Auchan liderem najniższych cen w kwietniu, wyprzedził Selgros i Makro Cash & Carry - ASM SFA
Auchan liderem najniższych cen w kwietniu, wyprzedził Selgros i Makro Cash & Carry - podała agencja badawcza ASM SFA.
Średni koszt koszyka zakupowego ASM SFA w Auchan wyniósł 282,37 zł. To wzrost o 8,26 zł, czyli o 3,01 proc. więcej niż najtańszy koszyk w marcu, należący również do sieci Auchan.
Różnice w średniej cenie koszyka między pierwszym, a drugim i trzecim sklepem w rankingu wyniosły odpowiednio więcej o 8,71 zł (Selgros Cash & Carry) i 21,44 zł (Makro Cash & Carry).
Najwyższą wartość koszyka zakupowego w kwietniu odnotowano w sieci POLOmarket, gdzie za analizowany zestaw produktów trzeba było zapłacić 342,74 zł.
Wśród kategorii sieci tradycyjnych, najtańsze zakupy można było zrobić w sklepach typu Cash & Carry - 297,45 zł. W zestawieniu kanałów sprzedaży najwyższe, średnie ceny badanych produktów w koszyku zakupowym odnotowano w dark store - 363,35 zł. Natomiast najtańsze zakupy (310,55 zł) można było zrobić w sieciach hybrydowych.
Badanie ASM SFA pokazało, że wśród 15 produktów o największym znaczeniu dla konsumentów, najbardziej w ujęciu miesiąc do miesiąca podrożały jajka (7,85 proc.), żel pod prysznic (7,34 proc.), szampon do włosów (4,87 proc.) czy kawa (4,39 proc.).
Natomiast największe obniżki dotyczyły pasty do zębów (5,74 proc.) i masła (5,48 proc.). (PAP Biznes)
map/ ana/