Mirbud ma backlog do '27; chce koncentrować się na rozwoju części kolejowej

Mirbud ma portfel zamówień na zadowalającym poziomie do 2027 r., będzie się koncentrować na rozwoju części kolejowej i może zdecydować się na akwizycję podmiotu z tego obszaru - poinformowali przedstawiciele spółki. W 2025 r. zarząd spodziewa się przychodów nie mniejszych niż w 2024 r.


"Grupa ma zapewniony portfel zamówień na zadowalającym poziomie tak naprawdę do 2027 r. Będziemy się koncentrować w tej chwili na rozwoju części kolejowej. Pierwsze ruchy już zrobiliśmy – od jakiegoś czasu przygotowywaliśmy się organicznie, by brać udział w przetargach, budowaliśmy zasób ludzki wewnętrznie w organizacji" – powiedział podczas konferencji Paweł Korzeniowski, dyrektor finansowy i członek zarządu Mirbudu.

Wartość portfela zamówień grupy Mirbud na koniec października wyniosła 7,9 mld zł netto.

"Ponadto, dokonywaliśmy zakupów akcji w jednej z giełdowych spółek, gdzie jesteśmy znaczącym akcjonariuszem. Liczymy, że to się przerodzi na współpracę na polu składania ofert. Dodatkowo, rozglądamy się za akwizycją mniejszego podmiotu, która może się ziścić w najbliższym czasie. Wtedy będziemy kompletnie przygotowani, by ofertować w pełni kontrakty kolejowe. Już przygotowujemy oferty, uczestniczymy w przetargach z tego segmentu" - dodał.

We wrześniu Mirbud informował o przekroczeniu 10 proc. ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu w Torpolu.

Mirbud po trzech kwartałach 2024 roku miał 65 mln zł zysku netto j.d. i 2,4 mld zł przychodów. Przychody grupy Mirbud w samym trzecim kwartale wyniosły 893,7 mln zł, w porównaniu do 872,4 mln zł w analogicznym okresie 2023 roku. Zysk netto j.d. wyniósł 10,2 mln zł, w porównaniu do 27,5 mln zł.

"W IV kw. na pewno nie będzie porównywalnych przychodów rdr, bo wówczas były dodatkowe zdarzenia jednorazowe - jak rewaloryzacja (...). Raczej będzie porównywalny przychodowo do III kw., a rentownościowo do II kw. 2024 r." - ocenił członek zarządu.

W całym 2025 r. zarząd spodziewa się nie mniejszych przychodów niż w 2024 r.

"Na pewno przychody nie mniejsze niż w 2024 r. i marże netto na grupie w okolicy 3 proc., to ten poziom, który pozwoliłby utrzymać status bieżący. Nie będzie sytuacji, że rynek kolejowy ruszy, bądź wygramy inne przetargi z rynku kubaturowego, które będą miały wpływ na przychody w 2025 r. (...). Jedynym kontraktem, który może zmienić optykę w 2025 r. i znacznie zwiększyć przychody, to gdybyśmy w jakiejkolwiek formule realizowali program z ElectroMobility Poland" - powiedział Korzeniowski.

W marcu Mirbud podpisał list intencyjny z ElectroMobility Poland na budowę zakładu produkcyjnego samochodów elektrycznych Izera.

"Gdyby list intencyjny nabrał kształtu umowy, to mogłoby znacząco zmienić obraz 2025 r." - dodał członek zarządu.

Zarząd uważa, że wyrok TSUE dotyczący zamówień publicznych jest potrzebny, bo coraz więcej mówi się o ochronie rynku.

"Wszyscy obserwujemy zaostrzoną konkurencję o pozyskanie prac. Widzimy dużą aktywność podmiotów spoza UE, które nie posiadają odpowiedniego zaplecza w kraju i może to rodzić problemy" - ocenił Paweł Bruger, rzecznik prasowy Mirbudu. (PAP Biznes)

doa/ ana/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,6011 0,49%
1 EUR 4,2664 0,06%
1 GBP 5,1461 0,03%
100 JPY 2,6945 0,58%
1 USD 4,0298 -0,11%