Kontrakty i umowy spółek - przegląd tygodniowy
Przegląd ważniejszych informacji o umowach i kontraktach zawieranych przez spółki publiczne od 23 czerwca do 6 lipca
MIRBUD SA - wybór oferty na budowę łącznika drogowego dla rozwoju transportu intermodalnego w Sławkowie, woj. śląskie, pow. będziński
23 czerwca 2025 roku zarząd MIRBUD S.A. poinformował, że 20 czerwca br. otrzymał informację od zamawiającego, Gminy Sławków (adres siedziby: Rynek 1, 41-260 Sławków), iż w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego p.n. "Budowa łącznika drogowego pomiędzy Drogą Krajową nr 94 a Euroterminalem i stacją PKP LHS w Sławkowie dla rozwoju transportu intermodalnego" jako najkorzystniejsza została wybrana oferta emitenta.
Wartość oferty: 189.585.960,59 złotych brutto.
MIRBUD SA - wybór oferty na zaprojektowanie i budowę obwodnicy miejscowości Wschowa i Dębowa Łęka w ciągu drogi krajowej nr 12
23 czerwca 2025 roku zarząd MIRBUD S.A. poinformował, że 20 czerwca br. otrzymał informację od zamawiającego - Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Zielonej Górze (adres: ul. Bohaterów Westerplatte 31, 65-950 Zielona Góra), iż w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego p.n. "Zaprojektowanie i budowa obwodnicy miejscowości Wschowa i Dębowa Łęka w ciągu drogi krajowej nr 12" jako najkorzystniejsza została wybrana oferta emitenta.
Wartość oferty: 158.350.669,55 złotych brutto.
MIRBUD SA - wybór oferty na budowę budynku produkcyjnego dla PCO S.A. w Warszawie
24 czerwca 2025 r. zarząd MIRBUD S.A. otrzymał informację od zamawiającego - PCO Spółka Akcyjna (adres: ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 28, 03-982 Warszawa), iż w postępowaniu w ramach zapytania ofertowego p.n. "Rozbiórka istniejącego budynku D i budowa nowego budynku produkcyjnego 4-kondygnacyjnego wraz z instalacjami i infrastrukturą towarzyszącą w Warszawie, przy ul. Jana Nowaka Jeziorańskiego 28" jako najkorzystniejsza została wybrana oferta emitenta.
Wartość oferty: 131.205.330,00 zł brutto.
MIRBUD SA - podpisanie umowy na budowę budynku Prokuratury Regionalnej w Gdańsku
2 lipca 2025 roku spółka podpisała umowę ze Skarbem Państwa - Prokuraturą Regionalną w Gdańsku (adres: ul. Wały Jagiellońskie 38, 80-853 Gdańsk).
Przedmiotem umowy jest realizacja zamówienia publicznego pn.: "Budowa budynku Prokuratury Regionalnej w Gdańsku wraz z zagospodarowaniem terenu".
Wartość umowy: 119.222.703,17 zł brutto.
MIRBUD SA - podpisanie umowy na budowę budynków infrastruktury wojskowej
3 lipca 2025 roku zarząd MIRBUD S.A. otrzymał zwrotnie podpisaną umowę od zamawiającego - AMW SINEVIA Sp. z o.o. (ul. Paderewskiego 6, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki).
Przedmiotem umowy jest realizacja zadania o oznaczeniu SVA/4620-70/2025.
Wartość umowy: 83.422.119,01 złotych brutto.
MIRBUD SA - wybór oferty na budowę budynków infrastruktury wojskowej
3 lipca 2025 r. zarząd MIRBUD S.A. otrzymał informację od zamawiającego - AMW SINEVIA Sp. z o.o. (adres: ul. Paderewskiego 6, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki), iż w postępowaniu o udzielenie zamówienia o oznaczeniu SVA/466-100/2025 Zadanie nr 42282 jako najkorzystniejsza została wybrana oferta emitenta.
Wartość oferty: 38.708.100,00 zł brutto.
MIRBUD SA - wybór oferty na modernizację odcinków szlaków infrastruktury kolejowej
3 lipca 2025 r. zarząd MIRBUD S.A. otrzymał informację od zamawiającego - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (adres: ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa), iż w postepowaniu przetargowym pn. "Ciągła wymiana szyn i podkładów w torze nr 1 linii kolejowej nr 281 Oleśnica - Chojnice (odcinek Kcynia - Nakło nad Notecią) oraz w torze nr 1 linii kolejowej nr 356 Poznań Wschód - Bydgoszcz Główna (na odcinku granica IZ - Kcynia) wraz z robotami towarzyszącymi" jako najkorzystniejsza została wybrana oferta konsorcjum w składzie:
- MIRBUD S.A. z siedzibą w Skierniewicach (Lider Konsorcjum) oraz
- PBS Transkol Sp. z o.o. z siedzibą w Kielcach (Partner Konsorcjum).
