Profil:
Forte SAForte miało w I kw. roku '24/25 zgodnie z szacunkami 23 mln zł EBITDA, o 44 proc. więcej rdr (opis)
Grupa Fabryk Mebli Forte miała w I kw. roku obrotowego 2024/25 zgodnie z szacunkami 23 mln zł skonsolidowanej EBITDA, co stanowi wzrost o 44 proc. rdr - podała spółka w komunikacie.
Skonsolidowane przychody wyniosły zgodnie z szacunkami 251 mln zł, o 5 proc. mniej rdr.
EBIT grupy za I kwartał wyniosła zgodnie ze wstępnymi danymi 9 mln zł, o 260 proc. więcej rdr.
Grupa miała 11,4 mln zł straty netto j.d. wobec 1,3 mln zł zysku przed rokiem.
"Zakończony rok obrotowy 2023/2024, jak również pierwszy kwartał sprawozdawczy roku 2024/2025 były duży wyzwaniem dla całej europejskiej branży meblarskiej, w szczególności dla polskich producentów, którzy poza zagrożeniami dotykającymi wszystkich europejskich producentów, takimi jak wojna w Ukrainie, czy ogólny spadek nastrojów konsumenckich, odczuwali również negatywne lokalne uwarunkowania rynkowe, takie jak relatywnie wysoki (na tle krajów EU) poziom inflacji i presji płacowej, które wpłynęły na istotne zmniejszenie konkurencyjności polskich wyrobów meblarskich" - napisano w raporcie.
"Malejąca siła nabywcza konsumentów związana z wysoką inflacją spowodowała odkładanie decyzji o zakupach mebli jako artykułów niebędących towarem pierwszej potrzeby. Ogromnym wyzwaniem dla Grupy Forte w poprzednim roku obrotowym były wysokie ceny surowców oraz energii. Wszystkie powyższe czynniki przyczyniły się do pogorszenia sytuacji finansowej Grupy Forte i jej płynności, co miało wpływ na roczne wyniki finansowe i nie pozostało bez wpływu na wygenerowane wyniki finansowe w zakończonym kwartale sprawozdawczym" - dodano.
Dodatkowo Forte zaimplementowało realizację inicjatyw pro-sprzedażowych, których wdrożenie ma na celu zwiększenie poziomu sprzedaży oraz wzrost udziału w rynku. Jedną z nich jest wprowadzenie mebli z nowoczesną technologią łatwego montażu EasyKlix, które grupa sprzedaje pod własną marką -EasyKlix by Forte. Grupa wprowadziła meble EasyKlix u kilku dużych klientów w Europie, zaś wraz ze wzrostem zdolności produkcyjnych grupa będzie wdrażać to rozwiązanie u większej liczby odbiorców.
Grupa prowadzi także prace nad wzmocnieniem digitalizacji sprzedaży poprzez wzmocnienie obecności na cyfrowych platformach sprzedaży oraz rozwój sprzedaży internetowej poprzez współpracę z kluczowymi dystrybutorami oferującymi sprzedaż online. (PAP Biznes)
epo/ ana/