałach zamierzamy kontynuować ten kierunek, wierząc, że efekty naszych działań będą jeszcze bardziej widoczne w naszych wynikach" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes spółki, Krzysztof Bajołek.
Jak wskazano, w I kw. 2025 r. dynamika przychodów ze sprzedaży wyniosła 22,2 proc. rdr., przewyższając wynik za cały 2024 rok i zbliżając się do bardzo mocnego sprzedażowo IV kw. 2024 r.
W komunikacie podano, że w I kw. 2025 r. rentowność spółki również się poprawiła. W wyniku racjonalizacji wydatków marketingowych, które - po okresie istotnych inwestycji w zeszłym roku, niezbędnych dla skutecznej transformacji biznesu w kierunku segmentu premium – dostosowano do obecnej fazy rozwoju.
W kolejnych okresach Answear. com planuje utrzymać dyscyplinę kosztową w obszarze marketingu.
W zakresie kosztów spadł również wskaźnik kosztów logistycznych – z 14,0 proc. do 13,3 proc. – mimo wzrostu minimalnego wynagrodzenia od 1 stycznia. Wskazano, że jest to efekt strategii premiumizacji oferty, zwiększenia średniej wartości zamówienia przy jednoczesnym ograniczeniu liczby sztuk w koszyku, co korzystnie wpływa na koszty operacyjne.
Spółka ocenia, że w wyniku tych działań EBITDA Answear. com wzrosła do 10 mln zł. Z kolei marża brutto wyniosła 39,6 proc., notując wzrost o 0,8 p.p. rdr.
"Wszystko wskazuje na to, że jesteśmy na właściwej drodze do realizacji założonych celów. Pierwszy kwartał był dla nas udany, choć warto pamiętać, że to tradycyjnie spokojny okres w naszej branży, zdominowany przez wyprzedaże. Z optymizmem obserwujemy drugi kwartał, który sezonowo należy do najmocniejszych – sprzyja mu dobra sprzedaż sneakersów oraz nowej kolekcji wiosna–lato" powiedział cytowany w komunikacie wiceprezes ds. finansowych, Jacek Dziaduś.
W I kwartale PRM odnotował wzrost przychodów o 57 proc. rdr., a EBITDA osiągnęła dodatni poziom 0,9 mln zł. Oceniono, że to rezultat konsekwentnej pracy nad udoskonaleniem oferty oraz skutecznej optymalizacji działań marketingowych. Ruch w concept store PRM znacząco się zwiększył, a wyniki sprzedażowe przekroczyły założone plany. (PAP Biznes)
mcb/ ana/