Wartość oferty: 46.523.788,06 zł netto.
ARCHICOM SA - zawarcie umowy sprzedaży nieruchomości położonej we Wrocławiu przez spółkę zależną Archicom S.A.
23 czerwca 2025 r. spółka zależna emitenta, tj. Archicom Nieruchomości 14 spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu, jako sprzedający, oraz polski prywatny inwestor, jako kupujący, zawarli umowę sprzedaży nieruchomości położonej we Wrocławiu będącej własnością sprzedającego zabudowaną budynkiem znanym jako City 2.
Na podstawie zawartej umowy kupujący nabył od sprzedającego nieruchomość oraz inne składniki majątkowe obejmujące w szczególności prawo własności nieruchomości położonej we Wrocławiu, przy ul. Gen. Romualda Traugutta 55, stanowiącej działkę ewidencyjną o numerze 101, obręb 0022, objęte księgą wieczystą numer WR1K/00372300/1 prowadzoną przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Krzyków we Wrocławiu, IV Wydział Ksiąg Wieczystych, zabudowanej budynkiem biurowym pod nazwą "City 2" oraz wszelkich budowli, instalacji i innych obiektów służących Budynkowi.
Cena wyniosła 31.000.000 EURO powiększonych o podatek od towarów i usług.
ZUE SA - informacja o złożeniu oferty w postępowaniu przetargowym
23 czerwca 2025 r. zarząd ZUE S.A. powziął informację o złożeniu przez konsorcjum firm ZUE i Uranpres spol. s.r.o. najkorzystniejszej oferty w postępowaniu przetargowym na rynku słowackim dotyczącym zamówienia pn.: "Modernizacja linii tramwajowych - Ružinovská radial 1 [Bratysława]." Spółka na rynku słowackim zrealizowała w przeszłości modernizację linii tramwajowej w Koszycach. Przedmiotowy przetarg jest kolejnym potencjalnym zadaniem na tym rynku.
Zamawiający: Bratysława.
Wartość netto złożonej przez konsorcjum oferty: 119,7 mln EUR. Udział ZUE wynosi ok. 50%.
NEWAG SA - zawarcie umów sprzedaży i serwisowania lokomotyw elektrycznych
23 czerwca 2025 r. spółka zawarła z RAIL CAPITAL PARTNERS sp. z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy ("zamawiający") umowy sprzedaży i serwisowania lokomotyw.
Przedmiotem umów jest sprzedaż przez spółkę na rzecz amawiającego łącznie pięciu lokomotyw elektrycznych wraz ze świadczeniem usług utrzymania przez okres dziesięciu lat.
Szacunkowa wartość umów wynosi 151.270.000,00 zł netto, z czego 124.500.000,00 zł netto stanowi łączna cena sprzedaży lokomotyw płatna po ich wydaniu zamawiającemu, a 26.770.000,00 zł netto stanowi szacunkowe wynagrodzenie za świadczenie usług utrzymania płatne w trakcie utrzymania proporcjonalnie do upływu czasu i przebiegu lokomotyw.
UNIBEP SA - wybór oferty UNIHOUSE S.A. w postępowaniu przetargowym na realizację zadania pn.: "Budowa publicznego żłobka w mieście Kobyłka w formule zaprojektuj-wybuduj"
24 czerwca 2025 r. zarząd Unibep S.A. powziął informację o wyborze przez Miasto Kobyłka [zamawiający] jako najkorzystniejszej oferty spółki zależnej Unihouse S.A. z siedzibą w Bielsku Podlaskim [UNIHOUSE], w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn.: "Budowa publicznego żłobka w mieście Kobyłka w formule zaprojektuj-wybuduj".
Przedmiotem zamówienia jest realizacja jednokondygnacyjnego budynku żłobka w technologii modułowej wraz z infrastrukturą techniczną oraz drogą wewnętrzną.
Kryterium oceny ofert w przetargu stanowiły: cena brutto [waga 60%], okres gwarancji i rękojmi [waga 40%].
Cena oferty złożonej przez UNIHOUSE wynosi ok. 8,7 mln zł brutto.
