Profil:
CCC SAGrupa CCC planuje otworzyć 370 sklepów w '25; podtrzymuje cel 20 proc. marży EBITDA (opis)
Grupa CCC planuje otworzyć 370 nowych sklepów w tym roku. Sieć ma się powiększyć o ok. 350 tys. m kw. – poinformował prezes Dariusz Miłek. Spółka podtrzymuje ambicję osiągnięcia w tym roku 20 proc. marży EBITDA.
„Zakładałem 250 tys. m kw., ale będzie więcej. (…) Metry kwadratowe nas szukają. Mamy dwa razy więcej ofert niż podpisujemy” – powiedział prezes Miłek na konferencji prasowej.
"Po prostu każdy sklep zarabia pieniądze i musimy wykorzystać teraz tę szansę" - dodał.
Z prezentacji CCC wynika, że zaplanowanych do otwarcia w tym roku jest 370 nowych sklepów grupy, co oznacza wzrost o 36 proc. rdr. Jak podano, HalfPrice ma się powiększyć o 85 sklepów, sieć CCC o 100 salonów, Worldbox o 165, a eObuwie o 20.
Jak poinformował Miłek, otwarcia nowych sklepów będą skumulowane w drugiej połowie 2025 r.
Pytany o przewidywany CAPEX grupy w tym roku, odpowiedział: "Każdy sklep zarabia w rok. Jeżeli sklepy zarabiają, to zaniechanie otwierania byłoby dużym problemem w organizacji. Za dobrze zarabiamy, żeby przejmować się dzisiaj CAPEX-em. (...) Jak sklepy przestaną zarabiać, zwolnimy tempo".
Na koniec kwietnia 2025 roku grupa CCC miała 1.052 sklepów (wzrost o 7 proc. rdr) o łącznej powierzchni 876.854 m kw.
Grupa CCC wstępnie szacuje, że w pierwszym kwartale roku obrotowego 2025/26 miała 376 mln zł zysku EBITDA, 320 mln zł skorygowanego zysku EBITDA i 214 mln zł zysku operacyjnego. Przychody grupy wzrosły w I kwartale o 4 proc. rdr do 2,35 mld zł.
Spółka podtrzymuje ambicję osiągnięcia w tym roku 12 mld zł sprzedaży i 20 proc. marży EBITDA.
"To jest możliwe. Mamy tańszego dolara, mamy bardzo tani fracht. Dolar jest zabezpieczony tanio. (...) Towary są coraz lepsze. Dochodzą nowe licencje, które teraz zaczynają funkcjonować. Jestem bardzo optymistycznie nastawiony" - powiedział Miłek.
Dodał, że jest bardzo zadowolony z pierwszych otwarć HalfPrice na rynkach Europy Południowej (Hiszpania i Włochy).
Poinformował, że z powodu niekorzystnej pogody w maju sprzedaż „idzie tak sobie”, sprzedawane są głównie półbuty i sneakersy.
Jak wskazał, liczba wykupionych subskrypcji Modivoclub Gold wynosi 110 tys., a wpływy ze sprzedaży wyniosły dotąd 6,6 mln zł.
Grupa CCC nie przewiduje kolejnej emisji akcji. W planach jest refinansowanie zadłużenia Modivo wobec Softbanku.
„Nie będzie żadnej emisji, wykluczamy i mamy już praktycznie refinansowanie na tańszy dług Softbanku” – powiedział prezes Miłek na konferencji prasowej.
Prezes poinformował, że spółka nie rezygnuje ze sprzedaży hurtowej. Zamierza w przyszłości pokazywać sprzedaż dla poszczególnych segmentów. (PAP Biznes)
pel/ gor/