Handel e-commerce we wrześniu wzrósł o 5,2 proc. mdm - BaseLinker
Handel e-commerce we wrześniu wzrósł o 5,2 proc. mdm - podał BaseLinker, firma monitorująca handel w sieci.
Obrazujący ruch handlowy w sieci - BaseLinker Index w ujęciu miesiąc do miesiąca wzrósł do 151 punktów, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu z sierpniowym odczytem wynoszącym 143 punkty.
Autorzy badania podają, że wzrost liczby zamówień wyniósł we wrześniu 4 proc., a zwiększenie średniej wartości zamówienia wyniosło 1,2 proc.
"Taki wzrost jest sygnałem, że e-commerce w Polsce nie zwalnia tempa, a wręcz przeciwnie — wykazuje stabilny rozwój, pomimo zmieniającej się sytuacji gospodarczej oraz wyzwań związanych z inflacją i wzrostem kosztów utrzymania. Wzrost liczby zamówień oraz ich wartości może sugerować, że rynek nie jest jeszcze wysycony i coraz więcej konsumentów decyduje się na zakupy online, doceniając wygodę i szeroką dostępność produktów" - napisano w komentarzu.
Z badania wynika, że sprzedaż internetowa we wrześniu 2024 roku była wyższa o 24,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.
Liczba zamówień wzrosła o 22 proc. w porównaniu z wrześniem 2023 roku.
Średnia wartość koszyka zwiększyła się o 1,8 proc. rok do roku, osiągając poziom 198,4 zł.
W perspektywie rocznej sprzedaż krajowa wzrosła o 24 proc.
Sprzedaż cross-border wzrosła o 25,3 proc. w porównaniu do poprzedniego roku.
"Warto również podkreślić, że udział sprzedaży międzynarodowej w całości obrotów polskich sprzedawców wyniósł 17 proc. To pokazuje, że polskie sklepy internetowe coraz lepiej radzą sobie na rynkach zagranicznych, skutecznie konkurując z innymi podmiotami i zyskując nowych klientów spoza Polski" - napisano w komentarzu.
"Wzrost sprzedaży cross-border to znak, że polscy sprzedawcy skutecznie dostosowują swoje oferty do wymagań klientów międzynarodowych, co może przyczynić się do dalszego zwiększania ich udziału w globalnym rynku e-commerce. Rozwój technologii i logistyki, w tym automatyzacja procesów sprzedaży i zarządzania zamówieniami, z pewnością wspiera ten trend, pozwalając sprzedawcom na efektywniejsze dotarcie do nowych rynków" - dodano. (PAP Biznes)
map/ osz/