Profil:
Elzab SAElzab chce zwiększyć udział sprzedaży usług w systemie abonamentowym
Elzab będzie prowadził działalność jako wyłączny właściciel praw do wszystkich swoich produktów, zwiększając sprzedaż usług w modelu abonamentowym, przy ograniczeniu kosztów stałych ponoszonych na mniej rentowną część działalności - poinformowała spółka w komunikacie.
Spółka podała, że jej zarząd przyjął założenia do strategii na lata 2023-2025.
"Założenia do strategii (...) przewidują zwiększenie udziału sprzedaży usług w systemie abonamentowym, wykorzystanie niższych kosztów stałych i rozpoczęcie czerpania korzyści z uprzednio dokonanych inwestycji, w tym w udziały z Comp Centrum Innowacji sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Ponadto założenia do strategii przewidują dokonanie przeglądu opcji strategicznych dla Spółki i jednostek z jej grupy kapitałowej" - napisano w komunikacie.
Spółka skupi się na najbardziej rentownych działaniach - części informatycznej, zarządzaniu sprzedażą i serwisem.
"Fizyczna produkcja została zlecona na zewnątrz (outsourcing), dzięki czemu koszty produkcji są niższe, wliczając redukcję zbędnych w tym modelu kosztów stałych" - napisano w komunikacie.
Zarząd szacuje, że przeprowadzone zmiany oznaczają średniomiesięcznie oszczędność (bez amortyzacji) ok. 1,47 mln zł, co daje ok. 17 mln w skali roku w stosunku do okresu referencyjnego, tj. pierwszego kwartału 2022 r. (PAP Biznes)
seb/ osz/