DZIEŃ NA GPW: Główne indeksy zwyżkują, w WIG20 liderem wzrostów jest LPP

Środowa sesja od otwarcia notuje wzrosty. W WIG20 rosną akcje większości spółek, liderem wzrostów są akcje LPP, rosną o prawie 5 proc.


Ok. godz. 15.00 WIG20 rośnie o 1,19 proc. do 2.148,61 pkt., a WIG idzie w górę o 1,1 proc. do 78.080,71 pkt., mWIG40 zwyżkuje o 0,89 proc. do 5.982,69 pkt., a sWIG80 zyskuje 1,05 proc. i wynosi 23.350,89 pkt.

Wśród blue chipów zyskuje większość spółek. Najmocniej rośnie kurs LPP - o 4,6 proc. O około 3 proc. rosną akcje Dino, Aliora i CD Projektu.

Zniżkują notowania Kęt (-0,5 proc.) i dostawcy usług telekomunikacyjnych Orange (-0,13 proc.).

Akcje Orlenu tracą 0,6 proc. Spółka notuje najwyższe na sesji obroty na poziomie ponad 57 mln zł.

Orlen finalizuje proces integracji spółek zajmujących się produkcją ropy naftowej i gazu ziemnego w Polsce. Efektem tego procesu będzie poprawa efektywności operacyjnej, obniżenie kosztów oraz stabilizacja poziomu wydobycia gazu.

Najmocniej w mWIG40 rosną akcje spółki Celon Pharma o 5,3 proc.

Zwyżkują również akcje Millenium (+4,7 proc.) oraz Synektik (+3,7 proc.)

3,5 proc. w górę idzie kurs Grupy Azoty. Analitycy DM BOŚ, w raporcie z 12 listopada, obniżyli wycenę Grupy Azoty w horyzoncie 12-miesięcznym do 17 zł z 20 zł wcześniej. Nadal rekomendują "sprzedaj".

O ponad 2 proc. tracą notowania Wirtualnej Polski i BNP Paribas Bank Polska.

W sWIG80 mocno zwyżkują akcje kilku spółek: Cognor (+20,8 proc.), Tarczyński (+14,3 proc.), Molecure (+12,9 proc.) i Captor Therapeutics (+11,8 proc.).

Liderem spadków są akcje Boryszewa, zniżkują o 4,7 proc.

Grupa Boryszew po trzech kwartałach 2024 roku miała 23 mln zł zysku netto przypadającego jednostce dominującej, wobec 126,8 mln zł w analogicznym okresie 2023 roku.

Akcje Answear zyskują 8,2 proc.

Przedstawiciele spółki poinformowali, że Answear liczy na dobry czwarty kwartał i poprawę wyników w kolejnych kwartałach.

Przychody Answear w III kwartale 2024 r. wyniosły 344 mln zł, co oznacza wzrost o 26 proc. rdr. EBITDA wyniosła w III kw. 2,1 mln zł, z czego strata marki PRM wyniosła 0,4 mln zł. W analogicznym okresie 2023 roku grupa miała ok. 7,2 mln zł EBITDA. (PAP Biznes)

gaw/ asa/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,6453 0,70%
1 EUR 4,3327 0,32%
1 GBP 5,1792 0,34%
100 JPY 2,6601 0,77%
1 USD 4,1120 0,17%

Powiązane