Profil:
Mirbud SAMirbud utrzymuje backlog na poziomie 8 mld zł, celem osiągnięcie 10 mld zł na koniec roku
Mirbud utrzymuje backlog na poziomie 8 mld zł, ale celem do końca 2025 roku jest osiągnięcie 10 mld zł - poinformował podczas konferencji wynikowej Paweł Korzeniowski, dyrektor finansowy i członek zarządu Mirbudu.
"Udaje nam się utrzymać backlog w granicach około 8 mld złotych, czyli na bieżąco podpisujemy taką wartość umów, jaką przerabiamy. Natomiast nie ukrywamy, (..) że chcielibyśmy osiągnąć backlog w wysokości 10 mld złotych na koniec 2025 roku" - poinformował Korzeniowski.
Dyrektor poinformował również, że grupa w segmencie kolejowym ma przygotowane oferty na inwestycje o wartości ponad 13 mld złotych.
"W najbliższej przyszłości, będziemy w sposób intensywny oferować, czyli do złożenia są w przeciągu najbliższych dwóch miesięcy oferty na inwestycje o wartości ponad 13 mld złotych. Także tu liczymy, że do końca roku ten miliard złotych, jeżeli chodzi o kontraktację w segmencie kolejowym, się pojawi i to będzie się przekładało na przychody w latach kolejnych na poziomie między 300 mln złotych a 500 mln złotych za rok w zależności od tego, jak to się terminowo porozkłada" - dodał dyrektor.
Jak wskazano na prezentacji, wartość ofert wybranych w I kw. wyniosła ok. 1 mld zł, a wartość umów podpisanych - 571 mln zł.
Spółka poinformowała, że w przypadku kilku kontraktów, które były podpisane przed wybuchem wojny w Ukrainie, liczy na dalszy wzrost stopy waloryzacji do 21 proc., ponieważ umowy nie pokrywają do końca kosztów na niektórych kontraktach.
"Liczymy na zmiany wysokości waloryzacji przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, nie ukrywamy, są to kontrakty, z których część z tych kilku, które są na ukończeniu. Są to kontrakty, na których umowy podpisywaliśmy jeszcze przed wybuchem wojny w Ukrainie, (...) dzisiaj już wiemy, że te umowy nie pokrywają do końca kosztów na niektórych kontraktach. W związku z tym liczymy na dalszy wzrost stopy waloryzacji do 21 proc." - poinformował rzecznik prasowy Mirbudu.
Korzeniowski poinformował, że liczy na podpisanie 300 umów przedwstępnych na 2026 rok do końca 2025 roku.
"Jeżeli chodzi o podpisanie umów przedwstępnych, to liczymy na to, że zamkniemy rok 2025 około 300 umowami przedwstępnymi na rok 2026. Jeżeli chodzi o rozpoznane przychody, to 350-400 mieszkań w roku 2025 powinniśmy sprzedać" - dodał.
Przedstawiciele spółki poinformowali, że są w trakcie realizacji 39 kontraktów drogowych, a 6 kontraktów jest na ukończeniu.
"27 kontraktów jest w początkowej fazie realizacji, (...) i tutaj nie można się spodziewać wysokich przychodów przynajmniej w pierwszych trzech kwartałach tego roku, a najprawdopodobniej w tym roku" - poinformował Paweł Korzeniowski.
"Co nie oznacza, że rok planujemy zamknąć mniejszymi przychodami, bo planujemy utrzymać to, co było w roku poprzednim" - dodał.
W segmencie budownictwa kubaturowego, Mirbud ma 8 kontraktów na ukończeniu, a 7 w fazie początkowej.
"Te które są w początkowej fazie, dołożą się przychodami w kolejnym kwartale, (...) więc będziemy w stanie rozpoznawać przychody w kolejnych kwartałach" - poinformował dyrektor finansowy.
Spółka poinformowała, że procedowane jest pozwolenie na budowę Marywilskiej 44.
"Udało się uzgodnić nowy plan miejscowy zagospodarowania w ten sposób, że będzie możliwa odbudowa hali w kształcie powiedzmy pierwotnym. W związku z tym procedujemy pozwolenie na budowę" - poinformował dyrektor Korzeniowski.
Dyrektor dodał, że w segmencie kolejowym, celem Mirbudu jest, aby kontrakty były realizowane w konsorcjach.
"Składamy oferty w konsorcjum z Torpolem. Może nam się zdarzyć składanie w konsorcjum z innymi firmami, ale co do zasady chcemy składać oferty, których większościowym wykonawcą czy członkiem konsorcjum będą spółki z grupy Mirbud" - dodał. (PAP Biznes)
mbi/ asa/