Answear miał w IV kw. 39,1 mln zl zysku EBITDA, powyżej konsensusu

Answear miał w czwartym kwartale 2024 roku 39,1 mln zł zysku EBITDA oraz 18,6 mln zł zysku netto. Konsensus PAP Biznes zakładał 31,3 mln zł wyniku EBITDA oraz 17,8 mln zł zysku netto.


Przychody spółki w III kw. 2024 r. wyniosły 533 mln zł, co oznacza wzrost o 24 proc. rdr. Konsensus PAP Biznes zakładał 525,5 mln zł. Po wyeliminowaniu wpływu umocnienia złotego, dynamika wzrostu w walutach stałych sięgnęłaby 30 proc. Sprzedaż na rynku polskim wzrosła o 45 proc. rdr. Przychody segmentu PRM osiągnęły poziom 46 mln zł, co oznacza niemal dwukrotny wzrost rdr.

W ostatnim kwartale minionego roku Answear.com osiągnął marżę brutto na poziomie 217 mln zł, co oznacza wzrost o 32 proc. rdr.

"Rok 2024 był dla nas okresem intensywnych inwestycji i przebudowy strategii działania. Skupiliśmy się na rozbudowie oferty, działaniach marketingowych, otwarciu concept store’u oraz przyciągnięciu nowych marek. Dziś mogę powiedzieć, że ten wysiłek się opłacił – odbudowaliśmy dynamikę przychodów, a rentowność operacyjna wróciła na satysfakcjonujący poziom. Zakończyliśmy etap intensywnych inwestycji i zaczynamy zbierać ich owoce, co już znajduje odzwierciedlenie w wynikach finansowych" - powiedział Krzysztof Bajołek, prezes Answear.com.

"Zbudowaliśmy solidne fundamenty pod dalszy, dynamiczny rozwój – zarówno w obszarze wzrostu przychodów, jak i poprawy rentowności. Wyznaczyliśmy sobie ambitne cele: osiągnięcie 80 mln zł EBITDA do końca bieżącego roku oraz 100 mln zł w roku 2026. To wyraz naszej silnej wiary w obrany kierunek i wizję budowy pozycji lidera rynku mody premium i high-end w Europie Środkowej" – dodał.

Answear.com ocenia, że zakończył w większości transformację swojej oferty w kierunku segmentu premium. Nowe marki przyciągają bardziej wymagających klientów, gotowych płacić więcej za jakość i design, rośnie średnia wartość koszyka, poprawia się struktura sprzedaży, a marka umacnia swoją pozycję w segmencie premium.

"W 2024 r. ponieśliśmy rekordowo wysokie nakłady na marketing w wysokości 308 mln zł, realizując szeroko zasięgowe kampanie, które znacząco wzmocniły rozpoznawalność marki Answear.com. Równolegle zwiększyliśmy nakłady inwestycyjne, które wyniosły 30,7 mln zł wobec 11,6 mln zł rok wcześniej. Zainwestowaliśmy m.in. w otwarcie dwóch concept store’ów w warszawskiej Fabryce Norblina" - powiedział Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. finansowych Answear.com. (PAP Biznes)

pr/ asa/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,6257 0,61%
1 EUR 4,2767 -0,02%
1 GBP 4,9871 0,80%
100 JPY 2,6373 0,34%
1 USD 3,7771 -0,07%