UNIBEP SA - zawarcie umowy przez konsorcjum z udziałem Unibep S.A.
25 czerwca 2025 r. została zawarta przez konsorcjum w składzie: Unibep S.A. z siedzibą w Bielsku Podlaskim [Lider Konsorcjum], Tytan Systemy Bezpieczeństwa Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku [Partner Konsorcjum] oraz ELNET Sp. z o.o. z siedzibą w Olsztynie [Partner Konsorcjum] umowa na realizację zadania pn.: "Wykonanie robót budowlano - montażowych po uprzednim opracowaniu dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla - budowa infrastruktury stacjonarnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą -postępowanie nr 88/RB" w województwie warmińsko - mazurskim [Inwestycja].
Zamawiającym jest Skarb Państwa - Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Olsztynie.
Wynagrodzenie Konsorcjum z tytułu realizacji Inwestycji wynosi ok. 83,3 mln zł brutto, tj. ok. 67,7 mln zł netto, z czego udział przypadający Emitentowi stanowi kwota ok. 49,1 mln zł netto.
UNIBEP SA - podpisanie przez spółkę zależną umowy kredytu z przeznaczeniem na finansowanie inwestycji deweloperskiej w Gdańsku
27 czerwca 2025 r. pomiędzy zależną od Unidevelopment S.A. spółką UNI 4 SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ [UNI 4] a Alior Bank S.A. [Bank] zostały zawarte umowy kredytowe [Umowy] na kwotę 92.872.000 zł, w tym Kredyt Obrotowy Nieodnawialny na kwotę 88.872.000 zł oraz Kredyt Obrotowy Odnawialny na kwotę 4.000.000 zł.
Kredyt Obrotowy Nieodnawialny został udzielony spółce UNI 4 z przeznaczeniem na finansowanie i refinansowanie nakładów inwestycyjnych związanych z realizacją przedsięwzięcia deweloperskiego pod nazwą "Kusocińskiego B" w Gdańsku.
Kredyt Obrotowy Odnawialny został udzielony na finansowanie lub refinansowanie podatku VAT związanego z realizacją przedsięwzięcia deweloperskiego pod nazwą "Kusocińskiego B" w Gdańsku.
UNIBEP SA - wybór oferty Unibep S.A.
2 lipca 2025 r. zarząd Unibep S.A. otrzymał od Skarbu Państwa - Komendanta Głównego Straży Granicznej [Zamawiający] zawiadomienie o wyborze jako najkorzystniejszej oferty złożonej przez emitenta w postępowaniu pn.: "Modernizacja zabezpieczenia granicy państwowej na odcinku lądowej granicy z Republiką Białorusi w zakresie bariery fizycznej - przebudowa istniejącej drogi technicznej".
Cena oferty złożonej przez spółkę wynosi ok. 292,4 mln zł brutto, co stanowi ok. 237,7 mln zł netto.
UNIBEP SA - zawarcie przez UNIHOUSE S.A. umowy na realizację zadania pn.: "Budowa publicznego żłobka w mieście Kobyłka w formule zaprojektuj-wybuduj"
3 lipca 2025 r. zarząd Unibep S.A. powziął informację o zawarciu z tym samym dniem przez spółkę zależną Unihouse S.A. z siedzibą w Bielsku Podlaskim [UNIHOUSE] umowy na realizację zamówienia publicznego pn.: "Budowa publicznego żłobka w mieście Kobyłka w formule zaprojektuj-wybuduj".
Zamawiającym jest Miasto Kobyłka.
Przedmiotem umowy jest realizacja jednokondygnacyjnego budynku żłobka w technologii modułowej wraz z infrastrukturą techniczną oraz drogą wewnętrzną.
Wynagrodzenie UNIHOUSE z tytułu realizacji Inwestycji wynosi ok. 8,7 mln zł brutto.
SELVITA SA - otrzymanie istotnego zlecenia przez spółkę zależną Selvita S.A.
23 czerwca 2025 roku zarząd emitenta powziął wiadomość o otrzymaniu przez podmiot zależny emitenta - Selvita Inc. zlecenia, kontynuującego współpracę z jedną z największych firm biofarmaceutycznych z siedzibą w Stanach Zjednoczonych ("klient").
