Profil:
Budimex SABudimex obserwuje presję cenową na rynku kolejowym, ale ocenia, że jest to perspektywiczny obszar
Budimex obserwuje dużą presję cenową na rynku kolejowym, ale ocenia, że w średnim i długim terminie jest to najbardziej perspektywiczny obszar - poinformowali przedstawiciele zarządu podczas konferencji.
"W segmencie kolejowym poprawia się sytuacja. Przetargi, które PKP PLK ogłosiła w IV kw. 2024 r. i I kw. 2025 r. są zgodne z deklaracjami zamawiającego. W dalszym ciągu rynek kolejowy odróżnia od drogowego fakt, że mechanizm finansowania jest inny (…), ale jesteśmy optymistami w średnim i długim terminie, bo to najbardziej perspektywiczny obszar. Nakłady PKP PLK i CPK na budowę i modernizację linii kolejowych będą bardzo duże. Odbudowujemy portfel zamówień, mamy stabilne prace na ten rok i przyszły" - powiedział Maciej Olek, członek zarządu.
"Po latach ubogich w nowe umowy jest na rynku bardzo duża presja cenowa, konkurencja składa oferty na bardzo niskim poziomie, ale nie bierzemy udziału w tej wojnie cenowej" - dodał.
Członek zarządu Cezary Łysenko poinformował, że w 2025 r. GDDKiA planuje ogłosić przetargi o wartości ok. 14 mld zł.
"GDDKiA potwierdziła, że będzie kontynuowała program krajowych dróg i autostrad. Kumulacja wydatków przewidziana jest na lata 2027-2029, co nie oznacza, że wydatki będą drastycznie spadały po 2029 r., bo planowane jest wydatkowanie środków blisko 77 mld zł w latach 2031-2033" - powiedział Łysenko.
"Postulujemy, by przetargi były rozkładane równomiernie i o to prosimy też w dłuższej perspektywie" - dodał.
Grupa rozwija się także w segmencie energetycznym.
"Program PSE to obszar, w który mocno inwestujemy. Stworzyliśmy zespół, który się tym zajmuje i w niego inwestujemy. Pozyskaliśmy trzy pierwsze kontrakty dla PSE o wartości 460 mln zł i długości 120 km" - powiedział prezes Artur Popko.
"Kontrakty wojskowe stanowią dla nas coraz większą pulę" - dodał. (PAP Biznes)
doa/ gor/