Grupa Boryszew stawia na dalszy rozwój w m.in. Indiach i Brazylii

Grupa Boryszew stawia na dalszy rozwój działalności m.in. w Indiach i Brazylii - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji wynikowej. Wskazali, że wciąż widzą szanse na rozwój elektromobilności.


"To co nam pomogło i to zawsze powtarzamy, to jest dywersyfikacja grupy, metale, stal, chemia, nowe segmenty, które wdrażamy, gospodarka obiegu zamkniętego i energia. Budujemy nowe projekty, nowe silniki, które będą zasilały wyniki grupy w następnych latach. To był również trudny rok, jeżeli chodzi o decyzje (...) ale efekty tych decyzji już widzimy w tym roku" - powiedział Wojciech Kowalczyk, prezes i dyrektor generalny grupy Boryszew.

Prezes podkreślił również, że widzi szanse rozwoju elektromobilności.

"Ci, którzy postawiły krzyżyk na elektromobilności, bardzo się mylą, ponieważ następuje ogromne przyspieszenie w tym obszarze(...) Przewidujemy, że 2026 rok to będzie jeszcze większe przyspieszenie elektromobilności. Azja, Ameryka Południowa, ale głównie Azja to są te siły, które dowodzą i prowadzą elektromobilność do przodu" - dodał.

Na konferencji podano, że spółka intensywnie rozwija produkcję dla wybranych grup odbiorców m.in. w Indiach, Brazylii i Meksyku.

„W Indiach bardzo mocno wdrażamy różnego rodzaju produkcje dla pewnych grup – ten rynek jest pod względem kosztów energii i konsultacji korzystniejszy niż w Europie. (…) Chcemy mocno skalować nasz biznes w Indiach, a ilość OM-ów jest tam tak duża, że cały czas dostajemy propozycje” – powiedział Adam Holewa, członek zarządu, dyrektor ds. segmentu motoryzacja.

„Drugim obszarem jest Ameryka Południowa, w szczególności Brazylia i Meksyk. W Brazylii obecnie sprzedaż bardzo mocno rośnie – niektórych koncernów dwucyfrowo – więc bardzo dynamiczny rynek. My tam też chcemy się bardzo mocno rozwijać, mamy wiele kontaktów" – dodał.

Wskazał, że w Meksyku jest głównie bazą spółki, oknem na USA i tam także firma mocno się optymalizuje.

Grupa Boryszew w 2024 r. miała 110,5 mln zł zysku netto przypadającego jednostce dominującej w porównaniu do 122,1 mln zł zysku w analogicznym okresie poprzedniego roku. Przychody grupy w tym okresie spadły do 5,12 mld zł z 5,69 mld zł przed rokiem.

EBITDA grupy (bez zdarzeń jednorazowych) wyniosła w 2024 r. 248,8 mln zł, wobec 380,3 mln zł rok wcześniej.

Nakłady inwestycyjne wyniosły 134 mln zł. Jak podano, wskaźnik poziomu zadłużenia osiągnął poziom 2,5.

Wartość nowych kontraktów w segmencie Motoryzacja, pozyskanych w 2024 roku wyniosła 297,3 mln euro. (PAP Biznes)

mbi/ alk/ ana/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,6086 -0,50%
1 EUR 4,2809 -0,11%
1 GBP 4,9949 -0,11%
100 JPY 2,6512 0,11%
1 USD 3,7677 -0,06%

Powiązane