Handel e-commerce w Polsce w lutym wzrósł o 2,2 proc. rdr - BaseLinker
Handel e-commerce w Polsce w lutym 2025 r. wzrósł o 2,2 proc. rdr, a mdm spadł o 10,3 proc. - podał BaseLinker, firma monitorująca handel w sieci.
"W lutym 2025 r. wartość BaseLinker Index – wskaźnika mierzącego kompleksową kondycję polskiego e-commerce – wyniosła 120 pkt (wartość wyjściowa, ze stycznia 2022 r. wynosi 100 pkt). Przed miesiącem odczyt wynosił 133 pkt, a rok temu 117 pkt. Analiza danych indeksu, oparta na zagregowanych wynikach 3 tys. czołowych e-commerce’ów w Polsce, pokazuje, że ich sprzedaż w internecie w lutym 2025 r. była wyższa od tej przed rokiem o 2,2 proc." - napisano w komunikacie.
Jak dodano, na ten wynik składa się 1,7 proc. wzrost liczby zamówień (rdr) oraz wzrost średniej wartości zamówienia do 195,8 zł (+0,5 proc. rdr).
W relacji do stycznia 2025 r. lutowy odczyt BaseLinker Index pokazał spadek sprzedaży o 10,3 proc. Składa się na to spadek liczby zamówień o 11 proc., przy jednoczesnym wzroście średniej wartości zamówienia o 0,7 proc.
Sprzedaż krajowa rdr wzrosła o 0,2 proc., natomiast sprzedaż cross-border w tym samym okresie wzrosła o 12,2 proc., a jej udział w sprzedaży polskich sprzedawców wyniósł 17,8 proc.
"Handel online w lutym wykazał chwilowe ochłodzenie. Choć nasze badanie wykazało spadek względem stycznia, polski e-commerce nadal zanotował lekki wzrost w porównaniu z lutym 2024 r. Luty tradycyjnie jest okresem przejściowym, a kolejne miesiące powinny przynieść odbicie, szczególnie w kontekście wiosennego ożywienia zakupowego" – powiedziała, cytowana w komunikacie, Aleksandra Rząd, head of Business Intelligence w BaseLinker.(PAP Biznes)
pel/ ana/