Przedmiotem zlecenia jest kontynuacja wsparcia programów badawczych klienta w zakresie chemii syntetycznej i medycznej w obszarze odkrywania nowych leków. Zlecenie będzie realizowane w laboratoriach w Zagrzebiu. Współpraca z klientem obejmuje również usługi z zakresu farmakologii in vitro oraz wsparcia z obszaru chemii obliczeniowej, które są realizowane w sposób zintegrowany z raportowanymi pracami. Projekt objęty niniejszym raportem jest kontynuacją współpracy rozpoczętej z klientem w listopadzie 2023 roku.
Łączna wartość zlecenia wynosi 1.073.100 USD (3.943.964 PLN przeliczone po średnim kursie Narodowego Banku Polskiego z dnia 24 czerwca 2025 roku, 1 USD = 3,6753 PLN). Całkowita szacunkowa wartość usług wykonanych na rzecz klienta w całym 2025 roku - z uwzględnieniem zlecenia, wyniesie 2.833.396 USD (10.413.579 PLN przeliczone po średnim kursie Narodowego Banku Polskiego z dnia 24 czerwca 2025 roku, 1 USD = 3,6753 PLN).
WASKO SA - informacja o wyborze oferty jako najkorzystniejszej w przetargu
24 czerwca 2025 roku zarząd WASKO S.A. poinformował o ponownym wyborze przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie (zamawiający) oferty emitenta jako najkorzystniejszej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn. "Utrzymanie systemów bezpieczeństwa i urządzeń obsługi tunelu w ciągu drogi ekspresowej S7 w m. Naprawa wraz z przynależną infrastrukturą i obsługą Centrum Zarządzania Tunelem", nr postępowania: O.KR.D-3.2421.23.2024.
Przedmiotem zamówienia jest:
- Bieżące utrzymanie systemów i urządzeń infrastruktury tunelu, mające na celu wykonanie czynności konserwacyjnych i eksploatacyjnych tunelu oraz urządzeń i systemów infrastruktury tunelu zamontowanych w tunelu i przynależnych do niego obiektach i budynkach technicznych, oraz urządzeń znajdujących się w obszarze jego oddziaływania - w tym wykonanie napraw nieobjętych gwarancją Gwaranta;
- Całodobowa dyspozytorska obsługa Centrum Zarządzania Tunelem;
- Opracowanie, uzgodnienie i wdrożenie projektu zmiennej organizacji ruchu, zgodnej z obowiązującymi wymogami i przepisami;
Maksymalna łączna wartość przedmiotu zamówienia wynosi 16.765.200,00 zł netto tj. 20.621.196,00 zł brutto.
SYNEKTIK SA - informacja o zawarciu istotnej umowy sprzedaży systemu robotycznego
25 czerwca 2025 r. zarząd Synektik SA poinformował, że spółka zawarła istotną umowę ze Szpitalem Uniwersyteckim w Krakowie, ul. Kopernika 36, 31-501 Kraków.
Umowa dotyczy dostawy, montażu, instalacji i uruchomienia systemu chirurgii robotycznej (da Vinci) dla szpitala wraz z dostawą instrumentów i materiałów zużywalnych w okresie 38 miesięcy, a także przeszkolenia personelu i opieki serwisowej w okresie gwarancyjnym.
Umowa została zawarta w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na maksymalną wartość 18.996.700,75 PLN netto.
SYNEKTIK SA - informacja o zawarciu istotnej umowy sprzedaży systemu robotycznego
26 czerwca 2025 roku zarząd Synektik SA poinformował, że spółka zawarła istotną umowę z Białostockim Centrum Onkologii im. M. Skłodowskiej-Curie w Białymstoku, ul. Ogrodowa 12, 15-027 Białystok (dalej: szpital).
Umowa dotyczy dostawy, montażu, instalacji i uruchomienia systemu chirurgii robotycznej (da Vinci) dla szpitala, wraz z dodatkowym wyposażeniem i adaptacją pomieszczeń oraz dostawą narzędzi i materiałów zużywalnych, a także przeszkolenia personelu i opieki serwisowej w okresie gwarancyjnym.
Umowa została zawarta w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wartość 15.020.607,93 PLN netto. Projekt zostanie sfinansowany ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Budowania Odporności.
SYNEKTIK SA - informacja o zawarciu istotnej umowy sprzedaży systemu robotycznego
30 czerwca 2025 roku zarząd Synektik SA poinformował, że spółka powzięła informację o zawarciu przez spółkę zależną SYNEKTIK Czech Republic, s.r.o. z siedzibą w Pradze, Czechy, istotnych umów ze Szpitalem Uniwersyteckim Bulovka (Fakultní nemocnice Bulovka) z siedzibą: Budínova 67/2, 180 81 Praha 8 - Libeň, Czechy (szpital).
