Profil:
PCF Group SAPCF Group zdecydował o zawieszeniu dalszych prac nad Projektem Victoria
PCF Group zdecydował o zawieszeniu dalszych prac nad Projektem Victoria - podał producent gier w komunikacie. Zawieszenie dalszych prac jest konsekwencją niezabezpieczenia przez grupę środków pozwalających na pokrycie nakładów związanych z kontynuacją produkcji i wydaniem Projektu Victoria.
Podano, że zawieszeniu ulega także harmonogram produkcyjno-wydawniczy Projektu Victoria, zgodnie z którym spółka planowała premierę gry w formule tzw. wczesnego dostępu w 2026 r.
Wskazano, że zarząd spółki postanowił o przeprowadzeniu testów na utratę wartości Projektu Victoria.
"Zarząd spółki nie określił czasu na jaki następuje zawieszenie dalszych prac nad Projektem Victoria. Zarząd będzie kontynuować prace nad poszukiwaniem nowych źródeł finansowania działalności grupy, w tym środków które mogłyby zostać przeznaczone na dokończenie i wydanie Projektu Victoria. W zależności od rezultatu tych działań zarząd może w przyszłości podjąć decyzję o wznowieniu prac nad Projektem Victoria albo decyzję o całkowitej rezygnacji z dalszych prac nad Projektem Victoria" - napisano.
W osobnym komunikacie wskazano, że PCF Group zdecydował także o ograniczeniu zespołu deweloperskiego dedykowanego produkcji Projektu Bifrost, realizowanego przez grupę kapitałową spółki w modelu self-publishing, w celu dostosowania jego wielkości do możliwości finansowych grupy.
Jak podała wcześniej spółka, PCF Group zakończył przegląd opcji strategicznych, w wyniku którego spółce nie udało się pozyskać nowego finansowania w kwocie ok. 350 mln zł, co było uznane za niezbędny zakres utrzymania obecnej skali działalności grupy, w obszarze projektów realizowanych w modelu self-publishing.
Wobec tego, postanowiono niezwłocznie podjąć działania zmierzające do poprawy sytuacji finansowej i płynności grupy poprzez doprowadzenie do zrównoważenia przepływów finansowych, w szczególności poprzez zbilansowanie wydatków inwestycyjnych ponoszonych na rozwój działalności w segmencie produkcji i wydawnictwa gier własnych z wpływami uzyskiwanymi z segmentu produkcji gier na zlecenie (work-for-hire). (PAP Biznes)
alk/ gor/