Mex Polska w strategii zakłada otwieranie ok. 6 nowych lokali rocznie i dwucyfrowy wzrost EBITDA rdr

Mex Polska przyjął strategię na lata 2024-2028 - poinformował operator sieci restauracji w komunikacie. Grupa planuje rozbudowę portfolio i zakłada otwieranie około 6 nowych lokali rocznie. Zamiarem grupy jest osiąganie dwucyfrowego wzrostu zysku EBITDA rok do roku.

Jak podano, Mex Polska zakłada koncentrację otwarć własnych lokali gastronomicznych wyłącznie w najbardziej atrakcyjnych dochodowo miastach jak: Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Łódź, Gdańsk, Gdynia, Katowice, oraz popularnych miejscowościach turystycznych jak Sopot i Zakopane.

Kluczowe miasta generują obecnie około 95 proc. dochodów grupy. W planach jest utrzymanie tej tendencji w miastach o podobnie dużej skali, w tym ekspansja do Katowic, gdzie do końca 2024 roku planowane jest otwarcie dwóch lokali pod markami Pijalnia Wódki i Piwa oraz Chicas&Gorillas.

"Nasza strategia na lata 2024–2028 koncentruje się na dużych ośrodkach miejskich, ponieważ to właśnie tam widzimy największy potencjał do generowania zysków. Rynek gastronomiczny w Polsce jest stosunkowo płytki i tylko niewielka ilość miejsc oferuje realną możliwość osiągania wysokiej rentowności. Dlatego stawiamy na rozwój zróżnicowanego portfolio marek i dodawanie nowych konceptów, co pozwala nam skutecznie działać w tych kluczowych lokalizacjach" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Paweł Kowalewski.

Grupa przewiduje otwarcie średnio sześciu nowych lokali rocznie, z naciskiem na wysokomarżowe lokalizacje, co jest uzależnione od pozyskania dochodowych miejsc spełniających kryteria.

"Zamiarem grupy jest osiąganie dwucyfrowego wzrostu zysku EBITDA rok do roku, jednakże pod warunkiem pozyskiwania właściwych lokalizacji i realizacji założonego planu otwarć" - napisano.

Rozbudowę portfolio grupa planuje zarówno poprzez wprowadzenie nowych marek, kreowanie własnych konceptów, jak i akwizycje rynkowe.

Model franczyzowy grupa planuje rozwijać kierując swoje działania na mniejsze miasta, co pozwoli na zwiększenie obecności w regionach o mniejszej konkurencji i większym potencjale lokalnym.

Mex Polska chce także utrzymać dzielenie się zyskiem poprzez wypłatę dywidendy.

W prezentacji podano, że na podstawie obecnego stanu finansowego grupy, zarząd obecnie nie przewiduje konieczności pozyskiwania kapitałów w formie emisji akcji czy obligacji. Zaproponowane w strategii kierunki rozwoju będą realizowane głównie ze środków własnych, jednakże część nowych otwarć będzie finansowana albo kredytami bankowymi (lokale własne) albo ze środkami inwestorów (franczyza).

W skład grupy kapitałowej Mex Polska wchodzi kilkadziesiąt spółek powiązanych organizacyjnie i kapitałowo. Grupa zarządza 50 lokalami gastronomicznymi. (PAP Biznes)

doa/ asa/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5137 0,45%
1 EUR 4,2702 0,12%
1 GBP 5,1229 0,39%
100 JPY 2,6510 0,24%
1 USD 3,8330 0,61%