Umowy dotyczą:
- sprzedaży, dostawy, instalacji i uruchomienia systemu robotycznego do chirurgii małoinwazyjnej (da Vinci) z wyposażeniem dla szpitala, wraz z przeszkoleniem personelu, a także opieki serwisowej w ramach gwarancji i pogwarancyjnej opieki serwisowej w okresie 6 lat,
- sukcesywnych dostaw materiałów zużywalnych do systemu robotycznego.
Umowy zostały zawarte w wyniku przeprowadzonego postępowania zgodnie z czeskim prawem zamówień publicznych, a ich wartość netto wynosi odpowiednio 4.163.600,00 EUR oraz maksymalnie 203.000.000,00 CZK.
FEERUM SA - zawarcie kontraktu na wykonanie zbożowych obiektów magazynowo-suszarniczych w Egipcie
25 czerwca 2025 roku zarząd Feerum S.A. otrzymał, podpisany drogą obiegową i datowany na dzień 26 maja 2025 roku, kontrakt zawarty pomiędzy egipską państwową spółką "The Egyptian Holding Company for Silos and Storage" ("zamawiający") a konsorcjum ("konsorcjum" lub "wykonawca") składającym się z egipskiej spółki Samcrete Egypt - Engineers _ Contractors - S.A.E. ("Samcrete"), będącej liderem konsorcjum, oraz emitenta. Przedmiotem kontraktu jest zaprojektowanie, budowa, wyprodukowanie, instalacja oraz uruchomienie zbożowych obiektów magazynowo-suszarniczych o całkowitej pojemności 300.000 ton w miejscowości Toshka, w guberni Aswan w Egipcie, a także przeprowadzenie szkoleń i dostawa części zamiennych.
Łączna wartość kontraktu wynosi 982.782.022,00 funtów egipskich (EGP) (co stanowi równowartość 72.136.200,41 zł według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego z dnia 25 czerwca 2025 roku) oraz 24.735.211,00 dolarów amerykańskich (USD) (co stanowi równowartość 90.506.137,05 zł według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego z dnia 25 czerwca 2025 roku).
Kwota określona powyżej w dolarach amerykańskich stanowi wynagrodzenie, które będzie przysługiwało emitentowi z tytułu realizacji kontraktu, przy czym emitent będzie odpowiedzialny za zaprojektowanie, wyprodukowanie, dostawę i nadzór nad montażem silosów zbożowych, a także za ich uruchomienie oraz przeprowadzenie stosownych szkoleń i zapewnienie, w okresie trzech lat od odbioru obiektu przez zamawiającego, części zamiennych. Kwota określona powyżej w funtach egipskich stanowi wynagrodzenie, które będzie przysługiwało Samcrete z tytułu realizacji kontraktu, przy czym egipski konsorcjant emitenta będzie odpowiedzialny za kompleksową realizację lokalnych prac budowalnych i montażowych.
MOSTOSTAL WARSZAWA SA - zawarcie umowy na realizację projektu Muzeum Nowej Huty w Krakowie
27 czerwca 2025 r. spółka zawarła z Muzeum Historycznym Miasta Krakowa z siedzibą w Krakowie ("zamawiający") umowę w sprawie realizacji projektu Muzeum Nowej Huty w Krakowie o łącznej wartości 60,18 mln PLN brutto. Umowa na wykonanie robót budowlanych i prac konserwatorskich w ramach projektu pn.: "Modernizacja i rozbudowa dawnego kina Światowid na potrzeby Muzeum Nowej Huty".
MOSTOSTAL WARSZAWA SA - zawarcie umowy na realizację Przebudowy Domu Studenckiego Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu
3 lipca 2025 r. spółka zawarła z Uniwersytetem Medycznym im. Piastów Śląskich we Wrocławiu ("zamawiający") umowę w sprawie robót budowlanych polegających na Przebudowie Domu Studenckiego "Bliźniak" Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, realizowanych w formule zaprojektuj-wybuduj o łącznej wartości 45,62 mln PLN brutto.
Umowa na wykonanie robót budowlanych i prac konserwatorskich w ramach Projektu pn.: "Przebudowa Domu Studenckiego "Bliźniak" Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu przy ul. Wojciecha z Brudzewa 12".
