Profil:
Mex Polska SAMex Polska zwiększa przychody i sieć, ale miał 1,3 mln zł straty netto w I kw.
Grupa Mex Polska osiągnęła w pierwszym kwartale 2025 roku 25,9 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 15 proc. rok do roku. Grupa zakończyła ten okres stratą netto na poziomie 1,3 mln zł - poinformował Mex Polska w komunikacie.
W ocenie Mex Polska, dynamiczna ekspansja wiąże się z zintensyfikowanymi nakładami inwestycyjnymi na rozbudowę sieci, a towarzyszące temu koszty organizacyjne i operacyjne wpłynęły na wynik netto w I kwartale 2025 roku.
"To naturalny etap na drodze do rentowności nowo otwieranych lokali oraz element wpisany w strukturę kosztową naszego budżetu. Dla porównania, w całym 2023 roku otworzyliśmy jedynie trzy lokale własne, podczas gdy obecna dynamika, tj. otwarcie w 2024 roku aż siedmiu, a w pierwszym kwartale 2025 roku kolejnych dwóch lokali własnych jasno pokazuje, jak intensywnie rozwijamy się w kluczowych miastach w kraju" - powiedział Dariusz Kowalik, dyrektor finansowy i członek zarządu Mex Polska.
"Taki wzrost – w zależności od momentu – może tymczasowo wpływać na wynik netto, co jest przewidywanym i przejściowym efektem realizacji strategii inwestycyjnej" - dodał.
W pierwszej połowie 2025 roku roku Mex Polska otworzy pięć nowych lokali, co jest celem strategii na lata 2024–2028, zakładającej sześć otwarć rocznie.
W styczniu działalność rozpoczęły dwa nowe lokale: Chicas & Gorillas przy ul. Nowy Świat 19 w Warszawie oraz pizzeria PIZZANOVA w krakowskim Pasażu Bielaka. W najbliższych tygodniach planowane jest uruchomienie kolejnych trzech lokali, w tym nowego lokalu Prosty Temat w Krakowie oraz The Mexican we Wrocławiu.
"Rozwój organiczny oraz systematyczne zwiększanie liczby lokali to długofalowy proces budowania wartości Grupy. Z doświadczenia wiem, że w sprzyjających warunkach rynkowych i przy korzystnej koniunkturze następuje wzrost marż oraz uruchomienie efektów skali, które zaczynają przynosić korzyści całej organizacji. Dlatego z optymizmem patrzymy na perspektywę poprawy wyników w kolejnych kwartałach i latach" - powiedział Paweł Kowalewski, prezes zarządu Mex Polska.
Obecnie grupa kapitałowa Mex Polska zarządza 55 lokalami gastronomicznymi działającymi pod markami: The Mexican, Prosty Temat, Pijalnia Wódki i Piwa, Chicas&Gorillas, Spoko Taco, Pankejk czy PIZZANOVA.
Mex Polska koncentruje się na intensywnej ekspansji lokali własnych w największych miastach Polski oraz utrzymaniu efektywności operacyjnej.
"Nadrzędnym celem Grupy pozostaje dalszy wzrost organiczny, zwiększanie skali działalności oraz nieustanna poprawa efektywności operacyjnej" - napisano w komunikacie. (PAP Biznes)
pr/ asa/