DZIEŃ NA GPW: Główne indeksy zwyżkują, w WIG20 liderem wzrostów jest LPP
Środowa sesja od otwarcia notuje wzrosty. W WIG20 rosną akcje większości spółek, liderem wzrostów są akcje LPP, rosną o prawie 5 proc.
Ok. godz. 15.00 WIG20 rośnie o 1,19 proc. do 2.148,61 pkt., a WIG idzie w górę o 1,1 proc. do 78.080,71 pkt., mWIG40 zwyżkuje o 0,89 proc. do 5.982,69 pkt., a sWIG80 zyskuje 1,05 proc. i wynosi 23.350,89 pkt.
Wśród blue chipów zyskuje większość spółek. Najmocniej rośnie kurs LPP - o 4,6 proc. O około 3 proc. rosną akcje Dino, Aliora i CD Projektu.
Zniżkują notowania Kęt (-0,5 proc.) i dostawcy usług telekomunikacyjnych Orange (-0,13 proc.).
Akcje Orlenu tracą 0,6 proc. Spółka notuje najwyższe na sesji obroty na poziomie ponad 57 mln zł.
Orlen finalizuje proces integracji spółek zajmujących się produkcją ropy naftowej i gazu ziemnego w Polsce. Efektem tego procesu będzie poprawa efektywności operacyjnej, obniżenie kosztów oraz stabilizacja poziomu wydobycia gazu.
Najmocniej w mWIG40 rosną akcje spółki Celon Pharma o 5,3 proc.
Zwyżkują również akcje Millenium (+4,7 proc.) oraz Synektik (+3,7 proc.)
3,5 proc. w górę idzie kurs Grupy Azoty. Analitycy DM BOŚ, w raporcie z 12 listopada, obniżyli wycenę Grupy Azoty w horyzoncie 12-miesięcznym do 17 zł z 20 zł wcześniej. Nadal rekomendują "sprzedaj".
O ponad 2 proc. tracą notowania Wirtualnej Polski i BNP Paribas Bank Polska.
W sWIG80 mocno zwyżkują akcje kilku spółek: Cognor (+20,8 proc.), Tarczyński (+14,3 proc.), Molecure (+12,9 proc.) i Captor Therapeutics (+11,8 proc.).
Liderem spadków są akcje Boryszewa, zniżkują o 4,7 proc.
Grupa Boryszew po trzech kwartałach 2024 roku miała 23 mln zł zysku netto przypadającego jednostce dominującej, wobec 126,8 mln zł w analogicznym okresie 2023 roku.
Akcje Answear zyskują 8,2 proc.
Przedstawiciele spółki poinformowali, że Answear liczy na dobry czwarty kwartał i poprawę wyników w kolejnych kwartałach.
Przychody Answear w III kwartale 2024 r. wyniosły 344 mln zł, co oznacza wzrost o 26 proc. rdr. EBITDA wyniosła w III kw. 2,1 mln zł, z czego strata marki PRM wyniosła 0,4 mln zł. W analogicznym okresie 2023 roku grupa miała ok. 7,2 mln zł EBITDA. (PAP Biznes)
gaw/ asa/