Grupa Kino Polska miała w I kw. 18,7 mln zł zysku netto, zgodnie z szacunkami

Grupa Kino Polska miała w I kw. 18,7 mln zł zysku netto, więcej o 39,1 proc. rdr - podała spółka w komunikacie. Przychody spółki w tym okresie wyniosły 75,5 mln zł o 6,7 proc. więcej rdr. Zaprezentowane w raporcie kwartalnym wyniki były zgodne ze wcześniejszymi szacunkami spółki.

Zysk EBITDA spółki wyniósł 38,7 mln zł, co oznacza wzrost o 23,3 proc. rdr.

"W ostatnich miesiącach wprowadziliśmy szereg zmian – zmodyfikowaliśmy m.in. strategie programowe kanałów Stopklatka i Zoom TV oraz wynegocjowaliśmy nowe warunki współpracy z brokerem reklamowym. W efekcie odnotowaliśmy wzrosty wszystkich kluczowych wskaźników finansowych. Nasze przychody wzrosły o 6,7 proc. rdr, a zysk netto o niemal 40 proc. rdr" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym członkini zarządu Grupy Kino Polska, CFO oraz COO w SPI International, Katarzyna Woźnicka.

"Do wzrostu zysku netto przyczyniły się także niższe koszty zakupu i produkcji treści oraz emisji. W dalszym ciągu produkowaliśmy także kanały zagraniczne dla Grupy CANAL+, co również znalazło swoje odzwierciedlenie w wynikach" - dodała.

Na koniec I kw. 2024 r. największe wzrosty w przychodach Grupy Kino Polska odnotowano w segmencie Stopklatka (+3,7 mln zł, +37,8 proc. rdr), który wygenerował 13,4 mln zł ze sprzedaży reklam. Zoom TV wniósł do przychodów 7,4 mln zł (+1,7 mln zł, +30,8 proc. rdr), a segment Kanały marki Kino Polska 9,3 mln zł (+1,3 mln zł, +16,9 proc. rdr). Segment Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne, wygenerował przychody na poziomie 40,0 mln zł (+0,3 mln zł, +0,8 proc. rdr).

Przychody segmentu Produkcja kanałów telewizyjnych przekroczyły w I kw. poziom 2 mln zł, były zatem wyższe rdr o 0,4 mln zł (+21,3 proc. rdr), co wynika przede wszystkim z produkcji kanałów zagranicznych dla Grupy CANAL+.

Jak podano, w przypadku segmentu Sprzedaż praw licencyjnych odnotowano sprzedaż na poziomie 2,8 mln zł (-50,6 proc. rdr). Wskazano, że mniejsze wpływy wynikają głównie z zakończenia obsługi procesu zakupu treści programowych przez spółkę zależną FilmBox UK na rzecz spółki powiązanej spoza Grupy. Zakończenie tej działalności widoczne jest głównie w przychodach z rynków międzynarodowych, jednak nie ma wpływu na wynik operacyjny, ponieważ spółka FilmBox UK dokonywała zakupu i sprzedaży treści pobierając za to niewielkie wynagrodzenie.

Przychody z rynków międzynarodowych obniżyły się o 6,6 proc. rdr (-1,6 mln zł), przy jednoczesnej poprawie rentowności w tym obszarze. Wpływ na mniejsze przychody z działalności na rynkach międzynarodowych miały także niższe przychody z emisji kanałów tematycznych (m.in. Dizi) oraz niższe przychody z reklamy na rynku czeskim.

Jak podano, rynek mediów charakteryzuje się obecnie dużą dynamiką zmian, zwłaszcza w kontekście konsumpcji telewizji oraz sposobów jej pomiaru. Coraz więcej widzów nagrywa treści, ogląda je w trybie „Time Shifted” lub poza domem. Wynikiem zachodzących zmian jest wprowadzanie w Polsce pomiaru OOH (out of home). Media, w tym brokerzy (również broker obsługujący Grupę Kino Polska), wprowadzili tę formę analizowania danych telewizyjnych w ramach rozliczeń i raportowania. Dlatego Grupa zdecydowała się zmienić dotychczasowe raportowanie dotyczące oglądalności z ujęcia "live" na dane skonsolidowane z uwzględnieniem 2-dniowego przesunięcia w czasie oraz danych OOH.

Dane dotyczące oglądalności Grupy Kino Polska dla I kw. 2024 r. są w pełni porównywalne z analogicznym okresem ubiegłego roku. Dane z I kw. 2023 r. również zostały uzupełnione o OOH.

Na koniec I kw. 2024 r. łączny udział w oglądalności widowni komercyjnej kanałów Grupy Kino Polska wyniósł 2,70 proc., co oznacza wzrost o 5,1 proc. rdr.

"W minionych miesiącach prowadziliśmy szereg intensywnych działań promocyjnych (...) na temat naszej oferty programowej. Zastosowaliśmy także nowe zasady rozliczeń z brokerem reklamowym. Współpracowaliśmy również z operatorami kablowymi i satelitarnymi w celu poszerzania dystrybucji i lepszego pozycjonowania naszych kanałów w ich ofercie" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym członek zarządu Grupy Kino Polska oraz CEO SPI International, Erwan Luherne.

"W pierwszym kwartale roku realizowaliśmy też kontrakty z wiodącymi dostawcami treści, które wzbogaciły ofertę programową naszych kanałów" - dodał.

Stopklatka osiągnęła udział w oglądalności widowni komercyjnej na poziomie 1,26 proc., co oznacza wzrost o 5 proc. rdr. Oglądalność drugiego naziemnego kanału w portfolio Grupy - Zoom TV wzrosła o 1,6 proc. rdr do poziomu 0,65 proc. udziału w oglądalności, Kanał Kino Polska osiągnął udział 0,41 proc., tj. wzrost o 2,5 proc. rdr i Kino Polska Muzyka (udział 0,06 proc.) z takim sam udziałem w oglądalności widowni komercyjnej jak rok temu. Jak wskazano, oglądalność znacząco poprawił kanał Kino TV. Jego udział w oglądalności widowni komercyjnej wyniósł 0,32 proc., co oznacza wzrost o 23,1 proc. rdr. (PAP Biznes)

mcb/ asa/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5137 0,45%
1 EUR 4,2702 0,12%
1 GBP 5,1229 0,39%
100 JPY 2,6510 0,24%
1 USD 3,8330 0,61%