Profil:
PCF Group SAPCF Group zdecydował o ograniczeniu zespołu deweloperskiego dedykowanego produkcji Projektu Bifrost
PCF Group zdecydował o ograniczeniu zespołu deweloperskiego dedykowanego produkcji Projektu Bifrost, realizowanego przez grupę kapitałową spółki w modelu self-publishing, w celu dostosowania jego wielkości do możliwości finansowych grupy - podał producent gier w komunikacie.
"Ograniczenie zespołu deweloperskiego dedykowanego produkcji Projektu Bifrost jest konsekwencją niezabezpieczenia przez grupę środków pozwalających na pokrycie nakładów związanych z kontynuacją produkcji i wydaniem Projektu Bifrost w zakładanym budżecie oraz planie produkcyjnym" - napisano.
Podano, że harmonogram produkcyjno-wydawniczy Projektu Bifrost, zgodnie z którym spółka planowała premierę gry w formule tzw. wczesnego dostępu w 2026 r. przestał być aktualny.
Wskazano, że dodatkowo podjęte zostały działania mające na celu dostosowanie wielkości innych zespołów funkcjonujących w ramach grupy, w tym zespołu wydawniczego i zespołów wsparcia, do zmienionej skali działalności grupy.
W ocenie zarządu zaistniałe zdarzenie stanowi przesłankę do rozpoznania potencjalnej utraty wartości kapitalizowanych nakładów poniesionych na Projekt Bifrost. W związku z tym, zarząd spółki podjął decyzję o przeprowadzeniu testów na utratę wartości Projektu Bifrost.
"Równolegle grupa koncentruje się na pracach nad rozwojem projektów realizowanych w modelu work-for-hire, czyli Projektu Gemini realizowanego we współpracy z Square Enix Limited, Projektu Maverick wykonywanego dla Microsoft Corporation oraz Projektu Echo rozwijanego na zlecenie Krafton Inc., a także prowadzi działania mające na celu pozyskanie nowych projektów do realizacji w tym samym modelu" - napisano.
Jak podała wcześniej spółka, PCF Group zakończył przegląd opcji strategicznych, w wyniku którego spółce nie udało się pozyskać nowego finansowania w kwocie ok. 350 mln zł, co było uznane za niezbędny zakres utrzymania obecnej skali działalności grupy, w obszarze projektów realizowanych w modelu self-publishing.
Wobec tego, postanowiono niezwłocznie podjąć działania zmierzające do poprawy sytuacji finansowej i płynności grupy poprzez doprowadzenie do zrównoważenia przepływów finansowych, w szczególności poprzez zbilansowanie wydatków inwestycyjnych ponoszonych na rozwój działalności w segmencie produkcji i wydawnictwa gier własnych z wpływami uzyskiwanymi z segmentu produkcji gier na zlecenie (work-for-hire). (PAP Biznes)
alk/ gor/