PCF Group zdecydował o ograniczeniu zespołu deweloperskiego dedykowanego produkcji Projektu Bifrost

PCF Group zdecydował o ograniczeniu zespołu deweloperskiego dedykowanego produkcji Projektu Bifrost, realizowanego przez grupę kapitałową spółki w modelu self-publishing, w celu dostosowania jego wielkości do możliwości finansowych grupy - podał producent gier w komunikacie.


"Ograniczenie zespołu deweloperskiego dedykowanego produkcji Projektu Bifrost jest konsekwencją niezabezpieczenia przez grupę środków pozwalających na pokrycie nakładów związanych z kontynuacją produkcji i wydaniem Projektu Bifrost w zakładanym budżecie oraz planie produkcyjnym" - napisano.

Podano, że harmonogram produkcyjno-wydawniczy Projektu Bifrost, zgodnie z którym spółka planowała premierę gry w formule tzw. wczesnego dostępu w 2026 r. przestał być aktualny.

Wskazano, że dodatkowo podjęte zostały działania mające na celu dostosowanie wielkości innych zespołów funkcjonujących w ramach grupy, w tym zespołu wydawniczego i zespołów wsparcia, do zmienionej skali działalności grupy.

W ocenie zarządu zaistniałe zdarzenie stanowi przesłankę do rozpoznania potencjalnej utraty wartości kapitalizowanych nakładów poniesionych na Projekt Bifrost. W związku z tym, zarząd spółki podjął decyzję o przeprowadzeniu testów na utratę wartości Projektu Bifrost.

"Równolegle grupa koncentruje się na pracach nad rozwojem projektów realizowanych w modelu work-for-hire, czyli Projektu Gemini realizowanego we współpracy z Square Enix Limited, Projektu Maverick wykonywanego dla Microsoft Corporation oraz Projektu Echo rozwijanego na zlecenie Krafton Inc., a także prowadzi działania mające na celu pozyskanie nowych projektów do realizacji w tym samym modelu" - napisano.

Jak podała wcześniej spółka, PCF Group zakończył przegląd opcji strategicznych, w wyniku którego spółce nie udało się pozyskać nowego finansowania w kwocie ok. 350 mln zł, co było uznane za niezbędny zakres utrzymania obecnej skali działalności grupy, w obszarze projektów realizowanych w modelu self-publishing.

Wobec tego, postanowiono niezwłocznie podjąć działania zmierzające do poprawy sytuacji finansowej i płynności grupy poprzez doprowadzenie do zrównoważenia przepływów finansowych, w szczególności poprzez zbilansowanie wydatków inwestycyjnych ponoszonych na rozwój działalności w segmencie produkcji i wydawnictwa gier własnych z wpływami uzyskiwanymi z segmentu produkcji gier na zlecenie (work-for-hire). (PAP Biznes)

alk/ gor/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,6025 0,46%
1 EUR 4,2672 0,21%
1 GBP 5,1680 0,44%
100 JPY 2,6728 -0,24%
1 USD 4,0518 0,55%