JWW INVEST SA - podpisanie znaczącego zamówienia
27 czerwca 2025 roku zarząd spółki JWW Invest S.A. podpisał z firmą Doosan Lentjes GmbH z siedzibą w Ratingen umowę na montaż mechaniczny instalacji spalarni odpadów ściekowych w ramach projektu SSI Flanders w Belgii.
Szacunkowa wartość przedmiotu zamówienia wynosi ok. 10 % przychodów ze sprzedaży emitenta za rok 2024.
DEVELIA SA - zawarcie przyrzeczonej umowy sprzedaży nieruchomości Arkady Wrocławskie
30 czerwca 2025 r. spółka oraz spółka zależna od emitenta - Arkady Wrocławskie S.A. ("AW" lub "sprzedający") - w której emitent posiada 100% akcji uprawniających do 100% głosów na walnym zgromadzeniu, zawarła z Vastint Poland spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie ("kupujący", przy czym spółka, sprzedający oraz kupujący będą dalej łącznie zwani jako "strony") przyrzeczoną umowę sprzedaży w wykonaniu przedwstępnej umowy sprzedaży zawartej w dniu 19 grudnia 2023 roku (z dalszymi zmianami) dotyczącą sprzedaży przez: (i) sprzedającego prawa użytkowania wieczystego i prawa własności nieruchomości zabudowanej budynkiem wielofunkcyjnym o nazwie "Arkady Wrocławskie" położonym we Wrocławiu przy ul. Swobodnej numer 31-33 / Powstańców Śląskich 2-4 ("Nieruchomość 1") oraz sprzedaży przez (ii) spółkę prawa własności nieruchomości zabudowanej budynkiem handlowo-usługowym położonym we Wrocławiu przy ul. Komandorskiej 7-11 ("Nieruchomość 2", przy czym Nieruchomość 1 oraz Nieruchomość 2 będą dalej łącznie zwane jako "Nieruchomości").
Cena bazowa za Nieruchomość 1 wynosiła 38.690.409,00 EUR i zgodnie z postanowieniami umowy przedwstępnej została pomniejszona o koszty składek na ubezpieczenia tytułu oraz oświadczeń i zapewnień i powiększona o rozliczenie podatku od nieruchomości i opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste i po obniżeniach oraz podwyższeniach, o których mowa powyżej wyniosła finalnie 38.766.934,00 EUR i podlegała zwolnieniu z podatku VAT ("Cena 1"). Cena 1 została zapłacona w ten sposób, że części zaliczki w wysokości 2.000.000 EUR została zaliczona na poczet Ceny 1, a pozostała część Ceny 1 została zapłacona w całości w dniu zawarcia umowy przyrzeczonej.
Cena bazowa za Nieruchomość 2 wynosiła 4.209.591,00 EUR i zgodnie z postanowieniami pmowy przedwstępnej została pomniejszona o koszty składek na ubezpieczenia tytułu oraz oświadczeń i zapewnień i powiększona o rozliczenie podatku od nieruchomości i opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste i po obniżeniach oraz podwyższeniach, o których mowa powyżej wyniosła finalnie 4.200.343,00 EUR netto i została powiększona o należny podatek VAT ("Cena 2"). Cena 2 została zapłacona w ten sposób, że części zaliczki w wysokości 4.000.000 EUR została zaliczona na poczet Ceny 2, a kwota podatku VAT zaliczki na poczet podatku VAT od Ceny 2. Pozostałe części Ceny 2 i podatku VAT od niej zostały zapłacone w dniu zawarcia umowy przyrzeczonej, z zastrzeżeniem kwoty 4.000.000 EUR, która jest zatrzymana na rachunku zastrzeżonym i zostanie zwolniona na rzecz sprzedającego po prawomocnym i niezaskarżalnym wpisie tytułu prawnego kupującego do Nieruchomości w księgach wieczystych prowadzonych dla Nieruchomości.
Zarząd Emitenta dodatkowo poinformował, że z zapłaconych cen sprzedaży Nieruchomości zostanie spłacony w całości tj. w łącznej kwocie 26.000.000 EUR kredyt bankowy wynikający z umowy zawartej przez Emitenta z mBank S.A. z siedzibą w Warszawie z dnia 8 marca 2024 r. udzielony do maksymalnej kwoty 30.000.000 EUR, zaciągnięty na refinansowania istniejącego zadłużenia AW oraz prefinansowania kwoty, która ma zostać zapłacona za Nieruchomości zbywane przez Spółkę oraz AW.
TORPOL SA - zawarcie umowy na roboty budowlane z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz Zarządem Morskiego Portu Police sp. z o.o.
