Profil:
DARK POINT GAMES SADark Point Games chce wydawać grę co 2-3 lata
Dark Point Games chce regularnie, w cyklach 2-3 letnich, wydawać gry AA/AA+, korzystając z modelu self-publishingu - poinformował prezes spółki Paweł Waszak podczas konferencji towarzyszącej debiutowi dewelopera gier na rynku NewConnect.
"Naszą główną strategią jest produkcja gier i wydawanie ich co 2-3 lata" - powiedział na konferencji towarzyszącej debiutowi prezes spółki, Paweł Waszak.
Mowa o grach kategorii AA/AA+, wydawanych w modelu self-publishingu.
Studio pracuje nad kilkoma projektami jednocześnie, angażując społeczność graczy w proces tworzenia gier w ramach wydawania tytułów w formule wczesnego dostępu.
W prezentacji wskazano również, że średnioterminowym celem spółki jest dołączyć do grona pięciu największych niezależnych studiów produkujących jakościowe gry w Polsce.
Ponadto w latach 2019-2023 spółka pozyskała od inwestorów blisko 6 mln zł na rozwój debiutanckiej gry. Wspomniane środki zostały wsparte 2,4 mln zł dotacji z Narodowego Centrum Badan i Rozwoju na rozwój technologii AI.
Ponadto studio zamierza ubiegać się o dodatkowe 5 mln zł z programu FENG PARP.
Debiutancką grą spółki jest Achilles Legends Untold. Na platformie Steam tytuł ma oceny "w większości pozytywne", co przekłada się na 79 proc. pozytywnych recenzji. Budżet produkcji wyniósł 8 mln zł.
Prezes poinformował. że gra jak do tej pory sprzedała się w liczbie ponad 150 tys. egzemplarzy.
"Ze względu na chęć zwiększenia sprzedaży tytułu zrobiliśmy port gry na konsole starej generacji" - powiedział dziennikarzom prezes Waszak.
Ponadto spółka jest w trakcie opracowywania wersji gry, która będzie dedykowana konsolom Nintendo Switch. Gra w tej wersji ma zadebiutować pod koniec 2024 roku.
"Sprzedaż Achillesa zapewnia nam samofinansowanie" - powiedział prezes.
"Jednocześnie na początku tego roku zdecydowaliśmy się, żeby wykorzystać te uniwersum, dlatego również rozpoczęliśmy prace nad mniejszą grą, spin-offem pt. Achilles Survivor, który jeszcze w tym roku będzie miał swój Early Acces (premiera we wczesnym dostępie - PAP)" - dodał.
Premiera spin-offu jest planowana na IV kw. 2024 r. Achilles: Survivor w aktualnych założeniach spółki będzie tytułem jednoosobowym typu bullet heaven z mechaniką budowania. Gra zadebiutuje na PC, ale w późniejszym czasie ma pojawić się również na konsolach. Spółka planuje również port gry na Nintendo Siwtch. Budżet gry to 250 tys. euro.
W grudniu (2023 roku - PAP) po premierze zaczęliśmy produkcję naszej drugiej gry pt. Brightness, ale jej premiera najszybciej odbędzie się pod koniec przyszłego roku" - powiedział prezes.
Z prezentacji spółki wynika, że okno wydawnicze dla tytułu o nazwie kodowej Brightness to IV kw. 2025 roku. Tytuł ma być przedstawicielem gatunku survival. Premiera gry w formule wczesnego dostępu będzie miła miejsce tylko na PC, ale później tytuł pojawi się również na konsolach. Gra powstaje przy użyciu silnika Unreal Engine 5.
"Budżet jaki planujemy dla tej gry to 1,5 mln euro do wydania gry w formule wczesnego dostępu" - powiedział prezes.
Dark Point Games zatrudnia aktualnie dziewiętnaścioro pracowników, ale wraz z rozwojem spółki chce stopniowo zwiększać zatrudnienie.
"Zawsze dopasowujemy zatrudnienie w spółce do aktualnych potrzeb. (...) W następnym roku chcemy maksymalnie powiększyć zespół do 24-25 osób. Maksymalna liczba, jaką planujemy w dłuższej perspektywie to pięćdziesięcioro pracowników, ale to będzie powolna rozbudowa" - powiedział Waszak. (PAP Biznes)
mcb/ osz/