Profil:
Auto Partner SACelem spółki Auto Partner jest dalsza ekspansja zagraniczna
Celem spółki Auto Partner jest dalsza ekspansja zagraniczna, ale również rozwój na rynku krajowym - poinformowali przedstawiciele dystrybutora części do aut podczas konferencji wynikowej. Dodali, że możliwe jest przyspieszenie wzrostu przychodów w 2025 r.
"To co jest na pewno naszym celem na przyszłość, to dalsze umacnianie ekspansji zagranicznej, bo tutaj zdecydowanie większy rynek przed nami, zdecydowanie większe perspektywy. Na dzisiaj to jest ponad 2 mld przychodów rocznie" - powiedział wiceprezes Piotr Janta.
"Nie oznacza to, że nie rozwijamy się na rynku krajowym. Ta sprzedaż też rośnie i tam, gdzie widzimy jakieś okazje, tam z pewnością nowe filie będą otwierane" - dodał wiceprezes Andrzej Manowski.
Wiceprezes Janta poinformował, że Auto Parter pozytywnie patrzy na 2025 rok.
"Niemniej jednak, pewne rzeczy są od nas niezależne. Jeżeli w pierwszym kwartale dalej zmagaliśmy się z sytuacją dotyczącą złotówki, jaka miała miejsce w 2024 roku, to teraz widzimy pewnego rodzaju wybicie. Wydaje się, że tych argumentów ku umocnieniu się złotówki raczej brakuje, a pojawiają się takie w drugą stronę, więc może to być dla nas pozytywne. Nie chcemy jednak spekulować" - dodał.
Spółka zapowiedziała, że planuje otwierać kolejne filie.
"Jeżeli będziemy otwierali oddziały to bardzo wybiórczo. W kilku lokalizacjach, które jeszcze mamy na swoim radarze, ale nie zakładamy sobie już takiego sztywnego targetu, że to musi być pięć lub dziesięć. Widzimy duży potencjał do rozwoju tych oddziałów, które mamy, a nawet do konsolidacji tych oddziałów, które są w bliskiej odległości od siebie" - dodał wiceprezes Janta.
Janta poinformował, że potencjał na przyspieszenie wzrostu przychodów w 2025 roku jest możliwy jeżeli m.in. dostawcy nie będą obniżać cen.
Według Andrzeja Manowskiego uruchomienie centrum logistyczno-magazynowego w Zgorzelcu ułatwi dalszy i szybszy wzrost na rynkach unijnych, umożliwi dostawy do klienta w ciągu 24 godzin oraz pozwoli zwiększyć udział w sprzedaży eksportowej o ponad 50 proc.
Wiceprezes Janta wskazał, że w branży motoryzacyjnej oraz w branży dystrybucji części zamiennych występowała deflacja, która wynikała z kursów walut oraz cen nominalnych, w jakich dostawcy sprzedają towar, czyli obniżek cen.
"Były one spowodowane po części tym, że w 2023 było bardzo dużo podwyżek związanych z kursem dolara albo z ceną frachtów, jakie funkcjonowały, więc po bardzo mocnym spadku tych dwóch czynników część dostawców zdecydowała o obniżkach cen produktów" - powiedział.
"Dla dystrybutorów takich jak Auto Partner, z długim, kilkumiesięcznym magazynem, co najmniej na większości towarów, powoduje po pierwsze, spadki nominalne jeśli chodzi o sam wolumen sprzedaży wyrażony w walucie sprawozdawczej, jaką dla nas jest złotówka, ale też spadek marży, bo (...) my musimy przeceniać towary, które mamy na magazynie, kupione po wyższej cenie, żeby reagować na rynek, żeby dopasowywać ceny do tego co oferują inni dystrybutorzy, którzy ten magazyn mogą mieć krótszy" - dodał.
Wiceprezes dodał, że spółka w I kwartale wciąż mierzy się z deflacją i dalej ma w magazynach towary deflacyjne. (PAP Biznes)
mbi/ osz/