Profil:
CD Projekt SACD Projekt chce w końcówce '25 podwoić zespoły pracujące nad projektami Orion i Sirius
CD Projekt planuje podwoić zespoły pracujące nad projektem Orion, który jest kontynuacją Cyberpunka oraz nad projektem Sirius, grze z uniwersum wiedźmińskiego - poinformowała podczas audiokonferencji kierowniczka zespołu IR spółki, Karolina Gnaś.
Kierowniczka zespołu relacji inwestorskich spółki, Karolina Gnaś wskazała, że CD Projekt w końcówce 2025 roku będzie chciał podwoić zespół pracujący nad kontynuacją Cyberpunka, czyli projektem Orion.
"Zespół pracujący nad projektem Sirius właśnie się powiększa (...) i planujemy podwoić aktualną liczbę osób pracujących nad projektem w końcówce przyszłego roku" - powiedziała Gnaś.
Dyrektor finansowy CD Projektu Piotr Nielubowicz wskazał, że głównymi czynnikami wzrostu w latach 2025-2026 mogą być m.in. aktywne zarządzanie franczyzami i długowieczność produktów spółki.
"Nasz sukces biznesowy jest oparty na długowieczności naszych produktów, aktywnym zaradzaniem kołem zamachowym franczyz i wydawaniu nowego kontentu. W przeciągu dwóch następnych lat oczekujemy, że będziemy aktywni we wspomnianych obszarach" - powiedział Nielubowicz.
Ponadto Joint CEO CD Projektu, Michał Nowakowski wskazał, że udzielanie licencji na tworzenie gier mobilnych zorientowanych wokół posiadanych przez spółkę IP dalej pozostaje strategicznym celem.
"Toczą się rozmowy na temat udzielania licencji na gry mobilne. To jeden z naszych strategicznych celów, ale na ten moment nie mamy nic, co moglibyśmy ogłosić" - powiedział Nowakowski.
Nowakowski wskazał również, że prace nad projektem live-action (aktorski) osadzonym w uniwersum Cyberpunka dalej są na etapie koncepcyjnym.
"Jesteśmy na pewno dalej niż rok temu, ale to nie jest jeszcze etap, w którym możemy zacząć rozmowy ze studiami czy platformami streamingowymi, pokazując im koncept" - powiedział Nowakowski.
"Nie będziemy oczywiście finansować chociażby zdjęć do projektu live-action - nie mamy tego w planach. Trzeba też zaznaczyć, że koszty wczesnej produkcji takiego projektu są nieporównywalnie mniejsze od pełnoekranowej produkcji live-action" - dodał. (PAP Biznes)
mcb/ osz/