Carbon Studio optymalizuje strukturę kosztową i mocniej angażuje się w AI

Carbon Studio optymalizuje strukturę kosztową i mocniej angażuje się w AI - podał producent gier w komunikacie prasowym.

Jak wskazano w komunikacie, Carbon Studio kontynuuje wsparcie dla istniejących już gier i jednocześnie rozwija prace nad Projektem EL. Gra, której zakończenie produkcji jest przewidziane na koniec 2025 r., ma być kolejnym krokiem w stronę zastosowania innowacyjnych rozwiązań z obszaru rozszerzonej rzeczywistości.

Podano, że spółka sięga także po możliwości otwierające się wraz z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w gamingu.

"Jesteśmy przekonani, że technologia AI może znacząco poprawić interaktywność NPC (non-player character), umożliwić proceduralne generowanie treści, personalizację doświadczeń gracza oraz udoskonalić grafikę i animację. AI daje niesamowity potencjał do zrewolucjonizowania sposobu tworzenia gier oraz korzystania z nich przez graczy, dlatego z pewnością chcemy być aktywną częścią tej zmiany, a w konsekwencji także jej beneficjentem" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Aleksander Caban, członek zarządu.

Carbon Studio zanotował w I kwartale 2024 r. prawie 0,88 mln zł skonsolidowanych przychodów netto.

"Wraz z początkiem roku zakończyliśmy kluczowe projekty badawczo-rozwojowe, których realizacja przełożyła się na znaczący wzrost kosztów amortyzacji. Na słabsze rdr wyniki za pierwszy kwartał wpłynęły koszty związane z działalnością Iron VR, m.in. przejęcie długu tej spółki, który całkowicie spłaciliśmy 8 stycznia br." - powiedział prezes Błażej Szaflik.

"Utrzymujemy dyscyplinę kosztową, zredukowaliśmy koszty wynagrodzeń, eliminując zduplikowane stanowiska pracy i konsekwentnie dążymy do osiągnięcia synergii kosztowej. Liczymy, że nasze obecne działania znajdą odbicie w poprawie wyników w III kw. i kolejnych okresach rozliczeniowych" – dodał.

Wskazano, że w okresie od stycznia do marca 2024 r. spółka utrzymała stabilne przychody ze sprzedaży tytułów – The Wizards i Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall, ale także nowych produkcji. Carbon Studio dobrze ocenia również zainteresowanie grą Hunt Together, która miała niedawno premierę na platformie Meta Quest, a także debiut The Wizards – Dark Times: Brotherhood na PlayStation VR2.

"Warto dodać, że sumarycznie sprzedaż tytułów spółki zwiększyła się o ponad 100 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2023 roku, co przekłada się na zwiększenie przychodów z samej sprzedaży gier na wszystkich platformach o ponad 70 proc. kdk" - napisano.

Podano, że Carbon Studio podtrzymuje plany przejścia z NewConnect na Główny Rynek GPW w Warszawie. Spółka zamierza złożyć prospekt emisyjny do KNF jeszcze w 2024 roku. Jednocześnie Grupa przygotowuje się do aktualizacji strategii rozwoju, której szczegóły zostaną ogłoszone wkrótce. (PAP Biznes)

alk/ asa/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5137 0,45%
1 EUR 4,2702 0,12%
1 GBP 5,1229 0,39%
100 JPY 2,6510 0,24%
1 USD 3,8330 0,61%