30.06.2025 r. pomiędzy emitentem a PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz Zarządem Morskiego Portu Police sp. z o.o. [inwestor] została zawarta umowa na realizację zamówienia: Wykonanie robót w ramach zadania pn. "Rozbudowa infrastruktury kolejowej linii kolejowej nr 406 oraz budowa węzła/bocznicy kolejowej "Port Police" wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w ramach budowy linii kolejowej nr 437 do Portu Morskiego Police realizowanego w ramach projektu pn.: "Utworzenie kolejowego dostępu do Portu Morskiego w Policach".
Wynagrodzenie emitenta w ramach umowy wynosi 201.588.109,17 zł brutto, tj. 163.892.771,68 zł netto.
LIBET SA - zawarcie przyrzeczonej umowy sprzedaży nieruchomości położonej w Gościcinie
30.06.2025 r., pomiędzy spółką BRUK-BET sp. z o.o. z siedzibą w Niecieczy ("BRUK-BET") a emitentem doszło do zawarcia umowy sprzedaży nieruchomości położonej w Gościcinie składającej się z działek ewidencyjnych o numerach: 691/12 i 691/13 o łącznej powierzchni 3,0000 ha, wraz z budynkami i budowlami znajdującymi się na tej nieruchomości za cenę 12.867.000,00 zł netto powiększoną o należny podatek od towarów i usług.
FABRITY SA - zawarcie umowy z Agencją UE FRONTEX - European Border and Coast Guard Agency dot. Zakresu 1
30 czerwca 2025 roku do spółki wpłynęła podpisana przez Agencję Unii Europejskiej "FRONTEX - European Border and Coast Guard Agency" ("FRONTEX", "Agencja") umowa ramowa pod nazwą "Multiple framework contract for provision of services for development and consultancy on information systems under Time and Means conditions - Lot 1: Onsite and Near-site", zawarta z emitentem ("Umowa ramowa", "Umowa") w ramach tzw. Obszaru 1-go, dotyczącego świadczenia usług w modelu on-site i near-site.
Umowa ramowa jest wynikiem postępowania przetargowego FRONTEX/2024/OP/0002, do którego emitent przystąpił 10 marca 2024 r.
Przedmiotem Umowy są usługi związane z projektowaniem, rozwojem, utrzymaniem i wsparciem systemów informatycznych, świadczone w modelu "Time and Means". Obejmują one m.in.:
- rozwój i wdrażanie aplikacji,
- integrację danych i systemów,
- analizę biznesową i zarządzanie projektami,
- architekturę IT i bezpieczeństwo informacji,
- doradztwo technologiczne i wsparcie operacyjne IT.
Umowa ramowa została zawarta na 24 miesiące od daty podpisania, z możliwością automatycznego przedłużenia maksymalnie dwukrotnie o kolejne 12 miesięcy - łącznie do 4 lat, o ile żadna ze stron nie zgłosi sprzeciwu na co najmniej 3 miesiące przed końcem obowiązywania umowy.
Umowa została zawarta w formule "multiple framework contract with reopening of competition", co oznacza, że FRONTEX podpisze umowy z kilkoma wykonawcami, którzy następnie będą konkurować o zawarcie kontraktów wykonawczych na świadczenie usług w ramach dwóch Obszarów.
W ramach Obszaru 1 ofertę przetargową złożyło 31 firm. Agencja planuje zawarcie umów z maksymalnie z 10 firmami. Powyższe oznacza, że spółka nie ma gwarancji uzyskania przychodów z tytułu podpisanej umowy.
Maksymalny budżet netto dla Obszaru 1 wynosi 40 mln EUR. W drodze negocjacji, bez konieczności publikacji ogłoszenia, budżet może zostać zwiększony maksymalnie o 50%, tj. do 60 mln EUR. W takim przypadku każdy wykonawca będzie miał 10 dni roboczych na zaakceptowanie zwiększenia budżetu.
COLUMBUS ENERGY SA - sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa Columbus
30 czerwca 2025 r. spółka sprzedała na rzecz Ruby01A sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie ("Ruby01A"; podmiot w którym 100% posiada Gemstone ASI SA) zorganizowaną część przedsiębiorstwa Columbus ("ZCP"), wykonującą zadania związane z procesem przejęć, transakcji inwestycji oraz zarządzania aktywami Columbus. ZCP obejmuje wyodrębniony w strukturze organizacyjnej Columbus, zorganizowany zespół składników niematerialnych i materialnych przeznaczonych do prowadzenia działalności gospodarczej, na co składają się w szczególności: udziały we wszystkich spółkach farmowych i magazynowych (tj. w 116 spółkach), posiadane aktywa służące do prowadzenia tej działalności, wierzytelności, umowy związane z ZCP, koncesje i zezwolenia, prawa własności przemysłowej i intelektualnej oraz kapitał osobowy.
