Profil:
Boryszew SAGrupa Boryszew stawia na dalszy rozwój w m.in. Indiach i Brazylii
Grupa Boryszew stawia na dalszy rozwój działalności m.in. w Indiach i Brazylii - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji wynikowej. Wskazali, że wciąż widzą szanse na rozwój elektromobilności.
"To co nam pomogło i to zawsze powtarzamy, to jest dywersyfikacja grupy, metale, stal, chemia, nowe segmenty, które wdrażamy, gospodarka obiegu zamkniętego i energia. Budujemy nowe projekty, nowe silniki, które będą zasilały wyniki grupy w następnych latach. To był również trudny rok, jeżeli chodzi o decyzje (...) ale efekty tych decyzji już widzimy w tym roku" - powiedział Wojciech Kowalczyk, prezes i dyrektor generalny grupy Boryszew.
Prezes podkreślił również, że widzi szanse rozwoju elektromobilności.
"Ci, którzy postawiły krzyżyk na elektromobilności, bardzo się mylą, ponieważ następuje ogromne przyspieszenie w tym obszarze(...) Przewidujemy, że 2026 rok to będzie jeszcze większe przyspieszenie elektromobilności. Azja, Ameryka Południowa, ale głównie Azja to są te siły, które dowodzą i prowadzą elektromobilność do przodu" - dodał.
Na konferencji podano, że spółka intensywnie rozwija produkcję dla wybranych grup odbiorców m.in. w Indiach, Brazylii i Meksyku.
„W Indiach bardzo mocno wdrażamy różnego rodzaju produkcje dla pewnych grup – ten rynek jest pod względem kosztów energii i konsultacji korzystniejszy niż w Europie. (…) Chcemy mocno skalować nasz biznes w Indiach, a ilość OM-ów jest tam tak duża, że cały czas dostajemy propozycje” – powiedział Adam Holewa, członek zarządu, dyrektor ds. segmentu motoryzacja.
„Drugim obszarem jest Ameryka Południowa, w szczególności Brazylia i Meksyk. W Brazylii obecnie sprzedaż bardzo mocno rośnie – niektórych koncernów dwucyfrowo – więc bardzo dynamiczny rynek. My tam też chcemy się bardzo mocno rozwijać, mamy wiele kontaktów" – dodał.
Wskazał, że w Meksyku jest głównie bazą spółki, oknem na USA i tam także firma mocno się optymalizuje.
Grupa Boryszew w 2024 r. miała 110,5 mln zł zysku netto przypadającego jednostce dominującej w porównaniu do 122,1 mln zł zysku w analogicznym okresie poprzedniego roku. Przychody grupy w tym okresie spadły do 5,12 mld zł z 5,69 mld zł przed rokiem.
EBITDA grupy (bez zdarzeń jednorazowych) wyniosła w 2024 r. 248,8 mln zł, wobec 380,3 mln zł rok wcześniej.
Nakłady inwestycyjne wyniosły 134 mln zł. Jak podano, wskaźnik poziomu zadłużenia osiągnął poziom 2,5.
Wartość nowych kontraktów w segmencie Motoryzacja, pozyskanych w 2024 roku wyniosła 297,3 mln euro. (PAP Biznes)
mbi/ alk/ ana/