DECORA SA (10/2025) Wszczęcie postępowania antymonopolowego przeciwko Spółce.

Raport bieżący 10/2025


Zarząd Decora S.A. ("Spółka") informuje, że w dniu 19 maja 2025 roku otrzymał zawiadomienie o wszczęciu przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ("UOKiK"), przeciwko Spółce, postępowania antymonopolowego w związku z podejrzeniem zawarcia porozumienia w rozumieniu art. 4 pkt. 5 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, a zarazem porozumienia lub praktyki uzgodnionej w rozumieniu art. 101 ust. 1 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej.

Postępowanie zostało wszczęte na postawie art. 49 ust. 1 w związku z art. 88 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów oraz art. 3 ust. 1 Rozporządzenia Rady (WE) nr 1/2003 z dnia 16 grudnia 2002 r. w sprawie wprowadzenia w życie reguł konkurencji ustanowionych w art. 81 i 82 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską.

Działania Spółki, zdaniem Prezesa UOKiK, miałyby polegać na:

1) czynieniu ustaleń cenowych w odniesieniu do paneli winylowych, podkładów pod panele, listew przypodłogowych oraz profili podłogowych znajdujących się w ofercie Spółki - co w ocenie Prezesa UOKiK może stanowić naruszenie art. 6 ust. 1 pkt. 1 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz art. 101 ust. 1 lit. a) Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej;

2) dokonaniu podziału rynku sprzedaży hurtowej w odniesieniu do paneli winylowych, podkładów pod panele, listew przypodłogowych oraz profili podłogowych znajdujących się w ofercie Spółki - co w ocenie Prezesa UOKiK może stanowić naruszenie art. 6 ust. 1 pkt. 3 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz art. 101 ust. 1 lit. c) Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów Prezes UOKiK może nałożyć na przedsiębiorcę, w drodze decyzji, karę pieniężną w wysokości nie większej niż 10% obrotu osiągniętego w roku obrotowym poprzedzającym rok nałożenia kary, jeżeli przedsiębiorca ten, choćby nieumyślnie dopuścił się naruszenia zakazu określonego w art. 6 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów lub dopuścił się naruszenia art. 101 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej. Zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów przy ustalaniu wysokości kary pieniężnej uwzględnia się m.in. okres, stopień i skutki rynkowe naruszenia przepisów ustawy, okoliczności naruszenia oraz uprzednie naruszenie przepisów ustawy.

W ocenie Spółki wszczęcie postępowania antymonopolowego jest nieuzasadnione. Spółka w toku postępowania zamierza kwestionować stanowisko Prezesa UOKiK w całości.

Szczegółowa podstawa prawna:

Podstawa prawna: art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 596/2014 w sprawie nadużyć na rynku oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (Dz. U. UE. L. 2014.173.1)

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

[English version below]

More information on page: http://biznes.pap.pl/en/reports/espi/all,0,0,0,1

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5403 -0,20%
1 EUR 4,2588 -0,11%
1 GBP 5,0595 -0,03%
100 JPY 2,6106 -0,20%
1 USD 3,7851 -0,56%