Cena sprzedaży ZCP została ustalona przez strony na kwotę 87.421.632,89 zł, na podstawie wyceny, sporządzonej w szczególności w oparciu o dane finansowe wynikające ze Sprawozdań Finansowych na 30 kwietnia 2025 r. Cena ta powinna zostać zapłacona Columbus w terminie do 31 grudnia 2025 r. Wraz ze sprzedażą ZCP, wszelkie zobowiązania z pożyczek posiadanych przez Columbus wobec DC24 ASI sp. z o.o. (za jego zgodą zgodnie z art. 519 §2 pkt 2 Kodeksu Cywilnego) zostały przejęte przez Ruby01A, tj. w łącznej kwocie 420 275 152,26 zł i 21 925 367,94 EUR. Konsekwencją jest redukcja zadłużenia w Grupie Columbus o około 510 mln zł.
YARRL SA - podpisanie umowy ramowej z Centrum e-Zdrowia z siedzibą w Warszawie na określenie warunków dotyczących zamówień na świadczenie usług z zakresu wsparcia informatycznego
30.06.2025 r. emitent podpisał umowę ramową pomiędzy Centrum e-Zdrowia z siedzibą w Warszawie, ul. Stanisława Dubois 5 A, 00-184 Warszawa, jako: "Zamawiający", a yarrl S.A. dalej jako: "Wykonawca" lub "Emitent", której przedmiotem jest określenie warunków dotyczących zamówień na świadczenie usług z zakresu wsparcia informatycznego Centrum e-Zdrowia - obszar zamówienia: Zarządzanie i wsparcie projektowe.
Na podstawie umowy ramowej Zamawiający może udzielać zamówień wykonawczych w ramach obszaru zamówienia: Zarządzanie i wsparcie projektowe do kwoty 113362000,00 zł brutto.
TRAKCJA SA - informacja o zawarciu istotnej umowy
3 lipca 2025 roku zawarta została umowa, której stronami są spółka i Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu sp. z o.o. ("zamawiający") na wykonanie przez spółkę prac w ramach projektu pn. "Modernizacja torowiska tramwajowego wraz z niezbędną infrastrukturą w ul. Konstytucji 3 Maja oraz ul. Kościuszki".
Przedmiot umowy podzielony został na dwa Zadania, tj.:
- wykonanie robót budowlanych na podstawie dokumentacji projektowych opracowanych dla zadań inwestycyjnych pod nazwą "Modernizacja linii tramwajowej wraz niezbędną infrastrukturą na trasie linii nr 1 i 5 od ul. Śląskiego do pętli Olimpijska", "Budowa podstacji trakcyjnej tramwajowej w ramach zamierzenia budowlanego pn.: Modernizacja linii tramwajowej wraz niezbędną infrastrukturą na trasie linii nr 1 i 5 od ul. Śląskiego do pętli Olimpijska" oraz "Budowa instalacji do napełniania piasecznic w tramwajach wraz z budową silosu na piasek w ramach zamierzenia budowlanego pn.: Modernizacja linii tramwajowej wraz niezbędną infrastrukturą na trasie linii nr 1 i 5 od ul. Śląskiego do pętli Olimpijska realizowanych w ramach Projektu pn.: "Modernizacja torowiska tramwajowego wraz z niezbędną infrastrukturą od ul. Śląskiego do pętli Olimpijska wraz z zakupem pojazdów technicznych" ["Zadanie 1"] oraz
- wykonanie robót budowlanych na podstawie dokumentacji projektowej opracowanych dla zadań inwestycyjnych pod nazwą "Modernizacja linii tramwajowej wraz niezbędną infrastrukturą na trasie linii nr 2 i 4 od ul. Podgórnej do ul. Olbrachta", realizowanego w ramach Projektu pn.: "Rozwój ekologicznej komunikacji miejskiej w Toruniu" ["Zadanie 2"].
Wartość netto zawartej umowy wynosi 65.697.635,00 zł, na którą składają się Zadanie 1 o wartości 54.595.282,00 zł netto oraz Zadanie 2 o wartości 11.102.353,00 zł netto.
amp/